• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3675 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۶ آبان

سخنگوي شوراي نگهبان خبر داد

سياست‌هاي كلي انتخابات به ارديبهشت 96 مي‌رسد

گروه سياسي
اشكالات شوراي نگهبان اين‌بار به تعرفه‌هاي انتخابات رسيد تا مسوولان وزارت كشور در اين فرصت 6 ماهه، همچنان به دنبال رفع نواقص باشند. پس از ايراداتي كه بر نحوه برگزاري انتخابات به شيوه الكترونيك وارد شد و سرنوشتي نامعلوم را به ويژه براي انتخابات دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري رقم زد، سخنگوي شوراي نگهبان از اشكالات ديگر مربوط به آن خبر مي‌دهد. عباسعلي كدخدايي، سخنگوي شوراي نگهبان در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به آخرين اقدامات صورت گرفته پيرامون فراهم كردن مقدمات انتخابات در سال آينده و با بيان اينكه «چندي پيش نمونه‌اي از تعرفه‌هاي انتخابات سال 96 از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان ارسال شد كه اين تعرفه‌ها را در اين شورا بررسي كرديم»، گفت: «پس از بررسي نمونه تعرفه‌هاي انتخابات سال آينده در شوراي نگهبان برخي اشكالات آنها را به وزارت كشور ارسال كرده‌ايم و منتظريم كه اين تعرفه‌ها از سوي وزارت كشور اصلاح شود.»

اصلاح تعرفه‌هاي انتخابات
هنوز از وزارت كشور به دست ما نرسيده است
عباسعلي كدخدايي گفت: ايرادات تعرفه‌هاي انتخابات سال 96 از سوي شوراي نگهبان به وزارت كشور اعلام شده و وزارت كشور هم اصلاحات را اعمال كرده، ولي هنوز اين اصلاحات به دست ما نرسيده است. عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: طبق روال معمول فرم‌هايي از تعرفه‌هاي انتخابات سال 96 از سوي وزارت كشور به شوراي نگهبان ارسال شد كه ما در شوراي نگهبان اين تعرفه‌ها را بررسي كرديم. وي افزود: پس از بررسي، برخي اشكالات را به وزارت كشور ارسال كرديم و وزارت كشور هم اين اصلاحات را اعمال كرده، ولي هنوز به ما ارسال نشده است. سخنگوي شوراي نگهبان با تاكيد بر اينكه «منتظر اصلاح اشكالات شوراي نگهبان نسبت به تعرفه‌هاي انتخابات سال 96 هستيم»، تصريح كرد: «پس از اصلاح اشكالات شوراي نگهبان درباره تعرفه‌هاي انتخابات سال آينده، آن را در شوراي نگهبان بررسي و نسبت به آنها اعلام نظر مي‌كنيم». اين درحالي است كه محمدحسين مقيمي قائم مقام وزير كشور 17 آبان ماه به خبرنگار ايسنا گفته بود: ما براي برگزاري انتخابات سال 96 طبق جدول زمان‌بندي خود حركت مي‌كنيم كه بايد در اين مقطع نمونه تعرفه‌هاي انتخابات را به شوراي نگهبان ارسال مي‌كرديم كه اين كار را انجام داديم كه فكر مي‌كنم اين تعرفه‌ها به تاييد شوراي نگهبان رسيده است.

پورعلي مطلق: ايرادات مربوط به شكل ظاهري تعرفه‌هاي انتخابات 96 بود
اگرچه سخنگوي شوراي نگهبان جزيياتي از ايرادات وارد شده از سوي اين نهاد بيان نمي‌كند اما دبير ستاد انتخابات اين اشكالات را محتوايي ندانسته و آن را مربوط به شكل تعرفه مي‌خواند. پورعلي مطلق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تعرفه‌هاي ارسالي وزارت كشور به شوراي نگهبان هيچ اشكال محتوايي نداشت اما به لحاظ شكلي نكاتي از سوي كارشناسان مطرح شد.
دبير ستاد انتخابات كشور، با اشاره به ارجاع تعرفه‌هاي دوازدهمين دور انتخابات رياست‌جمهوري از سوي شوراي نگهبان به وزارت كشور گفت: تعرفه‌هاي ارسالي هيچ اشكال محتوايي نداشته اما به لحاظ شكلي نكاتي از سوي كارشناسان مطرح و پس از بررسي اصلاح شد. وي مصاديق اين ايرادات را اينگونه عنوان كرد كه «به‌طور مثال اندازه ستون مربوط به اثر انگشت از جمله اشكالاتي عنوان شده بود، لذا در اصلاحيه تعرفه‌ها، ستون‌هاي مربوط به اين مهم را بزرگ‌تر طراحي كرديم و پس از اصلاح به شوراي نگهبان ارسال شد.»
دبير ستاد انتخابات وزارت كشور در ادامه از روند رسيدگي لايحه جامع انتخابات خبر داد و با اشاره به بررسي لايحه جامع انتخابات در كميسيون سياسي دولت، گفت: در اين لايحه ظرفيت‌هاي زيادي با توجه به سياست‌هاي كلي نظام وجود دارد و پيش‌بيني مي‌كنيم اين لايحه به دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري برسد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون