• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3672 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

عددنوشت

پرداخت تسهيلات به واحدهاي صنعتي

براساس اعلام معاون وزير صنعت، معدن و تجارت تاكنون در قالب طرح رونق توليد حدود ۱۵ هزار واحد توليدي در مجموع رقمي حدود ۱۱ هزار ميليارد تومان تسهيلات دريافت كرده‌اند. با عدم اختصاص درآمدهاي سرشار نفتي به بخش توليد ايران در يك دهه گذشته و در طرف مقابل افزايش بدون برنامه نقدينگي، ركود عميقي با تورم از سال ۱۳۹۰ و همزمان با تشديد تحريم‌ها عليه ايران، صنايع كشورمان را در بر گرفت. با به عرصه آمدن دولت يازدهم و تلاش براي بهبود روابط سياست خارجي ايران با كشورهاي غربي در ابتدا اين تصور مي‌شد كه در صورت بازگشتن به شرايط پيش از تحريم، صنايع بار ديگر به رونق بازگشته و مشكلات ركودي بازار و توليد حل مي‌شود، اما اين تصور پس از لغو تحريم‌ها و توافق ايران و 1+5 تبديل به واقع‌بيني شد.


ظرفيت پذيرش ارتباطي  در عراق

 امكانات فراهم‌شده مختص اربعين امسال توسط مسوولان داخل كشور، براي حدودا چهار ميليون زاير ايراني پيش‌بيني شده و بخش عراقي نيز بايد براي حدود ۲۵ ميليون زاير پيش‌بيني‌شده تسهيلات داشته باشد. اگر جمعيت مطابق با اين آمار پيش برود، مشكلي وجود نخواهد داشت، اما در صورتي كه جمعيت زايران از حد پيش‌بيني‌شده فراتر باشد، احتمال كمبود يا بروز مشكلاتي در تجهيزات مخابراتي وجود دارد، بنابراين همه افراد بايد در حد لزوم از امكانات موجود استفاده كنند تا فرصت برقراري تماس براي تمامي زايران فراهم باشد.


 زمان روزانه صرف مكاتبات اداري
۲۸ درصد از زمان مفيد كاري كارمندان صرف انجام مكاتبات و ۲۱ درصد نيز صرف جست‌وجوهاي اسناد اداري مي‌شود كه با هوشمندسازي مكاتبات اداري از اتلاف اين حجم وقت كاسته خواهد شد. مديركل فناوري‌هاي نوين و سرپرست اداره كل تحقيقات و برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري درباره مطالعات تطبيقي بين‌المللي نظام مكاتبات اداري گفت: هم‌اكنون پس از دولت الكترونيك، دولت همراه براي افزايش شفافيت و سرعت در فرآيندهاي اداري در نظام‌هاي پيشرو بين‌المللي با افزايش راندمان به دنبال ارزش‌هاي مشاركتي در جامعه است. مهدي بينا همچنين عنوان كرد: تسريع و تسهيل در ارايه خدمات دولتي براي تحقق عدالت اجتماعي از طريق دولت‌هاي هوشمند حاصل مي‌شود كه هم‌اكنون در تعدادي از كشورهاي پيشرو دنيا شاهد اجرايي شدن آن هستيم.


ارزش اقتصادي گردوي ايران
رمضان رويين‌تن، مديركل ميوه‌هاي سردسيري و نيمه‌سردسيري معاونت باغباني وزارت جهاد كشاورزي، در مورد وضعيت توليد گردو در كشور اظهار داشت: سالانه 230 هزار تن گردو در سطح زير كشت 153 هزار هكتاري در ايران به دست مي‌آيد، يعني متوسط عملكرد در هر هكتار 1900 كيلوگرم است. وي ارزش اقتصادي گردوي توليدي ايران را پنج هزار و 800 ميليارد تومان برآورد كرد و افزود: اين رقم معادل 65/1 ميليارد دلار است كه در صورت بهبود عملكرد در هكتار مي‌تواند به سه برابر اين رقم افزايش يابد.


گردش بازي‌هاي رايانه‌اي
يك سازنده فعال بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند به راحتي در جهت رسيدن به اهداف فرهنگي، اجتماعي و سياسي يك كشور به كار گرفته شود و در اين راستا نياز به سرمايه‌گذاري و حمايت دولت احساس مي‌شود صنعت بازي در دنيا صنعتي سودآور و بزرگ بوده و كشورهاي مختلف توانسته‌اند در ابعاد مختلف سياسي، فرهنگي و اجتماعي، استفاده و بهره‌برداري كنند. اين برنامه‌نويس بازي‌هاي رايانه‌اي گفت:  132 ميليارد تومان هزينه بازي‌هايي است كه توسط كشور ما خريداري مي‌شود و بايد توجه داشت كه سهم بازي‌سازان داخلي در اين بازار چقدر است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون