• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

خبر كوتاه

نامه آخوندي براي افزايش ۱۰ ميليوني سقف تسهيلات مسكن مهر

محسن نريمان، معاون وزير راه و شهرسازي ازنامه‌نگاري عباس آخوندي به دولت براي افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از ۳۰ ميليون به ۴۰ ميليون تومان خبرداد. بنا به گفته نريمان، آخوندي در اين نامه تاكيد كرده كه دريافت آورده از متقاضيان براي كاهش فشار بر آنها تدريجي و براساس پيشرفت فيزيكي است. محسن نريمان همچنين گفته است: براساس مصوبه كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، اين كميسيون از دولت درخواست افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از 30 ميليون تومان به 40 ميليون تومان را ارايه كرده است. اما قبل از اين مصوبه، آخوندي وزير راه و شهرسازي در نامه‌اي درخواست افزايش سقف تسهيلات مسكن مهر از 30 ميليون تومان به 40 ميليون تومان را آن هم براي شهر جديد پرديس به دولت ارايه كرده بودند.  معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه چون شهر جديد پرديس به هر حال مشكلات زيادي دارد و بايد دستگاه‌هاي ذيربط و خدمات‌رسان با وزارت راه و شهرسازي همكاري بيشتري داشته باشند، گفت: اينكه پيشرفت فيزيكي واحدهاي مسكن مهر در شهر پرديس از 35 درصد به 80 درصد رسيده است، نشان مي‌دهد كه مي‌توانيم آن را هر چه سريع‌تر و با كمك تمام دستگاه‌ها به 100 درصد برسانيم.


تصميم جدي انگليسي‌ها درباره ميدان اسفنديار

ركن‌الدين جوادي، معاون وزير نفت گفته: براي ميادين با ريسك بالا به ويژه در دريا از سوي شركت‌هاي خارجي معتبر پيشنهاداتي در قالب مدل جديد قراردادهاي نفتي ارايه شده است. به گفته وي به عنوان مثال براي فاز دوم لايه نفتي پارس جنوبي شركت مرسك و يك شركت خارجي ديگر پيشنهاداتي مطرح كرده‌اند و درباره توسعه فاز 2 ميدان سلمان هم از اروپا و شرق دور پيشنهاداتي به ما ارايه شده است. معاون نظارت بر منابع هيدروكربوري وزير نفت با بيان اينكه براي ميدان نفتي اسفنديار هم يك شركت انگليسي پيشنهاداتي ارايه كرده و پيشنهاد آنها در مراحل نهايي شدن است، اضافه كرد: هنوز دقيقا معلوم نيست، در قالب كدام مدل قراردادي يا اين شركت‌ وارد مذاكره خواهيم شد، اما براي توسعه اسفنديار بيش از 300 يا 400 ميليون دلار نياز نخواهد بود. شركت‌هاي خارجي از جمله اين شركت انگليسي به دليل تجربيات و قابليت‌هاي‌شان در اجراي پروژه‌هاي دشوار به توسعه اين ميدان و ديگر ميادين پر ريسك علاقه‌مند هستند.


پرداخت۱۶هزار ميليارد تسهيلات ضد ركود

رييس كانون بانك‌هاي خصوصي و موسسات اعتباري از برنامه كاهش شعب بانك‌ها خبر داد. به گفته كوروش پرويزيان بيش از ۱۰ هزار ميليارد تومان از تسهيلات ۱۶ هزار ميليارد توماني خروج از ركود، پرداخت شده است. او اضافه كرده: اين تسهيلات به ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد اختصاص يافته است كه اميدواريم با مجوز بانك مركزي بتوانيم تا پايان سال همه ۱۶ هزار ميليارد تومان را به بنگاه‌ها بدهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون