• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3660 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۹ آبان

دادستان تهران از دستگيري يك متهم فعال در ماساژ مختلط خبر داد

توجه به عفاف و حجاب در پيش‌دبستان‌، دبستان‌ و دبيرستان‌

دادستان تهران در پنجمين نشست دادستاني در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي با موضوع عفاف و حجاب، ‌به موضوعاتي چون رسيدگي به آموزش‌ها در مهدهاي كودك و لزوم آموزش در مساله حجاب پرداخت. ‌جعفري دولت‌آبادي، آموزش و پرورش را مهم‌ترين نهاد بعد از خانواده دانست و اعلام كرد: اميدواريم در دوره جديد و پس از معرفي وزير جديد، بحث عفاف و حجاب در پيش‌دبستان‌، دبستان‌ و دبيرستان‌ مورد توجه قرار گيرد. اگر بحث عفاف و حجاب در همه سطوح آموزشي نهادينه شود، برخي مشكلات كنوني برطرف خواهد شد. او همچنين به تاثير تبليغات شهري در بحث حجاب اشاره كرد و گفت: متاسفانه فضاي شهري خالي از رنگ و بوي عفاف و حجاب است و بيشتر به سمت مصرف گرايي و تجمل گرايي نمود دارد. براي تغيير در فضاي شهري بايد شيوه و محتواي تبليغات شهري تغيير يابد كه در اين زمينه نقش دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي بسيار موثر است.
طبق برخي آمارها، 36 دستگاه و سازمان قريب به 6 هزار ميليارد تومان بودجه براي امور فرهنگي در اختيار دارند. وجوه كلاني در اختيار دستگاه‌ها و نهادهاي فرهنگي كشور قرار دارد، اما خروجي و عملكرد قابل ملاحظه‌اي در حوزه عفاف و حجاب مشاهده نمي‌شود؛ اين در حالي است كه صرف اين وجوه در جهت اجراي برنامه‌هاي مربوط به ارتقاي وضعيت عفاف و حجاب مي‌تواند موجبات تحول در وضعيت موجود را فراهم كند. اگر دستگاه‌هاي فرهنگي بخشي از بودجه و اعتبارات خود را در حوزه عفاف و حجاب هزينه كنند، تحولات مثبتي رخ خواهد داد اين نشست كه با حضور سردار ساجدي‌نيا، فرمانده پليس تهران، برخي معاونان دادستان، تعدادي از فرماندهان پليس اخلاقي ناجا و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي برگزار شده بود با اعلام شناسايي 285 واحد صنفي فاقد مجوزِ داراي برند ادامه يافت. قطبي معاون دادسرا در مورد اقدامات صورت گرفته روي برندها با اولويت پوشاك گزارشي ارايه داد و در بيان چگونگي انجام ماموريت كارگروه مربوطه، از شناسايي 288 واحد صنفي فاقد مجوزِ داراي برند خبر داد و افزود: از اين تعداد 130 مغازه تابلوهاي خود را جمع‌آوري كرده و براي متصديان 158 فروشگاه ديگر اخطاريه ارسال شده است. بررسي وضعيت مهدكودك‌ها، بحث ديگري بود كه در اين جلسه با توضيح نماينده سازمان بهزيستي مطرح شد.
 نماينده سازمان بهزيستي، برنامه‌ آموزش محتواي ديني به مربيان مهدها و والدين را از طريق كتب تهيه شده با همكاري مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ستاد اقامه نماز و دانشگاه علامه‌طباطبايي در حال اجرا اعلام كرد. نماينده سازمان بهزيستي در خصوص ديگر اقدامات سازمان، به استفاده از مربيان زن در مهدكودك‌ها و ارزيابي مستمر آنها، برگزاري دوره‌هاي آموزشي، تشكيل نمايشگاه‌هاي عفاف و حجاب و جشنواره‌هاي قرآني اشاره كرد و افزود: از ديگر برنامه‌ها، ايجاد و گسترش «آدينه مهدها» است كه كودكان والديني كه قصد شركت در نماز جمعه را دارند، در مهدهايي نزديك به مكان‌هاي برگزاري نماز جمعه نگهداري مي‌شوند.  كبري خزعلي، ‌رييس شوراي فرهنگي، اجتماعي زنان از برخي برنامه‌هاي مهدها از جمله آموزش رقص و موسيقي به كودكان و اجراي برنامه‌هاي آموزشي مورد تاييد يونيسف در مهدهاي روستايي انتقاد كرد. دادستان در پايان از دستگيري يك متهم سابقه‌دار و فعال در ماساژ غيرمجاز و مختلط و همچنين از دستگيري يك متهم مروج فساد خبر داد. اين متهمان با صدور قرار تامين مناسب به زندان معرفي شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون