• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3663 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۲ آبان

خبر كوتاه

وزارت نفت مكلف به اجراي قانون قيمت خوراك است

سيد حسين ميرافضلي، مديرعامل شركت پتروشيمي جم با اشاره به قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، اظهار كرد: در اين قانون گفته شده است كه وزارت نفت مكلف است قيمت خوراك گاز و قيمت خوراك مايع تحويلي به واحدهاي صنعتي پالايشي و پتروشيمي‌ها را با رعايت معيارهايي تعيين كند. اين معيارها متناسب با معدل وزني درآمد حاصل از فروش گاز يا مايع تحويلي براي ساير مصارف داخلي، صادراتي و وارداتي، قيمت محصول با حفظ قابليت رقابت‌پذيري، محصولات توليدي در بازارهاي بين‌المللي و بهبود متغيرهاي كلان اقتصادي ايجاد انگيزش و امكان جذب سرمايه‌گذاري‌ داخلي و خارجي، اعمال تخفيف پلكاني تا ۳۰ درصد با انعقاد قرارداد بلندمدت براي واحدهايي كه بتوانند جهت تعيين مواد اوليه واحدهاي پتروشيمي داخلي كه محصولات مياني و نهايي توليد مي‌كنند و زنجيره ارزش افزوده را افزايش دهند. در اين قرارداد بنگاه‌هايي كه در مناطق كمتر توسعه‌يافته راه‌اندازي مي‌شوند از تخفيف بيشتري برخوردار مي‌شوند. وي با بيان اينكه وزير نفت قانون مذكور را قبول ندارد، گفت: نمي‌توان به راحتي گفت قانوني را قبول ندارم و آن را اجرا نكرد. اگر وزير نفت اين قانون را قبول ندارد بايد براي آن اصلاحيه بنويسد و به مجلس ارايه كند در غير اين صورت بايد قانون اجرا شود.


بندر رجايي به آلمان‌ها رسيد
محمد سعيدنژاد، معاون وزير راه و شهرسازي، از امضاي قرارداد با يك شركت آلماني براي توسعه بندر شهيد رجايي با سرمايه‌گذاري ۱۰۴ ميليون يورويي خبر داد و افزود: مناقصه‌اي براي توسعه بندر شهيد رجايي برگزار شد كه يك شركت آلماني در اين مناقصه برنده شد و هم‌اكنون قرارداد مربوط به اين همكاري با حجم سرمايه‌گذاري ۱۰۴ ميليون يورو به امضا رسيده و اعتبار اسنادي (ال سي) آن نيز گشايش يافته است و تا بيستم ماه آينده هم تجهيزات آن تامين مي‌شود.


تهران ميزبان 85 توليد‌كننده پروتييني جهان
نخستين نمايشگاه بين‌المللي و تخصصي محصولات پروتييني و صنايع وابسته (Meatex) از 15 تا 18 آبان‌ماه و با حضور 85 شركت داخلي و خارجي برگزار مي‌شود. هرمز مهبد مدير اجرايي افزود: تاكنون حضور 54 شركت داخلي و 31 شركت خارجي از كشورهاي استراليا، اسپانيا، آلمان، انگلستان، چين، فنلاند، هنگ‌كنگ، يونان، بلغارستان، آذربايجان، لبنان، هلند و امارات متحده عربي مسجل شده است. در نخستين نمايشگاه بين‌المللي و تخصصي محصولات پروتييني و صنايع وابسته علاوه بر مراسم افتتاحيه باشكوه سمينارهاي تخصصي مختلفي در روزهاي نمايشگاه تدارك ديده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون