• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

عددنوشت

تامين هزينه ساخت شناورها توسط چيني‌ها

 مديرعامل صندوق توسعه صنايع دريايي از تفاهمنامه‌اي كه باعث تامين مالي ۸۵ درصدي ساخت شناورهاي ايراني توسط كشور چين مي‌شود خبر داد. مهرداد مظفري با بيان اينكه واژه اقتصاد دريا بايد به عنوان پنج واژه كليدي، اقتصادي در ادبيات مسوولان و قانونگذاران جا بيفتد، گفت: صنايع دريايي را مي‌توان با تعريف سه موضوع دارندگان، متقاضيان و تامين‌كنندگان مالي شناخت و اين در حالي است كه ما تمركز خود را روي يكي از اضلاع اين مثلث يعني تامين‌كنندگان مالي قرارداده‌ايم. وي همچنين با اشاره به قراردادهايي كه در حوزه صنايع دريايي عقد شده است، گفت: در حال حاضر صندوق توسعه صنايع دريايي اقدام به عقد قرارداد عامليت با سه بانك توسعه تعاون، صادرات و رفاه كرده تا بتواند با ۲۱۰ ميليارد تومان سرمايه، بخشي از تامين مالي حوزه دريا را به عهده بگيرد.

 

رشد قيمت گوجه فرنگي

رييس اتحاديه ميوه و سبزي از افزايش قيمت گوجه فرنگي، خيار و بادمجان در بازار خبر داد و گفت: هركيلوگرم گوجه فرنگي نسبت به ايام قبل از تاسوعا و عاشوراي حسيني حدود ۱۰۰ درصد گران شده است. سيد حسين مهاجران از افزايش حدود ۱۰۰ درصدي قيمت گوجه فرنگي نسبت به ايام قبل از تاسوعا و عاشوراي حسيني، در بازار خبر داد و اظهارداشت: قيمت اين محصول از ۸۰۰ تومان به حدود ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان افزايش يافته است.


افزايش صادرات طلاي سبز
بالغ بر ۴۰ هزار تن در نيمه نخست امسال به ۶۲ كشور جهان صادر شده است كه با افزايش حدود ۲۰ درصدي نسبت به شش ماهه سال گذشته روبه‌رو شده و به نظر مي‌رسد اجراي برجام و توسعه روابط با كشورهاي جهان اثر خود را روي اين محصول ارزآور گذاشته است. در شش ماهه نخست امسال ۴۰ هزار و ۱۹۷ تن انواع پسته و مغز پسته به ارزش ۳۸۱ ميليون و ۶۴۷ هزار دلار به ۶۲ كشور جهان صادر شد كه از نظر وزني 81/21 درصد و از نظر ارزشي 82/19 درصد نسبت به نيمه نخست پارسال افزايش داشته است.

 

رشد مسافران هوايي
 وزارت راه و شهرسازي آمار نشست و برخاست هواپيماها و تعداد مسافران هوايي در طول ماه گذشته را منتشر كرده كه نشان از رشد ۲۳ درصدي پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ۴۶ فرودگاه فعال ايران در شهريور امسال ۴۰ هزار و ۶۸۷ پرواز انجام شده كه اين آمار نسبت به سال گذشته در حوزه نشست‌و‌برخاست‌ها رشد ۲۳ درصدي را نشان مي‌دهد. در اين ماه به ترتيب فرودگاه‌هاي مهرآباد، مشهد، امام خميني، شيراز، اهواز، اصفهان، تبريز، بندرعباس، آبادان و يزد پرترافيك‌ترين فرودگاه‌هاي ايران بوده‌اند. با وجود آنكه در طول ماه‌هاي گذشته تلاش شده بخشي از فشار‌هاي موجود روي فرودگاه مهرآباد كنترل شود اما آمارهاي جديد حكايت از آن دارد كه در شهريور ماه سال جاري نيز همچنان رشد پروازها در مهرآباد ادامه داشته است.

 

آمار قاچاق مكالمات بين‌المللي
مديركل امور تجاري شركت ارتباطات زيرساخت در حالي كه ترافيك بين‌المللي را حق حاكميتي دولت و در حوزه اختيارات شركت ارتباطات زيرساخت مي‌داند، ميزان انتقال غيرمجاز مكالمات تلفني بين‌المللي كشور را اعلام كرد. مجيد ميرزايي با تاكيد بر وجود انتقال غيرمجاز مكالمه در كشور، اظهار كرد: برآوردها نشان مي‌دهد كه حدود ۴۰ درصد ترافيك بين‌المللي كشور در حال حاضر به صورت غيرمجاز منتقل مي‌شود كه هم به صورت ترمينيشن از خارج كشور وارد و هم به صورت اورجينيشن از كشور خارج مي‌شود، بدون اينكه وارد گيت‌هاي شركت ارتباطات زيرساخت شوند. حال آنكه زيرساخت به عنوان نماينده دولت اختيار انحصاري ارايه اين سرويس را دارد و ترافيك بين‌الملل حق حاكميتي دولت و شركت ارتباطات زيرساخت است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون