• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3673 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

محمد غرضي:

اصولگرايان به كانديداي واحد نمي‌رسند

محمد غرضي، كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري سال 92 كه در دهه شصت و هفتاد وزيري قاطع و انقلابي و همرزم بسياري از چهره‌هاي سرشناس كشور بود. او پس از چندماه سكوت در ايام برگزاري نمايشگاه مطبوعات به بازديد از آن پرداخت و به اين بهانه چند مصاحبه با سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي مختلف داشت. او اين روزها با اعلام كانديداتوري‌اش در انتخابات شوراي شهر آتي دوباره خبرساز شده است. با اين حال او درباره وضعيت اصولگرايان، دولت روحاني و انتخابات رياست‌جمهوري نيز به بيان ديدگاه‌هاي خود پرداخت.  غرضي در گفت‌وگو با «انتخاب» در خصوص استراتژي اصولگرايان در انتخابات پيش رو، با بيان اينكه در شرايط فعلي اصولگرايان در اردوگاه‌شان به نتيجه مشخصي نرسيده‌اند و برخي شايعات از شروط افرادي نظير قاليباف براي شركت در انتخابات حكايت مي‌كند، گفت: اين جريان هنوز كسي را معرفي نكرده است و اين در حالي است كه هميشه بحث اين را دارند كه تجميع كنند و وحدت داشته باشند اما به نتيجه نرسيده‌اند. من اين اطمينان را مي‌دهم كه اصولگراياني كه نمي‌توانند پيرامون يك نفر به توافق برسند روحاني را ترجيح دهند.  او ضمن تاييد اينكه بخشي از اصولگرايان ميانه‌رو ستادي را براي روحاني تشكيل داده‌اند گفت: اما اينكه اين ستاد بتواند حاكميت بر ستادهاي ديگر اصولگرا داشته باشد يا بدنه اصولگرايي را با خود همراه كند يا بتواند ريزش‌هاي روحاني در ميان اصولگرايان را در طول سه سال گذشته جبران كند، براي من مشخص نيست.  غرضي تاكيد كرد: قضيه روشن است. قطعا اصولگرايان حول يك نفر بيشتر نبايد جمع شوند، چون سال 92 حول چند نفر جمع شدند و هزينه زيادي بابت آن دادند. مجموعه اصولگرايان اگر به يك نفر برسند توفيقي ممكن است حاصل شود يا اگر نرسند همان اتفاقات 92 و به مراتب بدتر از آن رخ خواهد داد.  او در خصوص اظهارات اخير احمدي‌نژاد در خصوص ادامه سفر‌هاي استاني به رغم عدم شركت در انتخابات و بيان برخي ناگفته‌ها در جريان اين سفر‌ها نيز گفت: احمدي‌نژاد در جواب مقام معظم رهبري ضمن اطاعت، براي خودش موقعيتي را درست كرد كه يعني «چشم شركت نمي‌كنم ولي بعدا من هستم» او براي چهار سال بعد قطعا در فكر اين است كه بتواند تجمعي درست كند و آب رفته را به جوي بازگرداند. او همچنين در خصوص تجربه تاريخي ملت ايران در تمام انتخابات‌ها بعد از انقلاب و اينكه همه روساي جمهور دو مرحله‌اي مي‌شوند خاطرنشان كرد: اين تجربه ملت ايران است. اين چهار دولتي كه بنده ديدم از دولت موسوي و هاشمي و خاتمي تا دولت احمدي‌نژاد همين برنامه بوده است. هر كدام اينها هشت سال حكومت كردند و هر چهارتا در دوره دوم خودشان به‌شدت مورد نقد قرار گرفته‌اند و از چشم جامعه افتاده‌اند. ملاحظه هم مي‌كنيد كه بعد از اين هشت سال مخالفان‌شان روي كار آمدند.   
در انتخابات شوراها كانديدا مي‌شوم
اين نامزد انتخابات رياست‌جمهوري 92 همچنين در گفت‌وگويي كه با ايلنا داشت در پاسخ به اينكه آيا در انتخابات شوراها نامزد مي‌شويد؟ گفت: بله. قطعا. اگر مسائلش حل شود با روش‌هاي گذشته در انتخابات شورا حضور خواهم داشت.   
انتقاد از روحاني
اما غرضي در گفت و گو با تسنيم انتقادات تندي هم به دولت مطرح كرد از جمله اينكه «دولت روحاني رضايت خواص را به رضايت عامه مردم ترجيح مي‌دهد و مامور هاشمي است.» غرضي درباره تغيير وزراي دولت در ماه‌هاي باقي‌مانده، خاطرنشان كرد: زماني كه مجلس دهم بر سر كار‌ آمد، بحث تغيير وزرا مطرح شد اما نظر من اين بود كه با تغيير وزرا در ماه‌هاي باقي‌مانده دولت سست مي‌شود. من سابقه وزارت در دهه 60 و 70 را دارم و مي‌دانم وقتي دولت سست شود منافع ملي هم از بين مي‌رود اما اين اتفاق افتاد و اكنون مي‌بينيم تفاوتي با قبل نكرده است. دولت‌ها هر چهار سال يك‌بار عوض مي‌شوند اما تغيير وزرا براي كشور هزينه درست مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون