• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3664 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۳ آبان

خبر كوتاه

رسول منتجب نيا:
حمله به سفارت عربستان و انگليس از جنس تسخير سفارت امريكا نبود

حسام نوري: رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام دبيركل حزب اعتماد ملي در جمع دانشجويان انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي سهند به مناسبت بزرگداشت روز 13 آبان حاضر شد و به مقايسه تطبيقي و تفاوت ماهيتي تسخير سفارت امريكا در سال 58 با حمله به سفارت انگليس و عربستان پرداخت. منتجب‌نيا با بيان اينكه 13 آبان سال 58 روزي است كه به سفارت امريكا حمله كرده و ديپلمات‌هاي امريكايي را اسير كردند امروز اين بحث مطرح است كه در سيزده آبان 58 كار درستي انجام داديم يا كار اشتباه اظهار داشت: آيا اين حركت را بايد تحسين كرد يا آن را به خاطر هزينه سنگينش كه براي ما داشته است سرزنش كنيم؟! وي افزود: متاسفانه در اين ديدگاه‌ها دو موضع افراط و تفريط وجود دارد و برخي معتقدند كه اين كار بايد انجام مي‌شد و از آن دفاع مي‌كنند و با همان توجيه هم به سفارت انگليس و عربستان حمله شد. در طرف ديگر برخي از افراد و حتي از كساني كه در موضوع تسخير لانه جاسوسي شركت داشته‌اند از اين عمل خود ابراز پشيماني مي‌كنند و معتقدند كه در آن مقطع نبايد آن كار انجام مي‌شد.  اين عضو ارشد حزب اعتماد ملي ادامه داد كه من در اين باره معتقدم كه بايد شرايط زماني را در نظر داشت و مطلق و سياه و سفيد به موضوع نگاه نكرد.  وي افزود: شرايط امروز با شرايط گذشته فرق دارد. امروز نظام ما پس از 37 سال به پايداري رسيده و نبايد همين كار را الگو قرار داده و برويم سفارت انگلستان و عربستان را فتح كنيم. الان نظام پايدار شده است و چنين تصميمات عجولانه‌اي مي‌تواند براي كشور خسارتبار باشد.  وي افزود كه در رابطه با تسخير اين سفارت‌ها در برخي موارد در جريان بوده است كه افرادي با نيت خير اين كارها را انجام داده‌اند. ولي نتيجه براي ملت و كشور فاجعه بار بوده. لذا اين كار‌ها را نبايد با بحث سفارت امريكا يكسان در نظر بگيريم. براي مثال حضرت امام تسخير سفارت امريكا را انقلاب دوم خوانده‌اند اما اين دو حركت اخير توسط رهبر و رييس‌جمهور محكوم شدند.


صادق خرازي:
تمركز ما بر اين است كه ژنرال‌زدايي در حزب انجام شود

رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان سعي و تمركز اين حزب را ژنرال‌زدايي عنوان كرد. خرازي در ديدار با استاندار مركزي با اشاره به اينكه اين حزب در كشور داراي 140 شعبه است و در تمام استان‌ها و شهرستان‌هاي بزرگ فعاليت دارد، گفت: اين حزب داراي هفت هزار عضو وابسته است و بيش از 800 نفر از اعضا داراي مدرك تحصيلي PHD هستند. وي با تاكيد بر اينكه تمركز ما بر اين است كه ژنرال‌زدايي در حزب انجام گيرد، افزود: كنگره اول حزب با حضور هزار شركت‌كننده و كنگره دوم با حدود دو هزار نفر تشكيل شد و تلاش داريم با توجه به شرايط و امكانات كنگره امسال را با شركت 5 هزار نفر برگزار كنيم. وي فقدان حزب در ادبيات سياسي كشور را كاملا محسوس عنوان كرد و گفت: در نظام سياسي كه مبتني بر حزب نباشد، چرخه استبداد نفوذ مي‌كند. احزاب عامل پيشرفت، ثبات، قدرت و امنيت كشور به شمار مي‌روند و فعاليت احزاب در كشورهاي توسعه‌يافته امري پذيرفته شده است، اما در كشور ما عكس اين مهم عمل مي‌شود و نگاه به احزاب نگاهي موقتي است. رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان احزاب را عناصري تعيين‌كننده و موثرترين بخش در جامعه مدني عنوان كرد. ايسنا


مهدي مازني، رييس شاخه جوانان و دانشجويان
حزب اعتماد ملي شد

رسول منتجب‌نيا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملي طي حكمي مهدي مازني را به عنوان رييس شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملي منصوب كرد. منتجب‌نيا در اين حكم از زحمات «حجت نظري» رييس سابق شاخه جوانان حزب اعتماد ملي تقدير كرد و از مازني خواسته تا با تشكيل شوراي مركزي جديد زمينه ارتقاي شاخه به سازمان فراهم شود. مازني از زمان تاسيس حزب اعتماد ملي عضو شوراي مركزي شاخه جوانان و دانشجويان اين حزب بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون