• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3659 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۸ آبان

هفته افزايش پيشروي طلا

در هفته گذشته، هر چند نرخ اونس طلا چندان گران نشد و نوسانات آن در پايان هفته، به نرخ ابتداي هفته نزديك شد، در بازار ايران نرخ انواع سكه و طلا روندي افزايشي را از سر گذراند. هفته گذشته در حالي به پايان رسيد كه نرخ هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد يك ميليون و 109 هزار و 600 تومان اعلام شد، حال آنكه نرخ اين سكه در آغاز هفته 10 هزار تومان ارزان‌تر بود. همچنين سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم كه در آغاز هفته گذشته يك ميليون و 94 هزار تومان بود، با قيمت يك ميليون و 100 هزار توماني به كار خود در هفته گذشته پايان داد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 559 هزار تومان و 297 هزار تومان به تعطيلات روز جمعه رفتند كه اين مهم حاكي از افزايش سه هزار توماني نيم سكه و 6 هزار توماني ربع سكه است. سكه يك گرمي نيز 185 هزار تومان خريد و فروش شد.
در بازار جهاني و در روز جمعه اونس طلا باز هم سه دلار ارزن‌تر از پنجشنبه شد و هزار و 267 دلار به بازار عرضه شد. به گزارش اقتصاد آنلاين، قيمت طلا از ابتداي ماه جاري تاكنون تحت تاثير قوي شدن دورنماي تحكيم سياست پولي امريكا، 6/3 درصد كاهش نشان مي‌دهد. محمد كشتي‌آراي، رييس توليدكنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه در هفته گذشته همانند دو هفته قبل شاهد رشد صعودي قيمت طلا و سكه بوديم، بيان كرد: در اين هفته نيز همانند هفته گذشته قيمت طلا و سكه روند صعودي داشت و با افزايش قيمت روبه‌رو شد. رييس توليدكنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در ادامه با اشاره به اينكه علاوه بر افزايش قيمت جهاني طلا در هفته گذشته شاهد افزايش قيمت ارز در بازار آزاد بوديم، گفت: نكته قابل اشاره در مورد افزايش قيمت طلا و سكه در داخل، افزايش قيمت جهاني طلا و نيز افزايش قيمت ارز در بازار آزاد بود. كشتي‌آراي در مورد افزايش قيمت سكه نيز خاطرنشان‌ كرد: سكه تمام در ابتداي هفته يك‌ ميليون و ۹۷ هزار تومان قيمت داشت كه در پايان هفته به قيمتي معادل يك ميليون و ۱۱۲ هزار تومان رسيد و حدود ۱۵ هزار تومان افزايش قيمت داشت. به گفته وي، هر گرم طلاي ۱۸ عيار نيز در هفته گذشته افزايش هزار توماني به ازاي هر گرم داشت. رييس توليدكنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اينكه داد و ستدها در بازار طلا و سكه در وضعيت حداقلي به سر مي‌برد، عنوان كرد: داد و ستدها در مورد سكه و طلا در بازار حداقل است و شاهد ركود در بازار خريد و فروش اين دو كالا هستيم اما نكته قابل توجه افزايش قيمت طلا و سكه به دليل افزايش قيمت جهاني طلا و نيز افزايش قيمت ارز در بازار آزاد بود.
همچنين مثقال طلا 481 هزار و 100 تومان معامله شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 110 هزار و 958 تومان ارزشگذاري شد.
در بازار ارز، دلار امريكا سه هزار و 619 تومان هفته را به پايان رساند كه اين مهم نشان‌دهنده افزايش قيمت 28 توماني اين واحد پولي ظرف هفته گذشته است. يورو با نرخ سه هزار و 961 تومان به تعطيلات روز جمعه رفت و هر پوند انگليس نيز چهار هزار و 444 تومان در ميان خريداران و فروشندگان دست‌به‌دست شد. علاوه بر اين درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 988 تومان و هزار و 192 تومان به بازار عرضه شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون