• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3650 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۷ مهر

روحاني در جلسه هيات دولت:

برخي در مسير ايجاد و گسترش شكاف در جامعه حركت مي‌كنند

گروه سياسي


«همدلي و مشاركت همگاني» اگرچه شروط اصلي حسن روحاني براي مديريت كشور بوده و هست اما همچنان گوش شنوايي براي آن يافت نمي‌شود. توصيه‌هايي كه در مدت سه سال و اندي از زمان روي كار آمدن خود بارها آن را مطرح كرده و اميد داشت كه بتواند زير چتر آنان به اهداف دولت يازدهم دست يابد، همچنان بدون اجرا باقي مانده است. حسن روحاني در ماه‌هاي پاياني دور نخست رياست‌جمهوري خود، با يادآوري اينكه اخلاق و رفتار مردم و مسوولان موضوعي مهم‌تر از اقتصاد است، بر ترويج وحدت و همگرايي در جامعه و تقويت فضاي اعتماد و همكاري در كشور تاكيد كرده و آن را رمز موفقيت در برنامه‌ها مي‌داند. رييس‌جمهوري در ادامه انتقاداتي را هم نسبت به برخي صاحبان تريبون‌ها عنوان مي‌كند و با بيان اينكه جامعه ما به دليل زندگي در پرتو فرهنگ درخشان اسلام كه بر اين آموزه‌ها تاكيد فراوان شده است، بايد الگوي جوامع ديگر باشد، مي‌گويد: متاسفانه اين امر توسط برخي از تريبون‌ها رعايت نمي‌شود و برخي دايما در مسير ايجاد و گسترش شكاف‌ها در جامعه حركت مي‌كنند؛ در حالي كه پيشرفت كشور نيازمند همدلي، همكاري و مشاركت همگاني و تقويت اميد و اعتماد است. رييس‌جمهوري در جلسه روز يكشنبه هيات دولت با تاكيد بر اينكه براي حل معضلات اقتصادي مردم بايد افكار عمومي و فعالان سياسي و اجتماعي متمركز بر مسائل اقتصادي شوند، تصريح مي‌كند: تا گفتمان و اولويت اقتصادي نشود، جهش اقتصادي ميسر نخواهد بود. اين يك نكته اساسي است كه همه علاقه‌مندان و دلسوزان بايد با يك حركت جدي پيشرفت كشور را ساماندهي كنند. ما بايد متحد شويم و آبرو و حيثيت و زندگي خودمان را براي تحقق اهداف بلندمدت كشور صرف كرده و منافع عمومي را تامين كنيم.

نمايش خوب بلوغ ايماني
در ادامه اين جلسه، وزراي كشور و ورزش گزارشي از برگزاري مسابقه فوتبال در روز تاسوعا و هماهنگي‌هاي به عمل آمده در اين خصوص به هيات وزيران ارايه كردند. رييس‌جمهوري نيز با تشكر از جوانان ورزش‌دوست و مومن كه با احترام به سالار شهيدان و بزرگداشت تاسوعاي حسيني و عزاداري در ورزشگاه، نمايش خوبي از بلوغ ايماني، دلبستگي به خاندان عصمت و طهارت در زمان مسابقه فوتبال داشتند، از وزارتخانه‌هاي ورزش و كشور، سازمان صدا و سيما، نيروي انتظامي و بسيج نيز تقدير كرد. روحاني همچنين دست اندركاران ورزش كشور را به پيش بيني به موقع و اقدام پيشگيرانه از تداخل مسابقات مهم ورزشي با مناسبت‌ها و مراسم مورد احترام جامعه توصيه كرد. همچنين در ادامه جلسه پيشنهادهاي سازمان برنامه و بودجه در مورد راهكارهاي افزايش درآمدهاي عمومي و صرفه‌جويي در مصارف بودجه سال 1395 كل كشور در 6 ماهه دوم سال مورد بررسي و تصميم‌گيري قرار گرفت.
توسعه و تحكيم روابط با كشورهاي آفريقايي از اصول سياست خارجي ايران است
رييس‌جمهوري همچنين روز گذشته ميزبان وزير امورخارجه ساحل عاج بود. وي در اين ديدار توسعه و تحكيم روابط با كشورهاي آفريقايي را از اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران برشمرد و تاكيد كرد كه تهران براي گسترش همكاري‌ها با ساحل عاج در همه حوزه‌ها به ويژه اقتصادي، آماده است. حسن روحاني روز دوشنبه در ديدار «عبدالله مابري» وزير خارجه ساحل عاج، با ابراز خرسندي از روند رو به توسعه روابط دو كشور طي سال‌هاي اخير، اظهارداشت: ايران و ساحل عاج، ظرفيت‌هاي گسترده‌اي براي توسعه همكاري‌هاي مشترك دارند كه بايد با شناسايي اين ظرفيت‌ها، در مسير تحركي جدي در روابط دو كشور گام برداشت.
 رييس‌جمهوري با بيان پيشرفت‌ها و دستاوردهاي ايران اسلامي در حوزه‌هاي مختلف و از جمله خدمات فني و مهندسي گفت: تهران آماده است در پيشبرد پروژه‌هاي مرتبط با ساخت نيروگاه‌ها، سدها و راه‌سازي ساحل عاج را ياري كند. روحاني تشكيل كميسيون مشترك همكاري‌هاي ايران و ساحل عاج و بررسي ظرفيت‌هاي موجود در دو كشور را ضروري خواند و افزود: بخش‌هاي خصوصي و اتاق‌هاي بازرگاني دو كشور بايد فعال شده و با برگزاري همايش‌هايي، با ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي يكديگر براي شتاب دادن به روند توسعه همكاري‌ها به ويژه در حوزه اقتصادي، بيش از پيش آشنا شوند. رييس‌جمهوري به موضوع تروريسم و ضرورت همكاري همه كشورها در اين حوزه اشاره كرد و گفت: تروريسم معضلي بزرگ براي جهان است و تروريست‌ها نيز هيچ ارتباطي با اسلام ندارند چرا كه اسلام دين محبت، صلح و همزيستي مسالمت‌آميز است و با ايجاد رعب، وحشت، ناامني و ترساندن و كشتار مردم به‌طور صريح مخالف است. روحاني با بيان ضرورت مقابله با ريشه‌هاي فرهنگي و اقتصادي تروريسم و تبيين نقش مداخله قدرت‌هاي بزرگ در امور داخلي كشورها در ايجاد و توسعه تروريسم، اظهارداشت: ايران با بيش از 17 هزار شهيد، بهاي سنگيني را در مبارزه با تروريسم پرداخت كرده و از هيچ كمكي به كشورهايي كه خواهان همكاري و ياري ايران در مبارزه با تروريسم باشند، دريغ نخواهد كرد.

مصمم به توسعه همكاري‌ها با ايران هستيم
«عبدالله مابري» وزير خارجه ساحل عاج نيز در اين ديدار با قدرداني از حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي ايران اسلامي از دولت و ملت كشورش، تاكيد كرد كه كشورش مصمم به توسعه همكاري‌ها با جمهوري اسلامي ايران در همه حوزه‌ها به ويژه اقتصادي است. وزير خارجه ساحل عاج با تاكيد بر ضرورت برگزاري سريع كميسيون مشترك اقتصادي دو كشور گفت: تشكيل اين كميسيون و شناسايي ظرفيت‌هاي مشترك همكاري‌ها، مي‌تواند به روند روابط دو كشور به ويژه در حوزه اقتصادي شتاب دهد. «عبدالله مابري» با تبريك موفقيت و دستاوردهاي مذاكرات هسته‌اي براي دولت و ملت ايران اظهارداشت: اين توافق، جايگاه ايران در عرصه بين‌المللي را بيش از پيش تقويت كرد و بي‌ترديد تقويت جايگاه ايران در عرصه بين‌المللي، به نفع كشورهاي در حال توسعه خواهد بود. وزير خارجه ساحل عاج در ادامه به موضوع ضرورت مشاركت همگان براي مبارزه با تروريسم اشاره كرد و گفت: توسعه و شكوفايي كشورها در گرو ايجاد صلح و امنيت است و همه كشورها بايد در روند مبارزه با تروريسم با يكديگر همكاري و مشاركت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون