• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3649 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۶ مهر

خبر

‌ مركز طبي كودكان هيچ‌وقت تخت خالي ندارد
ايسنا| رضا شروين بدو، رييس مركز طبي كودكان با بيان اينكه ضريب اشغال تخت در اين بيمارستان 98درصد است، گفت: «اين در حالي است كه تعداد زيادي از بيماران ما از شهرستان‌ها يا كشورهاي مجاور به ما مراجعه مي‌كنند. در حال حاضر متوسط بستري بيماران در مركز ما پنج روز است. بيمارستان ما حدود 340 تخت دارد و هيچگاه تخت خالي نداريم و فقط وقتي مي‌خواهيم ملحفه تخت را عوض كنيم، تخت‌ها خالي مي‌شوند و سريعا بيمار ديگري بستري مي‌شود.


پزشك ايراني، برنده جايزه جراحي ترميمي مو شد
شفقنا| يك پزشك ايراني برنده معتبرترين جايزه جراحي ترميمي مو شد. دكتر علي عباسي، متخصص پوست و مو از سوي انجمن بين‌المللي جراحي ترميمي مو (ISHRS) برنده علمي جايزه (Platinum Follicle Award) اين انجمن در سال ۲۰۱۶ شد. اين انجمن كه نخستين انجمن پزشكي در زمينه بيماري‌هاي مو و كاشت و ترميم مو است از سال ۱۹۹۳ در ايالات متحده تاسيس شد و ۱۲۰۰ عضو از ۷۰ كشور جهان دارد و در هر سال نشست شوراي جراحان ترميم مو را كه از معتبرترين‌هايش در اين زمينه در جهان است برگزار مي‌كند.


يك روز با «مداد جادو»
اعتماد| جامعه ياوري، نهاد غيردولتي و غيرانتفاعي خيريه با كمك دانش‌آموزان هنرستان‌ها، 3500 دست لباس آماده كرده تا بين دانش‌آموزان مدرسه‌هاي استان خراسان جنوبي توزيع كند. رضا درمان؛ مديرعامل جامعه‌ ياوري است و از مشكلات منطقه آگاه: «بسياري از دانش‌آموزان مناطق محروم به‌خاطر هزينه‌هاي ناچيز تهيه نوشت‌افزار يا رفت‌وآمد به مدرسه ترك تحصيل مي‌كنند. امسال پروژه تامين نيازمندي‌هاي دانش‌آموزان در قالب پويش مردمي مداد جادو اجراشده.» جامعه ياوري امسال پويشي راه انداخته با نام مداد جادو. از لوازم‌التحرير خود عكس مي‌گيريد و در اينستاگرام مي‌گذاريد. هشتگ مداد جادو (#مدادجادو) را هم مي‌نويسيد. عباس لامعي؛ مديركل آموزش‌وپرورش خراسان جنوبي هم مي‌گويد: «با طرح پايلوتي كه سال گذشته در استان اجرا شد بسياري از دانش‌آموزان مقطع ابتدايي به مدرسه بازگشتند. در اين طرح براي نخستين‌بار مسوولان مدرسه به غيبت دانش‌آموزان توجه كردند و از حصار مدرسه بيرون آمدند و حال و روز بچه‌ها را جويا شدند. در طرح كشوري كودكان بازمانده‌ از تحصيل 6 تا 12 سال، ميداني كار كرديم و خانه‌ به ‌خانه گشتيم، حتي در نوار مرزي. خانواده‌ها را هم توجيه كرديم. در خراسان جنوبي 2600 نفر را شناسايي كرديم كه بيشتر ساكن چهار شهرستان مرزي (نهبندان، درنيان، سربيشه و زيركوه) بودند. آنها را برگردانديم سركلاس. جامعه ياوري هم ما را حمايت كرد تا جايي كه 200 كودك مشكوك‌التابعين هم شناسايي شدند. هر دانش‌آموزي براي ثبت نام بايد شماره‌ ملي داشته باشد، آنها نداشتند اما شوراي تامين مجوز داد كه آن 200 نفر هم بيايند سركلاس. يك مورد دانش‌آموز دچار بيماري صعب‌العلاج هم پيدا كرديم كه در خانه و دور از مدرسه مانده بود. برايش معلم فرستاديم خانه‌شان.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون