• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3651 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۸ مهر

ملانيا ترامپ از همسرش در برابر اتهام‌هاي جنسي حمايت كرد

دفاع زنانه از دونالد

ميثم سليماني

 

اين روزها دفاع از دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواهان در انتخابات امريكا تبديل به سخت‌ترين كار دنيا شده است. در امريكا جمهوريخواهان نيز سعي مي‌كنند خود را از حلقه حاميان دونالد ترامپ دور كنند. حالا تنها افرادي كه براي دونالد ترامپ باقي مانده‌اند تا از او حمايت تاثيرگذار داشته باشند يكي مايك پينس، معاون اول كمپين و ديگري خانواده دونالد ترامپ است. ملانيا ترامپ دوشنبه‌شب به وقت ايالات متحده، در مصاحبه‌اي با اندرسون كوپر، مجري شبكه خبري سي‌ان‌ان تلاش كرد تا از شوهر خود دفاع كند. كاري سخت كه موجب شد ملانيا براي پاسخ به سوالات گهگاهي به دردسر بيفتد، هرچند در طول مصاحبه اندرسون كوپر به نظر مي‌رسيد سعي كرد تا حالت تهاجمي به خود نگيرد و سوالات را آهسته و با لحني نه چندان تند بيان كند. در طول اين مصاحبه ملانيا به سوالاتي در خصوص اتهامات سوء رفتار جنسي و حواشي كمپين ترامپ پاسخ داد. او در بخشي از مصاحبه خود خطاب به كوپر گفت: من ترامپ را باور دارم، او شوهر من است و من به او اعتماد دارم. او در دفاع از شوهر خود تمام اتهامات به سوءرفتار جنسي ترامپ را رد كرد و سعي كرد با توجيه اينكه ترامپ حرف‌هايي پسرانه زده است عملكرد شوهر خود را تا حدودي توجيه كند. او همچنين در خصوص صحبت‌هاي ترامپ كه مربوط به سال 2005بود، گفت: من براي نخستين بار بود كه ديدم همسرم از چنين الفاظي استفاده مي‌كند. او تاكيد كرد وقتي كه اين سخنان را گوش دادم به همين دليل شگفت‌زده شدم. اين صحبت‌هايي است كه من حتي نديدم كه شوهرم در محافل خصوصي آن را بيان كند.
گفتني است اين نخستين دفاع عمومي ملانيا ترامپ از همسر خود پس از انتشار نوار صوتي دونالد ترامپ مربوط به سال 2005 با بيلي بوش به شمار مي‌آيد. نواري كه در آن ترامپ اعتراف مي‌كند به يك زن شوهر‌دار تعرض كرده است و پس از آن موج شديدي از زناني به راه افتاد كه دونالد ترامپ آنها را مورد آزار و اذيت جنسي قرار داده بود و بسياري از رسانه‌ها ترامپ را به سوءرفتار جنسي متهم كردند. ملانيا در مصاحبه خود در ادامه پاسخ به سوالي در اين خصوص گفت: من به همسرم پس از انتشار اين نوار گفتم كه اين زبان مناسب نبود. اين سخنان قابل قبول نيست و من شگفت‌زده شدم چرا كه اين مردي كه من مي‌شناسم، نيست.
با اين حال ملانيا ترامپ در توجيه اين سخنان سعي كرد با تاكيد بر پسرانه بودن اين حرف‌ها تا حدودي تاثير الفاظ ترامپ را كم كند اما ترامپ زماني كه اين سخنان را به كار برد حدود 59 سال داشته و به نظر نمي‌رسد ترامپ يك پسر نوجوان بوده كه چنين سخنان و الفاظي را به كار ببرد.
ملانيا در مصاحبه خود تاكيد كرد كه من با صحبت‌هاي ميشل اوباما مبني بر عدم تعرض به زنان بدون رضايت موافق هستم، اما در اين بين مهم اين است كه يك مرد يا يك زن بدون شواهد مهم و عادلانه‌اي طرف مقابل را متهم مي‌كند. وي تاكيد كرد: من مي‌دانم كه او به زنان احترام مي‌گذارد و تمام افرادي كه همسر من را به آزار و اذيت متهم كرده‌اند دروغ گفته‌اند. گفتني است دونالد ترامپ در دفاع از خود چندي پيش اعلام كرده بود، زناني كه او را متهم به اذيت و آزار جنسي كرده‌اند به حدي جذاب نبودند كه او بخواهد به آنها تعرض كند.
ملانيا همچنين به شوخي در خصوص شوهرش گفت كه او مثل يك پسر است كه بيش از حد رشد كرده است. او كه ترامپ را پسر جوان من خواند، گفت: من مي‌دانم كه چگونه برخي مردان اينگونه با يكديگر صحبت مي‌كنند و حتي ديدم پسراني كه با يكديگر صحبت مي‌كنند چگونه‌اند. اما با اين حال دونالد ترامپ از اظهارات خود در اين نوار عذر خواهي كرد. ملانيا عنوان كرد كه من عذرخواهي ترامپ را پذيرفتم اميدوارم كه مردم امريكا هم عذرخواهي او را بپذيرند زيرا اين نوار براي سال‌ها پيش بود و آن مردي نبود كه من مي‌شناختم.
ملانيا در بخش ديگري از مصاحبه خود تاكيد كرد: تصميم براي دونالد در خصوص ورود به رقابت‌هاي رياست‌جمهوري بسيار سخت بود و ما مي‌دانستيم كه چنين اتفاق‌هايي ممكن است براي ما رخ دهد. اما شوهر من روراست و صاف و ساده است، او يك نجيب‌زاده است. او از همه حمايت مي‌كند، او از زنان پشتيباني مي‌كند و آنها را تشويق مي‌كند تا به بالاترين سطح براي رسيدن به روياهاي خود برسند. او در ساليان گذشته تعداد زيادي از زنان را استخدام كرده است.
تقصير زنان است!
كوپر يك سوال را كاملا مشخص و روشن از ملانيا پرسيد و گفت: اگر آنگونه كه ترامپ در نوار توصيف كرده تجاوز جنسي انجام داده آنوقت چه مي‌گوييد؟ ملانيا گفت: نه اين تجاوز جنسي نيست. او نگفت كه آن را انجام داده است. او ادامه داد كه اگر دونالد منحرف شده است به دليل اين است كه زنان نيز از خود بي‌پروايي نشان داده‌اند. تعداد زيادي از زنان مي‌دانند كه او ازدواج كرده است اما مي‌بينم بسياري از زنان به شكلي بي‌پروا به سمت او مي‌آيند و به او شماره تلفن مي‌دهند و حتي مي‌خواهند تا با او كار كنند. كوپر بلافاصله پرسيد شما آن را ديده‌ايد؟ ملانيا پاسخ داد: آه، بله البته. اين اتفاق در مقابل من بود و من مي‌پرسم كه چرا شما به شوهر من شماره مي‌دهيد؟ ملانيا در خصوص اتهامات عليه ترامپ گفت من از ابتدا مي‌دانستم كه اين يك داستان درست و صادقانه نيست.
من قوي هستم
ملانيا ترامپ در خصوص ادعاي شوهرش مبني بر تقلب در انتخابات و حمايت رسانه‌ها براي تضعيف شوهرش نيز گفت: مي‌بينيد كه رسانه‌ها چگونه در مورد شوهر من گزارش مي‌دهند. آنها از يك سخنراني 45 دقيقه‌اي دونالد يك جمله را برمي‌دارند و بر مبناي آن حكم صادر مي‌كنند و  روي آن مانور مي‌دهند. آنها سعي مي‌كنند آنچيزي كه مردم امريكا مي‌خواهند از زبان ترامپ بشنوند را انعكاس ندهند، به خصوص زماني كه ترامپ در مورد مسائل مهم كشور، در مورد ايجاد شغل و در مورد آينده كشور ما صحبت مي‌كند، آن را نشان نمي‌دهند.
وي افزود: ترامپ مي‌خواهد براي حفظ مرزها، براي حفظ امنيت امريكا و همچنين ايجاد مشاغل و بهبود اقتصاد تلاش كند. او در حمايت از مردم امريكا و كار كردن براي آنها پرشور است. او يك كارگر و يك مبارز است. او بسيار پرشور تا پايان مبارزه مي‌كند. او براي مردم امريكا مبارزه مي‌كند.
ملانيا ترامپ در پايان مصاحبه در خصوص شخصيت خود گفت: مردم من را نمي‌شناسند و آنها در مورد من فكر مي‌كنند و صحبت مي‌كنند و مي‌گويند آه بيچاره ملانيا، طفلي ملانيا، اما من قوي هستم. وي افزود: اين موضوع براي من تاسف‌آور نيست. من مي‌توانم همه‌چيز را مديريت كنم و پيش ببرم.

 

با پوتين قبل از رفتن به كاخ سفيد ديدار مي‌كنم

دونالد ترامپ در يك مصاحبه راديويي مواضع سخت هيلاري كلينتون در مورد روسيه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر من برنده انتخابات شوم، ممكن است پيش از سوگند رياست‌جمهوري با ولاديمير پوتين ديدار كنم. اين اظهارات در حالي گفته شد كه بارها و بارها مايك پينس و حاميان دونالد ترامپ سعي كردند تا مواضع او را در خصوص روسيه خنثي كنند، اما موضع دوباره ترامپ شرايط را براي حمله دموكرات‌ها به او فراهم كرده است.  ترامپ در مصاحبه راديويي خود عنوان كرد كه رهبر فعلي ايالات متحده و همچنين خانم كلينتون در برابر آقاي پوتين بيش از حد تهاجمي بودند. آنها به طور مداوم به پوتين توهين مي‌كنند و جاي تعجب نيست كه چرا نمي‌توانند در برابر او بايستند. ترامپ همچنين عنوان كرد كه اين موضوع بسيار پرچالش و جدي است. وي افزود: اين بدترين وضعيت ما با روسيه پس از پايان جنگ سرد تا به حال است.  گفتني است دونالد ترامپ ماه‌هاست كه بحث در مورد مذاكره با روسيه بر سر مباره با داعش را پيش كشيده و ايده اتحاد با روسيه در برابر داعش را مطرح كرده است. ترامپ در ادامه مصاحبه خود تاكيد كرد، پوتين هيچ احترامي براي اوباما قايل نيست، اورا دوست ندارد و به او احترام نمي‌گذارد. وي تاكيد كرد كه اگر من در هشت نوامبر برنده شوم، مي‌توانم قبل از شروع به كار دولت يك ملاقات با پوتين انجام دهم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون