• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3668 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

متهم به 10 فقره سرقت اعتراف كرده است

سرقت موتوسيكلت‌هاي گرانقيمت از سايت ديوار

اعتماد| مردي كه با استفاده از سايت فروش كالاي «ديوار» اقدام به شناسايي صاحبان موتوسيكلت‌هاي گرانقيمت كرده و در فرصت مناسب، موتورهاي آنها را مي‌دزديد پس از دستگيري از سوي پليس به بيش از 10 فقره سرقت اعتراف كرد. 21 مهر امسال مردي در تماس با كلانتري 126 تهرانپارس گفت كه خودروي سرقتي‌اش را در محدوده تهرانپارس شناسايي كرده و در حال تعقيب آن است. بلافاصله ماموران وارد عمل شده و سارق را دستگير كردند. او كه از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت و مواد مخدر بود به كلانتري منتقل شد و تيمي از ماموران به محل سكونتش اعزام شدند. در بازرسي از آنجا بيش از 5 دستگاه خودرو مزدا 3 سرقت شده كشف شد كه متهم از يكي از آنها براي سرقت موتوسيكلت سنگين استفاده كرده بود. در ادامه رسيدگي به پرونده، يكي از مالباخته‌ها به كارآگاهان پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «چند وقت پيش عكس موتوسيكلتم را در سايت ديوار گذاشته بودم كه شخصي با گوشي‌ام تماس گرفت و خود را مشتري معرفي كرد. وقتي سر قيمت 24 ميليون تومان با هم به توافق رسيديم پسر جواني با يك دستگاه مزدا3 سر قرار آمد و پس از بازديد موتوسيكلت مدعي شد كه مدتي بعد براي تحويل پول برمي‌گردد. اما چند روز بعد از اين ملاقات، وقتي به پاركينگ خانه رفتم متوجه دزديده شدن موتورم شدم. همانجا دوربين‌هاي مداربسته را بررسي كرديم كه چهره همان پسري كه براي خريد موتور آمده بود را ديدم.»
همزمان با ثبت شكايت مالباخته، متهم نيز به سرقت‌ها اعتراف كرد و گفت: «حدودا يك سال پيش موتور سنگيني داشتم كه به خاطر اعتياد شديد به شيشه مجبور شدم آن را بفروشم. تا اينكه چند وقت پيش، خيلي اتفاقي آگهي فروش آن را در سايت ديوار ديدم. من كليد يدك موتور را داشتم براي همين تصميم گرفتم با فروشنده آن تماس بگيرم و اگر موتور واقعا براي خودم بود، آن را بدزدم. وقتي سر قرار رفتم، مطمئن شدم موتور براي من است، نقشه سرقت را كشيدم و در فرصت مناسب وارد پاركينگ شدم و با كليد يدكي كه داشتم آن را روشن كردم و متواري شدم.» او با اشاره به انجام سرقت موتوسيكلت‌هاي سنگين با استفاده از خودروهاي مزدا 3 مسروقه ادامه داد: «در يكي از سرقت‌ها، پس از شناسايي فروشنده موتور در دماوند، با يك دستگاه خودرو مزدا 3 كه چند روز پيش از آن اقدام به سرقت آن در منطقه تهرانپارس كرده بودم، سر قرار رفتم. در زمان بازديد موتوسيكلت، سوييچ خودرو را به فروشنده دادم و به بهانه اطمينان از سلامت موتور از او خواستم اجازه دهد با آن رانندگي كنم. فروشنده سوييچ را به امانت از من گرفت و موتور را در اختيارم گذاشت. من هم از اين فرصت استفاده كردم و پس از سرقت موتور، به سرعت به تهران برگشتم.»
سرهنگ كارآگاه امير افراسيابي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتياد شديد متهم به روانگردان شيشه از اعتراف او به سرقت بيش از 10 دستگاه خودرو مزدا 3 در مناطق حاشيه‌اي تهران خبر داد و گفت: «تمامي مالباخته‌ها از طريق سايت ديوار قصد فروش موتوسيكلت‌هاي خود را داشتند كه همه شان با شگردي يكسان (استفاده متهم از خودرو مزدا 3 مسروقه) مورد سرقت قرار گرفته بودند. همه خودروهاي سرقتي كه متهم آنها را رها كرده بود كشف و در اختيار صاحبان‌شان قرار گرفته است. متهم هم اعتراف كرده است كه موتوسيكلت‌هاي مسروقه چند ده ميليون توماني را به قيمت هر دستگاه 3 الي 5 ميليون تومان مي‌فروخت.» تحقيقات درباره پرونده همچنان ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون