• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3668 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

متهمان پرونده بنياد شهيد در آستانه دادرسي

گروه سياسي| هرچند عمر مجلس نهم به قرائت گزارش پرونده تخلفات بنياد شهيد قد نداد اما گويا رسيدگي به پرونده متهمان در قوه قضاييه وارد فازهاي جدي‌تري شده است. آنگونه كه امير خجسته گفته است پرونده متخلفان در دادسرا در حال رسيدگي است. رييس هيات تحقيق و تفحص مجلس از بنياد شهيد گفت: متهمان پرونده مفاسد اقتصادي بنياد شهيد در شعبه ۷ دادسراي كاركنان دولت در آستانه دادرسي قرار دارند تا به پرونده آنها رسيدگي شود.
به گزارش مهر، امير خجسته با اشاره به آخرين وضعيت اين پرونده اظهار داشت: هدف از تحقيق و تفحص از بنياد شهيد، رسيدگي به بنگاه‌هاي اقتصادي آن از قبيل بانك دي و موسسه كوثر بوده و حتي برخي از بنگاه‌هاي اقتصادي آن در شرايطي تاسيس شده بود كه كسي از آنها خبر نداشته است. وي تاكيد كرد: مفاسد رخ داده در بنياد شهيد مربوط به دولت گذشته و فعلي بوده و برخورد با فساد نيز اين دولت و آن دولت نمي‌شناسد و بايد قاطعانه با آن برخورد شود. رييس هيات تحقيق و تفحص مجلس در بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره دستگيري‌هاي صورت گرفته گفت: با ورود جدي دادستان تهران به گزارش اين پرونده، چندين نفر تاكنون دستگير شده‌اند و افراد ديگري نيز در آستانه دستگيري هستند و اين كار قطعا انجام مي‌شود؛ افرادي هم كه تاكنون دستگير شده‌اند در شعبه ۷ دادسراي كاركنان دولت در آستانه دادرسي قرار دارند تا به پرونده آنها رسيدگي شود.
خجسته با تاكيد بر اينكه مداخله مجلس در اين پرونده هيچگاه تمام نخواهد شد، خاطرنشان كرد: بر اساس قانون، پرونده از دست ما خارج شده و از مجلس به قوه قضاييه ارسال شده اما ما بايد مراقبت كنيم تا تمام اموال به بيت‌المال بازگردد و متخلفان نيز مجازات شوند؛ همه كساني كه بيت‌المال را غارت كرده‌اند، بايد تعيين تكليف شوند. وي با تشكر از معاونت اقتصادي وزارت اطلاعات و سازمان بازرسي براي ورود جدي به اين پرونده، اظهار داشت: در مجموع حدود ۹۰ درصد از وجوه كلاني كه از بنگاه‌هاي اقتصادي بنياد شهيد رفته بود، برگردانده شده است و بايد مراقبت كنيم تا همه اموال و وجوه برگردد. هيات رييسه هيات تحقيق و تفحص مجلس از صندوق ذخيره فرهنگيان، هفته آينده تشكيل مي‌شود. خجسته در ادامه با اشاره به تشكيل هيات تحقيق و تفحص مجلس از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: هيات رييسه صندوق هفته آينده انتخاب خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون