• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3665 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

نماز جمعه

آيت‌الله موحدي كرماني: ممكن است طبق مصالح

 با كفار قرارداد داشته باشيم اما با امريكا نه

خطيب نماز جمعه تهران گفت: برادران و خواهران، امريكا دشمن اسلام است و اين دشمني بايد در دل فرزندان ما از دوران كودكي تا دوران نوجواني و جواني و... تثبيت شود.
به گزارش ايسنا، آيت‌الله موحدي كرماني در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با بيان اينكه تمام برنامه‌هاي حكومتي بايد براساس تدبير الهي باشد، گفت: در حكومت اسلامي بايد يك اتاق فكر باشد و در اين اتاق فكر تمام معضلات و چالش‌هايي كه وجود دارد را قرار دهند و بر روي تمام آن فكر كنند و ببينند كه راه‌حل چيست. مشكلات را بايد حل كرد. اگر در ادارات فساد است بايد حل شود و اگر در جامعه فساد اخلاقي و بيكاري وجود دارد بايد حل شود و اگر گرايشي در بين بعضي‌ها به امريكاست، بايد حل شود. خطيب نماز جمعه تهران تصريح كرد: ما مي‌توانيم در مقابل مشكلاتي كه در جامعه وجود دارد، بررسي و دقت و تحليل و برنامه‌ريزي كنيم و مشكلات را حل كنيم. نيازي به مذاكره با امريكا در حل مشكلات نيست. وي افزود: مقام معظم رهبري نام برده‌اند از اينكه تعدادي كتاب در رابطه با جنايات و خطرات امريكا هست و چرا اين كتاب‌ها در دبيرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدريس نمي‌شود. چرا فرزندان ما از روز اول در رابطه با مساله نفرت و انزجار و دشمني با امريكا تربيت نمي‌شوند و اين موضوع جاي تاسف است. بايد مقام معظم رهبري اين جور درددل كنند. نظام ما نظام اسلامي است. برادران و خواهران، امريكا دشمن اسلام است و اين دشمني بايد در دل فرزندان ما از دوران كودكي تا دوران نوجواني و جواني و... تثبيت شود.
 وي اضافه كرد: بايد جايگاه سياست در دين روشن شود و جامعه را روشن كنيم. افراد متحجر بد فكر نكنند. جرياناتي كه در جهان حاكم است يا در جهان اسلام و در تشيع و در كشور ما، جريانات مثبت يا جريانات منفي است كه بايد مسوولان كاملا بيدار باشند و جريانات را بشناسند و از جريانات مثبت حمايت كنند و با جريانات منفي مبارزه كنند.


آيت‌الله علم‌الهدي:
امروز فتنه در مجلس است

امام جمعه مشهد گفت: امروز برخي مدافع فتنه ۸۸ شده‌اند و مي‌گويند فتنه تاكي. به گزارش ايسنا، آيت‌الله سيداحمد علم الهدي در خطبه‌هاي عبادي- سياسي نماز جمعه با اشاره به انتخابات امريكا اظهار كرد: اين چند وقت مناظره اين دو نامزد انتخابات دقيقا نمايشگر شفاف براي وضعيت داخلي امريكا بود. علم‌الهدي اضافه كرد: امروز بحث اين نيست كه در امريكا دموكراسي نيست و اقتصاد آن در حال ورشكستگي و سقوط است، بحث اين است كه در امريكا آزادي نيست، دو نفر آمدند و مي‌گويند ما بهترين فرد اين مملكت هستيم و مي‌خواهيم كشور را اداره كنيم، آن وقت هر كدام ديگري را به فساد اخلاقي و فحشا متهم مي‌كند. امام جمعه مشهد يادآور شد: آن روز هنگامي كه جوانان ما از ديوار سفارت خانه بالا رفتند يك عده آدم‌هاي ضعيف‌النفس مرعوب شده امريكا بودند، بازرگان استعفا داد و دولت ملي‌گراي بازرگان سقوط كرد، يك عده از همان روز از امريكا مي‌ترسيدند و وقتي جوانان اين كار را كردند استعفا دادند و از قدرت كنار رفتند. وي خاطرنشان كرد: اينها فكر مي‌كنند عياشي‌ها، جفتك‌زدن‌ها، آزادي در گناه، فسق و فجور و فحشا اين است كه امريكا بيايد، اين سه دسته هستند كه مي‌گويند سازش با امريكا مشكلات ما را حل مي‌كند. علم‌الهدي ادامه داد: در دولت اصلاحات به عنوان سياست خارجي تنش‌زدايي مي‌خواستند همه مشكلات با امريكا را حل كنند، كار به جايي رسيد كه در افغانستان امريكايي‌ها را كمك كردند و آنان را بر طالبان مسلط كردند، امريكا وارد افغانستان با كمك اينها شد، بلافاصله پس از آن رييس‌جمهور امريكا، ريگان، ايران را محور شرارت معرفي كرد. وي خاطرنشان كرد: آن وقت يك عده بيايند و مدافع امريكا شوند، از فتنه 88 كه فتنه امريكايي است دفاع كنند، همين خانم كلينتوني كه مي‌خواهد رييس‌جمهور امريكا شود مي‌گويد فتنه ۸۸ را ما راه انداختيم، ما با توييتر اين تشنج را در ايران به راه انداختيم، بعد يك عده در خانه ملت، در چنين مكان مقدسي مي‌گويند از فتنه دم زدن تا كي، تا زماني كه قرآن مي‌گويد. علم‌الهدي با اشاره به روايتي از پيغمبر(ص) مبني بر اينكه من فتنه‌ها را در خانه‌هاي شما مي‌بينم، تاكيد كرد: كدام خانه امروز از مجلس شوراي اسلامي بالاتر، امروز فتنه در مجلس است، اينها مدافع فتنه ۸۸ شده‌اند و مي‌گويند فتنه تاكي، حالا شما به بنده و امثال بنده اهانت كنيد و بگوييد كاسب فتنه، مهم نيست، ما سرباز قضيه هستيم، سرباز بايد تركش بخورد، گلوله بخورد، مهم نيست، اما مقام معظم رهبري مي‌گويند فتنه خط قرمز ماست. علم‌الهدي خاطرنشان كرد: ولي خوشبختانه استكبار ستيزي ما قوي‌تر از آن روز، امروز ادامه دارد، امروز مساله استكبار ستيزي ما به يك نقطه اقتدار ملي تبديل شده است كه در منطقه اول هستيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون