• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

فرمانده کل سپاه:

از سال 84 تا 86 احتمال حمله به كشور وجود داشت

فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: خطر نفوذ فرهنگي، سياسي در كشور و در پسابرجام وجود داشته است كه برخي مسوولان به آن توجه نداشته و آن را جدي نمي‌گيرند. به گزارش فارس، سردار سرلشكر محمدعلي جعفري صبح ديروز در كنگره ملي سرداران و 3 هزار شهيد خراسان شمالي اظهار داشت: ما همگي مديون خون شهدا هستيم و اميدوارم توفيق پيمودن راه آنان را پيدا كنيم؛ امنيت پايدار را مرهون خون شهداييم. جعفري اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ما وارد مرحله جهاد كبير شده‌ايم و اطاعت نكردن از دشمنان مهم‌ترين موضوع در جهاد كبير و نه گفتن به دشمن است. وي با اشاره به اينكه نفوذ فرهنگي، سياسي در كشور و در پسابرجام وجود داشته كه برخي از مسوولان بدان توجه ندارند، گفت: متاسفانه برخي از مسوولان ناهماهنگ با رهبري نگاه به بيرون دارند ما نمونه‌اي نداريم كه كشوري به غربي‌ها دل ببندد و ساقط نشود. وي با بيان اينكه از سال 84 تا 86 احتمال حمله به كشور وجود داشت، گفت: بعد از آنكه حلقه محاصره آنان در كشورهاي همسايه تكميل شد به مساله ناامني‌ها در اطراف ايران پرداختند و اين آمادگي‌ها چند سال طول كشيد و آنان طي چند سال بعد به دنبال اين بودند تا به ايران اسلامي حمله كنند لذا نيروهاي ما همواره در حال آماده‌باش به سر مي‌بردند. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با طرح اين سوال كه چرا دشمنان ما با وجود در اختيار داشتن همه تجهيزات به ايران حمله نكرده و تصميم خود را هيچگاه عملي نساختند، گفت: يكي از علل مهم اين بوده كه همواره دفاع مقدس و حضور جانانه رزمندگان ما در ذهن آنها بوده و آنها هيچ افق روشني را از جنگ نداشتند و از سويي تحليل‌هاي آنان اين بود كه اين حمله به شكست آنان منجر خواهد شد. وي اضافه كرد: عامل ديگري كه آنان را از اين حمله دور مي‌كرد به خاطر مشكلاتي بوده كه ناشي از حضور در عراق و افغانستان گريبان آنان را گرفته بود و با مشكلات مختلفي بعدازآن مواجه بودند. فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي فراهم شدن نصرت الهي و غيبي را از ديگر دستاوردهاي هشت سال دوران دفاع مقدس برشمرد و بيان داشت: اين نصرت الهي را در همه عرصه‌ها شاهديم و اين روحيه بايد همواره حفظ شود. وي گفت: عزت و اقتدار و عظمتي كه امروز ملت ايران كسب كرده حاصل خون شهدا بوده كه بايد آن را قدر بدانيم و اثرات انقلاب اسلامي را كه عمده آن برگرفته از درس‌هاي دفاع مقدس بوده مورد توجه قرار دهيم.
 ايران قدرت بزرگ نظامي و تسليحاتي و ابرقدرت جهاني است
 فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: آنها جنگ را عليه ما آغاز كردند اما به يمن حضور مردم درصحنه ما روي پاي خود ايستاده و امروز يك قدرت بزرگ نظامي و تسليحاتي بوده و باايمان خودمان يك ابرقدرت جهاني هستيم و اگر ابرقدرت‌ها بخواهند با ايران خود را بسنجند ما از آنها بالاتريم چراكه در كنار آن از ايمان برخورداريم. وي با اشاره به وجود برخي مشكلات در كشور در حوزه ايجابي هم اظهار كرد: البته ما در كشور خودمان در مسائل ايجابي مشكلاتي را در عرصه‌هاي فرهنگي و اقتصادي داريم كه اميدواريم مسوولان كشور همت كنند و با درس‌گيري و تجربه دفاع مقدس و تفكر بسيجي بر مشكلات غلبه كنند. وي گفت: در سوريه هم صهيونيست‌ها به دنبال اين بودند تا اين كشور را ساقط كنند، خيلي از كشورها سازش كردند اما حاكميت داخل در كشور سوريه اين ساز را نپذيرفت.
وي اضافه كرد: البته امريكايي‌ها با تشكيل داعش جنايت‌هاي زيادي را راه انداختند و ناامني‌هاي مختلفي را ايجاد كردند و البته با تدابير دولت عراق شهرها يكي پس از ديگري از دست داعش آزاد شدند و اكنون موصل در حال بازپس‌گيري از داعشي‌ها است و قدرت شيعه با الگوگيري از دوران دفاع مقدس باعث رشد عراق و ساير كشورها شده است. فرمانده كل سپاه پاسداران به تحولات يمن هم اشاره كرد و گفت: در يمن هم عربستان خائن با همه قدرت‌هاي منطقه با تمام قدرت تلاش كرده كه نگذارند تفكر مقاومت در منطقه شكل بگيرد و اين از دستاوردهاي دفاع مقدس بوده كه حاصل خون شهدا بوده است و بنا به فرموده رهبري ما وارد مرحله جهاد كبير شده‌ايم و اطاعت نكردن از دشمنان مهم‌ترين موضوع در جهاد كبير و نه گفتن به دشمن است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون