• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3658 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۶ آبان

خبر كوتاه

سخنگوي سازمان ملل:  به درخواست روسيه دربارهIPC پاسخي نداده‌ايم

سازمان ملل اعلام كرد كه به درخواست روسيه مبني بر دخالت در تصميم كميته‌ بين‌المللي پارالمپيك براي محروميت روسيه پاسخي نداده است و مشخص نيست كه مسوولان اين كشور پاسخ سازمان ملل را چگونه منتشر كرده‌اند. سازمان ملل پاسخ به درخواست سياستمداران روسيه را تكذيب كرد. اين سازمان اعلام كرد كه نامه روسيه دريافت شده است، اما پاسخي به اين نامه داده نشد، زيرا اين نامه هنوز از سوي مامور مربوطه مورد بررسي قرار نگرفته است. سخنگوي سازمان ملل در اين باره گفت‌: ما نمي‌دانيم كه آنها پاسخ سازمان ملل را از كجا آورده‌اند. من مطلع شدم كه اعضاي سازمان قرار است كه نامه را مورد بررسي قرار دهند و هنوز زمان آن مشخص نيست. به دليل منتشر شدن گزارش درباره دوپينگ گسترده و سيستماتيك در روسيه كميته‌ بين‌المللي پارالمپيك تصميم به محروم كردن پارالمپيك روسيه از بازي‌هاي 2016 گرفت. روسيه در اين باره به دادگاه عالي ورزش شكايت كرد، ولي نتوانست راي را برگرداند. روسيه در نامه‌اي به سازمان ملل از عملكرد اين سازمان انتقاد كرد و از آنها درخواست كرده است كه در اين مورد دخالت كنند. با اين وجود IPC اعلام كرده است كه سيستم ضد دوپينگ روسيه فاسد است و روس‌ها با كميته‌ همكاري نمي‌كنند.

 

جدايي كميته ملي پارالمپيك از المپيك، مهم‌ترين بحث هيات اجرايي

جلسه هيات اجرايي كميته ملي المپيك برگزار مي‌شود. اصلي‌ترين موضوعي كه در اين جلسه مطرح خواهد شد، بحث جدايي كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك است. با ابلاغ قانون جدايي پارالمپيك از المپيك، بايد اساسنامه كميته ملي المپيك اصلاح و در مورد اموال مشترك اين دو نهاد تصميم‌گيري شود. به اين دو نهاد سه ماه فرصت داده شده كه اين اقدامات را انجام دهند. در اين جلسه ممكن است سرپرست خزانه‌دار كميته ملي المپيك نيز معرفي شود زيرا شهنازي دبيركل كميته ملي المپيك اعلام كرد كه در جلسه بعدي هيات اجرايي بحث سرپرست خزانه‌دار تعيين تكليف مي‌شود. البته پيش از اين هيات اجرايي اختيار انتخاب سرپرست خزانه‌دار را به كيومرث هاشمي رييس كميته ملي المپيك سپرده بود.

 

فالكائو بازگشت، آقاي گلي شمسايي به خطر افتاد

سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتسال برزيل، اسامي بازيكنان اين تيم را براي بازي برابر پاراگوئه اعلام كرد كه بر اين اساس فالكائو، فوق ستاره فوتسال جهان دوباره نامش در فهرست‌ سلسايوها به چشم مي‌خورد. فالكائو پيش از اين بعد از شكست مقابل تيم‌ ‌ملي فوتسال ايران در مرحله يك هشتم نهايي جام جهاني 2016 كلمبيا خداحافظي‌اش را اعلام كرده بود. او كه روي دستان ملي‌پوشان فوتسال ايران از دنياي فوتسال خداحافظي كرد، در مصاحبه‌اي گفت‌: به تمام آرزوها و افتخاراتش در فوتسال رسيده و به همين دليل نيازي نيست ادامه دهد. با اين حال او دوباره به تيم‌ ‌ملي فوتسال دعوت شده است و به نظر مي‌رسد كه بازگشته تا ركورد شمسايي را جابه‌جا كند. فالكائو قبل از جام جهاني با 21 گل اختلاف پايين‌تر از شمسايي در جدول گلزنان فوتساليست‌هاي جهان جاي داشت، ولي او در جام جهاني 10 گل را به ثمر رساند و حالا براي شكستن ركورد آقاي گل فوتسال جهان تنها به 11 گل احتياج دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون