• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3654 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲ آبان

مرتضي حاجي: تغيير كابينه ماه اول و آخر ندارد

وزير آموزش و پرورش دولت اصلاحات گفت: تغيير هر زماني كه لازم باشد بايد انجام شود و ماه اول و آخر تفاوت ندارد. در مورد ضرورت و عدم ضرورت آن بايد بحث كرد. مرتضي حاجي با اشاره به نقش فشارهاي بيرون از دولت و مجلس بر استعفاي وزراي فرهنگ و ارشاد اسلامي و آموزش و پرورش بر لزوم توجه به مصلحت كشور و نه حب و بغض‌ها، تاكيد كرد. وي با موفق ارزيابي كردن عملكرد سه ساله دولت معتقد است كه اصولگرايان كانديداي قوي كه بتواند با آقاي روحاني رقابت كند را ندارند اما عملكرد وزراي جديد مي‌تواند در موفقيت رييس دولت يازدهم در انتخابات سال آينده تاثير مثبت داشته باشد. وي افزود: من فكر مي‌كنم كه در مورد آقاي جنتي بيشتر فشارهاي بيرون از دولت موثر بود و تا جايي كه من استنباط كردم مخاطبين وزارت و مديريت ايشان به نسبت وزراي دولت‌هاي قبل رضايت نسبي قابل قبولي داشتند و به دليل برخي از اتفاقات فرهنگي كه با برداشت‌هاي متفاوت بعضي شخصيت‌هاي اثرگذار مواجه بود، فشار به خود وزير وارد شد و وزير احساس كرد كه نمي‌تواند آن گونه كه بايد و شايد از عملكرد قانوني و صحيح خود دفاع كند.
حاجي در پاسخ به اين سوال كه اين تغييرات چقدر مي‌تواند به موفقيت آقاي روحاني در انتخابات آينده كمك كند؟ اظهار داشت: در دو مورد فكر مي‌كنم اثر مثبت داشته باشد، نبايد بگويم كدام دو مورد، ولي در يك مورد نگرانم كه افكار عمومي را خيلي خوشحال نكند. ضمن اينكه قطعا به جانشينان اينها هم بستگي دارد. اينكه چه كسي تصدي هر كدام از اين وزارتخانه‌ها را بر عهده بگيرد و در مدت كوتاه باقيمانده تا انتخابات چه حركت مثبتي بتواند انجام دهد كه به خصوص رضايتمندي مخاطبان و مردم را جلب كند خيلي مهم است. نمي‌خواهم بگويم صرف تغيير مثبت است ولي در مواردي كه مدت‌هاست بحث آن هست، تغيير مي‌تواند كمك‌كننده و مثبت باشد. وي افزود: دولت با سختي‌هاي جدي مواجه است، جلوي پاي دولت فرش قرمز پهن نكرده‌اند، چه در داخل كه مخالفين گاهي وظيفه خود مي‌دانند كه چوب لاي چرخ دولت بگذارند و چه در خارج كه با همه مسير سنگلاخي كه دولت طي كرد تا برجام را به نتيجه قابل قبول رساند، در اجرا و عمل باز هم با دست‌اندازهاي جدي از طرف خارجي‌ها به بهانه‌هاي مختلف روبه‌رو است كه مديريت اين سنگ‌اندازي‌ها را هم امريكايي‌ها به عهده دارند.
حاجي در بخش ديگري از اظهاراتش درباره نقش آقاي خاتمي در هماهنگي اصلاح‌طلبان تصريح كرد: تا الان كه شوراي سياستگذاري شكل گرفته تا جايي كه من اطلاع دارم، خيلي آقاي خاتمي در اين قضيه دخالت نداشته و دخالت نكرده است. در واقع چون پايه كار شوراي تشكيل شده براي انتخابات مجلس بود و نتيجه خوبي حاصل شد و مجموعه تشكل‌ها و اشخاص از آن نتيجه رضايت داشتند، طبيعتا به عنوان پايه كار در انتخابات قرار گرفت. لذا تا اين اندازه را خود مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از تجربيات گذشته ساماندهي تشكل‌ها و اشخاص اصلاح‌طلب را تدبير كردند و دارند به پيش مي‌روند. به نظرم خيلي نيازي نيست كه در اين مرحله آقاي خاتمي ورود پيدا كند. در آينده هم بايد ديد چه اتفاقاتي ممكن است پيش بيايد. من فكر مي‌كنم الان شرايط مجموعه اصلاح‌طلبان به گونه‌اي هست كه كمتر مزاحم ايشان شود و بخواهد از ايشان مايه بگذارد.  جماران

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون