• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

خبر كوتاه

تصميمات دقيقه نودي بوكس

در روزهايي كه تيم ملي بوكس بزرگسالان نه اردو دارد و نه سرمربي، اين جوانان هستند كه در تمرينات مداوم حضور دارند. آنها در رقابت‌هاي آسيايي اخير به نتيجه خوبي نرسيدند و حالا هم قرار بود به مسابقات جهاني كه ۲۷ آبان تا ۴ آذر به ميزباني سن پترزبورگ روسيه برگزار مي‌شود اعزام شوند؛ سفري كه همچون بسياري از اعزام‌هاي بوكس دقيقه نود لغو شد. فدراسيون بوكس در حالي علت لغو اين اعزام را عدم نتيجه‌گيري جوانان مي‌داند كه از مدت‌ها قبل شرايط و سطح فني اين بوكسورها مشخص بود. به نظر نمي‌رسد بوكس جوانان ايران با سرمربيان فعلي بتواند فن جديدي بياموزد و پشتوانه خوبي براي تيم ملي بزرگسالان باشد. لزوم جذب مربي خارجي كاربلد بيش از آنكه در تيم ملي بزرگسالان حايز اهميت باشد در رده‌هاي سني پايه الزامي است. اتفاقي كه فدراسيون بوكس سال‌ها از آن دريغ كرده است در حالي كه در كشورهاي صاحب مدال المپيك از جمله كوبا نونهالان بوكس را در يك پروسه ۸ ساله براي دو دوره بعدي المپيك در دست مربيان كاربلد و متخصص مي‌گذارند. اردوهاي تيم از اعزام مانده جوانان روز جمعه همين هفته پيگيري مي‌شود و قرار است ملي‌پوشان اين رشته به جاي مسابقات جهاني روسيه به يك تورنمنت سطح بالا اعزام شوند.


نامه خادم به وزير بهداشت

رييس فدراسيون كشتي در رابطه با وضعيت كشتي‌گير نوجوان تيم ملي به وزير بهداشت نامه نوشت. رسول خادم رييس فدراسيون كشتي در نامه‌اي به هاشمي، وزير بهداشت خواستار رسيدگي بيشتر به وضعيت ابوالفضل آرميده، ملي‌پوش نوجوان كشتي ايران شد كه مدتي است در بيمارستان امام خميني (ره) بستري است. متن نامه خادم به وزير بهداشت به شرح زير است: «وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي. با سلام. احتراما، با سپاس از بذل توجه جنابعالي و همكاران محترم به ورزش ملي كشور، به استحضار مي‌رساند مدتي است آقاي ابوالفضل آرميده دارنده مدال برنز رقابت‌هاي نوجوانان آسيا در سال 2016 ميلادي به علت بيماري سخت در بخش هماتولوژي بيمارستان امام خميني (ره) بستري است. لذا ضمن تشكر از زحمات همكاران محترم در بيمارستان امام خميني (ره) و دانشگاه علوم پزشكي تهران، به اطلاع مي‌رساند، نامبرده به علت وضع خاص درماني نيازمند اتاق خصوصي و مراقبت‌هاي ويژه فوري است كه متاسفانه با وجود پيگيري‌هاي مكرر صورت گرفته، تاكنون محقق نشده است. سپاسگزار خواهد بود ضمن اعلام جايگاه ابوالفضل آرميده به عنوان يك قهرمان ملي به دست اندركاران دستور فرماييد شرايط مدنظر براي وي فراهم گردد تا اين امر حداقل تسكيني براي آمال و درد خانواده عزيز وي باشد.


محروميت ژيمناست انگليسي به دليل تمسخر

لوييز اسميت كه چهار بار مدال كسب كرده است، به دليل اينكه در يك ويديو مناسك مذهبي مسلمانان را به سخره گرفته بود، از سوي فدراسيون ژيمناستيك انگليس محروم شد. اخيرا يك ويديو منتشر شده است كه در آن به مناسك مسلمانان توهين شده است. در اين ويديو اسميت همراه با يك ژيمناست ديگر به نام لوك كارسون، مناسك مذهبي مسلمانان را به سخره گرفته كه اعتراض بسياري از مسلمانان را برانگيخته است. فدراسيون ژيمناستيك انگليس در اين باره بررسي‌هايي انجام داد و البته اسميت بعد از اين اتفاق عذرخواهي كرد. با اين حال فدراسيون جهاني، اين ورزشكار را دو ماه محروم كرد. مدير اجرايي فدراسيون ژيمناستيك انگليس در اين باره گفت‌: بسيار ناراحت‌كننده است كه ما بعد از موفقيت در المپيك با اين شرايط روبه‌رو مي‌شويم. دو تن از ژيمناستيك كارهاي ما اصول را زير پا گذاشتند. اين مساله به ارزش‌ها و روح ورزش لطمه مي‌زند. چاره‌اي نداشتيم كه مسووليت را بر عهده بگيريم و آنها را مجازات كنيم. البته هر دوي اين ورزشكاران بعد از اين حادثه ابراز پشيماني كردند. اميدواريم در آينده آنها بتوانند بر جامعه و دنياي ورزشي تاثير مثبتي بگذارند. اسميت يكي از ژيمناستيك‌كاران شناخته شده انگليسي است. او در المپيك ريو مدال نقره و در المپيك لندن مدال نقره و برنز كسب كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون