• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3667 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

خبر كوتاه

حسن معجوني از «آشپزخانه» گفت

حسن معجوني، سرپرست گروه تئاتر «ليو» با حضور در نمايشگاه مطبوعات در نشست نمايش «آشپزخانه» حاضر شد و درباره اين اثر توضيحاتي ارايه داد. معجوني با اشاره به اينكه نمايشنامه «آشپزخانه» متني پر بازيگر است، توضيح داد: «حدود ۵ ماهي است كه اين كار را شروع كرديم و پروسه تمرين‌مان طولاني بود. كارگاهي را با عنوان «از ايده تا اجرا» برگزار كرديم كه برخي از شركت‌كنندگان در آن كارگاه براي بازي در نمايش «آشپزخانه» انتخاب شدند. بدنه اصلي نمايش «آشپزخانه» را اعضاي گروه تئاتر «ليو سايه» شكل داده‌اند. »
او درباره احتمال اجراي نمايش «آشپزخانه» در ديگر شهرهاي ايران هم توضيح داد: «اين نمايش از كارهايي است كه اگر بخواهد در خارج از تهران اجرا شود به دليل تعداد بازيگر بالايي كه دارد خيلي هزينه‌بر خواهد بود. » در اين نشست مازيار سيدي، بازيگر و مهدي چاكري، دراماتورژ نمايش «آشپزخانه» هم به ارايه توضيحاتي مختصر درباره اين اثر نمايشي و تجربه همكاري با حسن معجوني پرداختند. نمايش «آشپزخانه» از ۱۸ آبان‌ماه در تماشاخانه پاليز روي صحنه مي‌رود.


آغاز فيلمبرداري فيلم «بي‌حساب»

فيلمبرداري فيلم سينمايي «بي‌حساب» به كارگرداني مصطفي احمدي و تهيه‌كنندگي سعيد ملكان در تهران آغاز شد. در خلاصه داستان اين فيلم سينمايي آمده است: «دن‌كيشوت پس از فراغت از تدارك مقدمات كار، نخواست بيش از اين در اجراي نقشه خويش درنگ كند.» حميد فرخ نژاد، طناز طباطبايي، علي قربانزاده و صابر ابر، افسانه بايگان و آتيلا پسياني تركيب بازيگران اصلي اين فيلم را تشكيل مي‌دهند.


حضور سينماي ايران در «هفته فيلم خانه آسيا»
سينماي ايران با فيلم‌هايي از برادران ارك، رضا كريمي، سيامك كاشف‌آذر، كمال تبريزي، يدالله صمدي، تهمينه ميلاني و پوريا آذربايجاني در جشنواره فيلم خانه آسيا در اسپانيا حضور دارد. در اين دوره از جشنواره فيلم‌هاي «سويوق» از برادران ارك و «تگرگ و آفتاب» از رضا كريمي در بخش رسمي، فيلم «آوا» از سيامك كاشف‌آذر در بخش كشف‌هاي جديد و فيلم «طعم شيرين خيال» از كمال تبريزي، «پدر آن ديگري» از يدالله صمدي، «آتش‌بس ۲» از تهمينه ميلاني و «تجريش... ناتمام» از پوريا آذربايجاني در بخش پانوراما حضور خواهند داشت.
اين رويداد سينمايي به نام «هفته فيلم خانه آسيا» نيز مشهور است و هرساله منتخبي از فيلم‌هاي آسيايي متاخر را با حمايت وزارت امور خارجه اسپانيا به نمايش مي‌گذارد. جشنواره فيلم خانه آسيا از ۱۵ تا ۲۳ آبان ماه در بارسلوناي اسپانيا برگزار مي‌شود. مهر


اجراي نمايش «خرسي كه مي‌خواست خرس باقي بماند»
نمايش «خرسي كه مي‌خواست خرس باقي بماند» از ۲۶ آبان در تماشاخانه «كنش معاصر» روي صحنه مي‌رود. «خرسي كه مي‌خواست خرس باقي بماند» نوشته خسرو حكيم رابط از پيشكسوتان نمايشنامه‌نويسي به كارگرداني حميدرضا عسكري از ۲۶ آبان ساعت 20:30 اجراهايش را در تماشاخانه «كنش معاصر» به آدرس ميدان فلسطين، خيابان طالقاني، بين خيابان سرپرست و فريمان، پلاك ۵۴٢ آغار خواهد كرد. حسين شجاعي فرد، محمود نصيري فاخر، ساناز فرخ نژاد، مريم تاران، الهه عسكري، كيميا الواني، حسن همتي، كاميار محبي، محمد خوشبختيان و عليرضا رشيدي بازيگران اين نمايش هستند. پيش‌فروش بليت‌هاي اين نمايش از شنبه ۲۳ آبان آغاز خواهد شد.


اعضاي شوراي عالي خانه موسيقي انتخاب شدند
محمدرضا شجريان، فرهاد فخرالديني، محمد سرير، هوشنگ كامكار، داريوش پيرنياكان، حسن رياحي و داود گنجه‌اي به عنوان اعضاي شوراي‌عالي خانه موسيقي انتخاب شدند. محمدرضا شجريان رياست دوره گذشته شوراي‌عالي خانه موسيقي را برعهده داشت. حسين عليزاده نيز دبير و سخنگوي اين شورا بود كه چندي پيش با انتشار نامه‌اي رسما كناره‌گيري خود از اين شورا را اعلام كرد. تصميم‌گيري درباره معرفي رييس جديد، دبير و سخنگوي شورا به نخستين جلسه شوراي عالي جديد خانه موسيقي موكول شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون