• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

خبركوتاه

تمايل براي گسترش روابط با‌محوريت بخش خصوصي
اتاق اصناف ايران اعلام كرد: ظرفيت تعامل بين بنگاه‌هاي جمهوري كرواسي و جمهوري اسلامي ايران محدود به محصولات حلال نبوده و در صورت تسهيل فعاليت بنگاه‌هاي دو كشور شاهد ارتقاي سطح روابط اقتصادي و بازرگاني در سال آينده خواهيم بود. علي فاضلي كه در راس هيات اقتصادي جمهوري اسلامي ايران به كرواسي سفر كرده است، در مراسم افتتاحيه كنفرانس روز جهاني حلال در «اپاتيا» كرواسي افزود: مقدمات شروع فعاليت‌هاي جدي بين دو كشور در زمينه اقتصادي فراهم آمده و خرسندم كه باتشكيل مجلس و شروع به‌كار دولت جديد كرواسي، امكان پيگيري و تحقق زمينه‌هاي همكاري فراهم شده است. وي در اين مراسم كه خانم كليندا گرابار كيتارويچ، رييس‌جمهور كرواسي، عزيز حسنوويچ، مفتي و ديگر مقام‌هاي عالي حضور داشتند، ادامه داد: براي اينجانب موجب افتخار است كه در سمت رييس اتاق اصناف كه بزرگ‌ترين نهاد اقتصادي بخش خصوصي جمهوري اسلامي ايران است، به همراه مديران منطقه آزاد كيش و مديران شركت‌هاي بخش خصوصي عهده‌دار نمايندگي كشورم در نمايشگاه و همايش حلال كه با ابتكار و تلاش مركز حلال كرواسي برگزار مي‌شود، شركت مي‌كنم. تركيب شركت‌كنندگان ايراني در اين رويداد، بيانگر تمايل كشورم براي گسترش روابط اقتصادي با كرواسي، با محوريت بخش خصوصي است.


تشكيل فراكسيون كار و كارآفريني با حضور تعداد كثيري از نمايندگان مجلس
تعداد كثيري از نمايندگان مجلس دهم، فراكسيون كار و كار آفريني را با هدف پيگيري مطالبات رهبري، تشكيل دادند.
پروانه مافي در خصوص تشكيل فراكسيون كار و كارآفريني گفت: درچند سال اخير و با شدت يافتن تحريم‌هاي ظالمانه غرب عليه جمهوري اسلامي ايران با هدف متوقف كردن برنامه‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي ايران، واژه اقتصاد مقاومتي به گفتمان حاكم بر فضاي اقتصادي كشور تبديل شده و در نظامات برنامه‌ريزي و عملياتي دستگاه‌هاي مربوطه به ويژه دولت يازدهم مورد عنايت و اقدام مهم قرار گرفته است ويكي از اركان اقتصاد مقاومتي،استفاده از همه ظرفيت‌هاي دولتي و مردمي و تكيه بر ظرفيت‌هاي دروني كشور با تكيه و برنامه‌ريزي براي توسعه كارآفريني است كه از اولويت ويژه‌اي برخوردار است.
نايب‌رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در اين خصوص افزود: از سويي ديگر رهبر معظم انقلاب در ديدار عيدانه جمعي از مسوولان كشور با ايشان و در سال جاري تاكيد كردند كه وظيفه مسوولان بخش‌هاي گوناگون كشور از جمله نمايندگان مجلس كمك به اين موضوع و پيگيري اين امر است.
نماينده مردم تهران، ري، اسلامشهر، شميرانات و پرديس در خصوص اهداف شكل‌گيري اين فراكسيون ادامه داد: از جمله اهداف تشكيل فراكسيون پيگيري و تبيين شيوه‌هاي مختلف توسعه اشتغال و كارآفريني در كشور، توجه به مقوله كارآفريني به عنوان يكي از اركان اقتصاد مقاومتي در امر قانونگذاري و بودجه‌اي، پي‌ريزي بستر اشتغالزايي با تكيه بر علوم دانش‌بنيان و اهميت ويژه بر ظرفيت‌هاي مردمي و دروني كشور و از همه مهم‌تر نظارت بر عملكرد و گزارش‌گيري از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها توسط مجلس است.
مافي، استاد دانشگاه و مدرس كارآفريني در خصوص انتخابات هيات رييسه فراكسيون كار و كارآفريني نيز عنوان كرد: در اين انتخابات كه صبح امروز در مجلس برگزار شد. آقاي محمدرضا بادامچي به عنوان رييس فراكسيون، بنده، پروانه مافي نايب رييس اول فراكسيون، آقاي سيد حسن حسيني شاهرودي نايب رييس دوم،خانم فريده اولادقباد منشي اول و آقاي حسن لطفي منشي دوم و همچنين علي وقف چي به عنوان سخنگوي فراكسيون انتخاب شدند.
وي در پايان از عموم صاحبنظران، اساتيد دانشگاه و علاقه‌مندان به امر اشتغال و توسعه كارآفريني در كشور دعوت كرد، ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي خود را براي پيگيري در اين فراكسيون به دبيرخانه فراكسيون در مجلس ارايه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون