• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3653 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱ آبان

مربي پرش با اسب، دو هفته ديگر در ايران

خليلي: فان پاشن تا پايان بازي‌هاي آسيايي با ما خواهد بود

قرارداد دو ساله استني فان‌پاشن بلژيكي كه مدال برنز المپيك ۱۹۷۶ مونترال را در كارنامه دارد به عنوان سرمربي تيم‌هاي ملي پرش با اسب ايران به امضاي اين مربي و مسوولان فدراسيون سواركاري ايران رسيد. او قرار است دو هفته ديگر و بعد از انجام شدن كارهاي مربوط به ويزا به ايران بيايد. اين بلژيكي ۵۹ ساله كه سابقه سرمربيگري هشت ساله تيم‌هاي ملي عربستان و شش ساله تيم‌هاي ملي بلژيك را در كارنامه دارد، قرار است دو سال يعني تا پايان بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاكارتا هدايت تيم‌هاي ملي بزرگسالان و جوانان ايران را بر عهده بگيرد. رييس فدراسيون سواركاري مي‌گويد «فان پاشن» قرار است هر ماه فقط دو هفته در ايران باشد البته اين زمان قابل تغيير است.
مسعود خليلي با تاكيد بر اينكه سرمربي جديد تيم‌هاي ملي پرش با اسب ايران يكي از بهترين‌هاي جهان است، اظهار كرد: يكي از اهداف ما براي جذب اين مربي كسب موفقيت در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ اندونزي است. او فردي بسيار قابل و ماهر براي اين جايگاه است و او را از بين شش مربي سرشناس جهان انتخاب كردم. رزومه چندين مربي براي‌مان ارسال شد، با فدراسيون جهاني و نفرات تاثيرگذار زيادي هم بحث و تبادل نظر شد، كميته فني و هيات رييسه فدراسيون هم رزومه او را بررسي كردند و در نهايت توانستيم او را براي آمدن به ايران قانع كنيم.
وي در مورد مدت زمان حضور اين مربي در ايران، تصريح كرد: طبق قرارداد، او ماهيانه دو بار و هر زمان به مدت پنج يا شش روز در ايران خواهد بود و كار هدايت تيم ملي را انجام مي‌دهد. البته اين زمان حضور در ايران بستگي به رايزني دارد و مي‌توان آن را تغيير داد.
رييس فدراسيون سواركاري در پاسخ به اين سوال كه اين مربي چه زماني به‌طور رسمي كارش را با ملي‌پوشان آغاز خواهد كرد، خاطرنشان كرد: قرار بود هفته گذشته به ايران بيايد، اما به دليل تعطيلات و مسافرت احتمالي ملي پوشان و عدم حضور همه آنها در اين زمان، تصميم گرفتيم تا دو هفته ديگر بيايد.
خليلي با تاكيد بر اينكه خود اين سرمربي بلژيكي هم براي حضور در ايران همراهي و همكاري زيادي انجام داد، اضافه كرد: سواركاري ورزشي گران است، اما با قول‌هاي مساعدي كه از سوي مسوولان وزارت ورزش و جوانان و كميته ملي المپيك داده شده، توانستيم او را جذب كنيم. براي جذب او بيش از يك سال تلاش كرديم. فدراسيون جهاني سواركاري هم براي حضور او در ايران خيلي كمك كرد.
وي در مورد اينكه آيا كمك مربي ايراني هم در كنار اين سرمربي بلژيكي فعاليت خواهد كرد؟ در اين باره توضيح داد: قرار است تا بعد از فعاليت شش ماهه اين مربي در ايران در اين رابطه تصميم بگيريم، اما قطعا نظر ما اين است كه يك يا دو نفر از مربيان خوب ما در كنار اين سرمربي حضور داشته باشند و اين انتقال تجربيات صورت بگيرد و در آينده بتوانيم از توانايي آنان استفاده كنيم.
رييس فدراسيون سواركاري در مورد جذب سرمربي براي بخش «درساژ» نيز گفت: در بخش درساژ شرايط متفاوت است و فاصله زيادي براي تشكيل تيم ملي داريم. اميدوارم با كارهاي خوبي كه كميته درساژ انجام مي‌دهد طي يك و نيم سال آينده بتوانيم براي اين بخش هم يك سرمربي خوب جذب كنيم. تا به‌حال چندين نفر را به عنوان مربي و مدرس داوري به ايران آورده‌ايم و در تلاش هستيم تجربه نفرات‌مان را در اين بخش بالا ببريم و در آينده نزديك براي آنها هم يك مربي شايسته را جذب كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون