• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

خبر كوتاه

فيفا دوباره ايران را جريمه كرد
فدراسيون بين‌المللي فوتبال (فيفا)، تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران را بابت اتفاقات پيش آمده در ديدار با كره جنوبي جريمه كرد. در جزييات جريمه فيفا آمده است: فدراسيون فوتبال ايران به دليل شعارهاي مذهبي كه هواداران اين كشور در انتخابي جام جهاني برابر كره جنوبي سر دادند، 45 هزار فرانك سوييس جريمه شد. فيفا همچنين به ايران بابت تكرار چنين اتفاقاتي هشدار داده است.

افزايش آمار آسيب‌ديدگي در كودكان فوتباليست
مطالعات انجام شده نشان داده است كه از سال 1990 تا 2014 ميزان آسيب ديدگي كودكان و نوجوانان فوتباليست هر سال 78 درصد افزايش يافته، به خصوص آسيب ديدگي ناحيه سر در اين افراد افزايش داشته است. البته يكي از دلايل اين است كه افراد بيشتري به فوتبال رو آورده‌اند. حدودا تعداد كودكان فوتباليست نسبت به سال 1990، 90 درصد افزايش يافته است. 35 درصد آسيب ديدگي‌ها كبودي و پيچ‌خوردي هستند. 33 درصد آسيب ديدگي‌ها نيز شكستگي استخوان است.

پاسخ مثبت بارسلونا براي همكاري با تراكتور
جلسه فني باشگاه بارسلوناي اسپانيا در خصوص درخواست‌هاي مطرح شده از سوي باشگاه‌هاي آسيايي و خاورميانه تشكيل شد. رابط ايراني باشگاه تراكتور براي دقايقي در اين جلسه حضور يافت و پاسخگوي سوالات مطرح شده بود و پس از آن، خوزه ناركسيا كه پيش از اين به عنوان مسوول مستقيم پروژه در تبريز حضور يافته بود با نگرشي كاملا مثبت از توان سخت‌افزاري و نرم‌افزاري باشگاه تراكتورسازي گفت. در پي آن، جمع‌بندي حاضرين در جلسه اتفاقي مثبت را براي فوتبال ايران، آذربايجان و آكادمي باشگاه تراكتورسازي رقم زد و طبق مصوبه، در ادامه اين مسير معاونت‌هاي حقوقي دو باشگاه پيش نويس قرارداد اوليه را تنظيم خواهند كرد. بر اين اساس، تشكيل نخستين كمپ بارسا در تبريز و باشگاه تراكتورسازي بعد از تعطيلات عيد، مهم‌ترين و مثبت‌ترين اقدام عملي اين تفاهم خواهد بود.

نهرودي: من گفتم جوانان را به مسابقات جهاني نفرستند
حسين نهرودي، مديرسابق تيم‌هاي ملي بوكس اظهار كرد: مسابقات بوكس قهرماني جوانان كشورهفته گذشته با شناخت نفرات برتر به پايان رسيد و من مسوول كميته فني اين مسابقات بودم. از ملي پوشان جوانان فقط دو نفر در اين مسابقات قهرمان شدند و بقيه باختند و اين اصلا خوب نبود. بعد از اين مسابقات گزارشي را به كميته فني فدراسيون دادم و پيشنهاد كردم كه با توجه به ضعيف بودن نفرات بهتر است به اين سفر نروند چرا كه در همان ديدار اول به شكل بدي خواهند باخت. دوستان كميته فني هم با بيشترين راي پذيرفتند كه تيم به مسابقات جهاني نرود. مدير سابق تيم‌هاي ملي با تاكيد بر اينكه نرفتن به مسابقات جهاني به نفع بوكس جوانان، آبروي بوكس ايران و اين ملي پوشان بود اظهار داشت: براي رفتن به روسيه آن هم با چهار يا پنج نفر حداقل بايد 80 تا 100 ميليون تومان هزينه مي‌شد و نفراتمان در همان بازي اول هم مي‌باختند و حذف مي‌شدند و اين هزينه هم از بين مي‌رفت و دستاوردي نداشت، اما با لغو اين اعزام مي‌توان آن پول را براي برپايي اردوهاي بعدي و تمركز روي پشتوانه‌سازي هزينه كرد و اين بهتر است.

مدبر: ارزش كل «نقش جهان» 300 ميليارد تومان است
مصطفي مدبر، مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور گفت‌: هيچ مانعي براي بهره‌برداري از ورزشگاه نقش جهان اصفهان در ديدارهاي ليگ برتر و مسابقات تيم‌ ‌ملي وجود ندارد. در مراسم افتتاحيه، تعدادي از صندلي‌ها طبق روال كاري بر روي جايگاه مستقر شده بود و زماني كه اين كار در حال‌ انجام بود، سيستم حفاظتي براي برگزاري مراسم افتتاحيه آنجا را از ما تحويل گرفت و مانع كار كردن كارگران شد كه متاسفانه در روز افتتاحيه به خاطر وزش باد حدود ۵۰ صندلي جابه‌جا شد. مدبر هزينه ساخت نقش جهان را در مجموعه ۸۵ ميليارد تومان عنوان كرد و گفت‌: تا سال ۹۳، ۳۰ ميليارد تومان و طي ۱۸ ماه گذشته ۳۵ ميليارد تومان براي ساخت ورزشگاه نقش جهان هزينه شده كه ۱۵ ميليارد تومان ديگر براي كارهاي باقي‌ مانده اين ورزشگاه هزينه خواهد شد. در مجموع ارزش اين ورزشگاه حدود ۳۰۰ ميليارد تومان است. براي انجام طرح‌هاي ملي كه اين شركت در دست ساخت دارد، سه هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان بودجه نياز داريم تا طي سه سال آينده پروژه‌هايي كه در دست ساخت داريم را تحويل دهيم. امسال بودجه ۳۰۰ ميليارد توماني براي اين شركت در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون