• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

سخنگوي كميسيون اصل نود در گفت‌وگو با «اعتماد» پرسيد:

چرا رسيدگي به پرونده دكل نفتي طولاني شده است؟

نام «مهاجراني» اصلا در پرونده دكل‌ها مطرح نبوده است

گروه سياسي| چرا رسيدگي به پرونده دكل‌هاي نفتي طولاني شده و روند رسيدگي به آن شفاف نيست؟ اين سوالي است كه بهرام پارسايي، سخنگوي كميسيون اصل ۹۰ از قوه قضاييه پرسيده است.
 او در گفت‌وگو با «اعتماد» تاكيد كرده كه اسامي افراد و نام شركتي كه اين قراردادها را بسته است در پرونده‌اي كه از دكل‌هاي نفتي در كميسيون اصل نود وجود دارد كاملا قيد شده و مشخص است. اما موضوعي كه ما را نگران مي‌كند اين است كه رسيدگي به اين پرونده‌هاي كلان در قوه قضاييه مانند پرونده بابك زنجاني مشمول مرور زمان مي‌شود. در حالي كه انتظار مي‌رود رسيدگي به آنها تسريع و شفاف درباره آنها صحبت شود. پارسايي اين را هم مي‌گويد كه انتظار ما از قوه قضاييه اين است كه براي افزايش اعتماد مردم به قوه قضاييه و نظام اين پرونده را در دستور كار خودش قرار دهد و به صورت متوالي از نحوه رسيدگي به پرونده‌هاي كلان اقتصادي به مردم گزارش دهد. پارسايي كه گفته است در ميان اسامي متهمان و مالكين شركت‌ها نامي با عنوان «مهاجراني» وجود ندارد، درباره افرادي كه نام‌شان در پرونده وجود دارد اين را هم گفت كه: اين افراد از چهره‌هاي معروف و شناخته شده نيستند اما بدون شك اين افراد اگر ارتباطي با لابي‌هاي قدرت نداشتند نمي‌توانستند اين كار را انجام دهند. اگر آنها واقعا دستي نداشتند وزارتخانه مي‌توانست اسناد و قرارداد را مطالعه كند و ببيند اين قراردادها درست نبوده و تضميني براي اجراي آنها وجود ندارد. به هر حال اگر خودشان هم افراد نامداري نباشند اما ارتباط‌شان با افراد نامدار را نمي‌شود ناديده گرفت. بهرام پارسايي درباره شركتي كه اقدام به خريداري اين دكل‌ها كرده به خانه ملت گفته است: دكل نفتي گمشده و منهدم‌شده توسط يكي از شركت‌هاي تابعه وزارت نفت دولت گذشته خريداري شده است. اگر وزارت نفت در دولت دهم دراين امر دخيل نبود، اسناد و مدارك و ضمانتنامه‌هاي لازم را از شركت اخذ مي‌كرد و پول بيت المال را به راحتي در اختيار شركت مذكور قرار نمي‌داد.
پارسايي ادامه داد: دكل گمشده كه 87 ميليون دلار براي ايران هزينه برجاي گذاشته، درواقع مشخص شده كه هيچ دكلي وجود نداشته است و دكل دومي كه 37 ميليون دلار خريداري شده؛ دكلي منهدم شده است كه در سواحل شارجه نگهداري مي‌شود و هيچ شركتي حاضر به تعمير آن نشده است و ارزش حفظ و نگهداري ندارد. سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه پرونده علاوه بر كميسيون متبوعش به معاونت رياست‌جمهوري و قوه قضاييه ارسال شده است، تصريح كرد: در ميان اسامي كه در پرونده دكل‌هاي نفتي كميسيون اصل 90 مشاهده شد نام «مهاجراني» نبود. پارسايي پيش از اين هم به ايلنا گفته بود: درحالي در چند ماه گذشته انتقادهاي فراواني درخصوص فيش‌هاي حقوقي نامتعارف مطرح شده كه كل مبلغ اين دريافتي‌ها حدود ۲۰ ميليارد تومان است اما در خصوص تخلف‌هاي محرز در پرونده دكل‌هاي نفتي كه تخلفي بالغ بر ۱۳۷ ميليون دلار انجام شده و همچنين ديگر پرونده‌هاي مشابه در دولت قبل هيچگونه اقدامي انجام نمي‌شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون