• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

عددنوشت

پرداخت خسارت پستي
مديركل مديريت عملكرد و كيفيت شركت پست بحث پرداخت غرامت براي مرسولات پستي را داراي رقمي بسيار اندك دانست و اظهار كرد كه در برابر درآمد ۷۰۰ميليارد توماني اين شركت در سال گذشته حدود ۷۸ ميليون تومان لنگرخسارت وارد و غرامت به صاحبان مرسولات پرداخت شده است. علي اكبر هادوي، در پاسخ به سوالي در خصوص مواردي كه مرسولات مردم دچار خسارت شده يا مفقود مي‌شوند، گفت: هر واحد توليدي يا خدماتي بر حسب شرايط كاري يك ضريب ضايعات براي خسارات و نواقص احتمالي در خط توليد يا ارايه خدمات لحاظ مي‌كند كه اين حجم از نقص و خسارت امري اجتناب‌ناپذير محسوب مي‌شود.

صادرات مرغ و تخم‌مرغ
مهدي خلج ،رييس سازمان دامپزشكي از صدور بيش از ۱۲ هزار مجوز بهداشتي صادرات براي ۶۶ محصول از سوي اين سازمان خبر داد و گفت: هيچ محدوديتي براي صادرات مرغ و تخم‌مرغ وجود ندارد و در هفت ماهه ابتداي امسال بيش از ۵۰ هزار تن از اين دو محصول صادر شده است. اساسا توليد و توليد با قدرت رقابت فقط مي‌تواند نماد اقتدار علمي و عملي باشد. وي افزود: وقتي نمايشگاهي برگزار مي‌شود انواع شركت‌ها حضور مي‌يابند كه اين امر نشان مي‌دهد توليد با قدرت رقابت به وجود آمده است و اتكاي به نفس يك شركت و يك دولت را افزايش مي‌دهد؛ بنابراين نمايشگاه از اين نظر امر مباركي است و شركت‌هاي مختلف در ارتباط با مواد غذايي شركت كرده‌اند و مي‌توانند قدرت رقابت‌شان را در مقايسه با ديگر كشورها عرضه كنند.

سهم دام و طيور از ارزش افزوده
  حسن ركني، معاون وزير جهاد كشاورزي در امور توليدات دامي ضمن تاكيد بر اينكه بايد تحول جدي در بيمه كشاورزي ايجاد شود، گفت: ۲۷ درصد از ارزش افزوده بخش كشاورزي در حوزه دام و طيور است. برخي از كشورهاي اروپايي با توجه به اينكه از نظر ساختار شباهتي به مازندران دارند در زمينه توليدات دامي بسيار موفق هستند. وي با بيان اينكه در كشور جمهوري اسلامي مجبور هستيم با توجه به شرايط آب و هوايي فعاليت كشاورزي را در برخي از استان‌ها دنبال كنيم، افزود: استان مازندران در حال حاضر ۱۰ درصد طيور كشور را تامين مي‌كند و افزايش بهره‌وري در اين استان ديگر استان‌ها را تحت تاثير قرار خواهد داد.

صدور ضمانتنامه  صنايع الكترونيك
وحدت، مديرعامل صندوق حمايت از تحقيقات و توسعه صنايع الكترونيك (صحا) از صدور 750ميليارد ريال ضمانتنامه براي شركت‌هاي صنايع الكترونيك تا پايان امسال خبر دادوگفت: تاكنون صندوق موفقيت‌هاي چشمگيري در اين زمينه داشته و استقبال خوبي هم از سوي شركت‌ها با توجه به ويژگي‌هاي حمايتي ضمانتنامه‌هاي صحا صورت گرفته است كه در صورت تحقق، اين ميزان سه برابر عملكرد سال گذشته خواهد بود. مديرعامل صحا، اخذ خط اعتباري و تخصيص منابع مالي از طريق شبكه بانكي و ساير نهادهاي مالي جهت افزايش پوشش مالي صنايع الكترونيك را يكي ديگر از برنامه‌هاي صندوق عنوان كرد.

توليد سالانه روغن زيتون
مديركل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري وزارت جهاد كشاورزي اعلام كرد كه ميزان توليد زيتون در ايران حدود ۱۰۲ هزار تن است كه از اين ميزان حدود ۱۰ هزار تن روغن زيتون توليد مي‌شود و به حدود 7 هزار تن براي واردات اين محصول نيازمنديم. ابوالقاسم حسن‌پور اظهار كرد: امسال ۸۴ هزار هكتار از باغات زيتون زير كشت اين محصول رفته‌اند كه از اين ميزان حدود ۱۰۲ هزار تن محصول به دست مي‌آيد كه بيشترين سطح در استان‌هاي شمالي، زنجان، قزوين و گيلان قرار دارد و پس از آن استان فارس در رتبه چهارم است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون