• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3676 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۷ آبان

علي مطهري:

نايب‌رييسي براي من مهم نيست، مهم بيان كردن حرف حق است

گروه سياسي| همان‌گونه كه در بيان همه نظراتي كه واكنش بسياري از همفكرانش در جناح اصولگرا به آرا و نظرات پدرش چنگ مي‌زند اين متفاوت بودنش در عرصه اين روزهاي سياست ايران را هم از پدر به ارث برده است. او فرزند مردي است كه در روزهايي كه روحانيون تلاش مي‌كردند تا جايگاه خود را در اركان قدرت تثبيت كنند خانه اصلي خود را رها كرد و به كلاس‌هاي درس دانشگاه پناه آورد و اين‌گونه متفاوت بودن خود را به رخ كشيد. اكنون پسر همان مرد در مجلس‌هاي هشتم و نهم صداي متفاوت مجلس شد و حتي امروز هم كه تركيب مجلس تغيير كرد و بهارستان اين روزها طعم اعتدال را مي‌چشد باز هم صداي متفاوت نمايندگان است. صراحت لهجه‌اش در بيان آنچه كه حق مي‌دانست بر اصولگرا بودنش چربيد و در ليست مورد حمايت اصلاح‌طلبان جا خوش كرد و با راي بالاي مردم بار ديگر بهارستان‌نشين شد اما اين‌بار نه در قامت نماينده‌اي معمولي بلكه سمت نايب‌رييسي مجلسي را از آن خود كرد كه روزي در آن نطق او را تحمل نكردند و يكشنبه سياه بهارستان را برايش رقم زدند. حالا اما همه اكثريت قريب به يقين كساني كه نطق‌هاي علي مطهري را بر نمي‌تابيدند از راهيابي به مجلس باز ماندند اما او باقي ماند و بر صندلي نايب‌رييسي تكيه زد و اين به پاس همان صراحت لهجه‌اي بود كه اگرچه به مذاق برخي خوش نمي‌آمد اما دست كم كام مردم تهران را شيرين كرده بود. مطهري مجلس نهم و دهم هيچ تفاوتي در بيان و گفتار نكرده است و تكيه زدن بر جايگاه نايب‌رييسي هم نتوانسته صداي متفاوت بهارستان را تغيير دهد. زماني كه نايب‌رييس شد بسياري از اصولگرايان تندرو تلاش خود را به كار بستند تا مطهري اگر در مجلس است و بر خلاف دوره‌هاي پيشين تنها نيست، دست‌كم نايب‌رييس نباشد. براي اقليت تندرويي كه بزرگ‌ترين بازندگان هفت اسفند بودند حضور مطهري در هيات رييسه پيام مهمي داشت، پيامي كه در هر روز كاري مجلس مقابل چشمان‌شان بود. با همه اينها ترفندها چاره ساز نشد. اكنون خود علي مطهري در برابر اين پرسش قرار گرفته كه مواضعش مي‌تواند جايگاه نايب‌رييسي‌اش در مجلس را به خطر بيندازد، اما او مي‌گويد: اگر مواضعم موجب شود براي نايب‌رييسي راي نياورم چيز مهمي نيست چرا كه جايگاه نايب‌رييسي براي من مهم نيست، براي من مهم بيان كردن حرف حق و درست است.
به گزارش خبرآنلاين، علي مطهري در پاسخ به اين سوال كه كداميك از نهادهاي بنيادين جمهوري اسلامي در اين سي و هفت سال به‌طور كامل در جايگاه تعريف شده خود قرار نگرفته است، گفت: هم رياست‌جمهوري، هم مجلس خبرگان در حد خودشان نيستند. البته مجلس هم فراز و نشيب‌هاي زيادي داشته است و گاهي در حد خودش نبوده است. نماينده مردم تهران درباره انتقادها به صراحت گفتارش در جايگاه نايب‌رييسي مجلس شوراي اسلامي گفت: فكر مي‌كنم جايگاه سياسي-اجتماعي افراد نبايد تاثيري در مواضع‌شان داشته باشد. اگر حرفي حق است بايد گفته شود؛ چه نماينده معمولي باشيم چه نايب‌رييس مجلس يا وزير. حرفي كه بايد گفته شود را بايد حتما بگوييم وگرنه به وظيفه خود عمل نكرديم. نايب‌رييس مجلس شوراي اسلامي در مورد به خطر افتادن جايگاه نايب‌رييسي‌اش در دوره بعد انتخابات هيات رييسه مجلس به خاطر انتقاداتي كه اين روزها نسبت به برخي مواضعش مطرح است، گفت: اگر مواضعم موجب شود براي نايب‌رييسي راي نياورم چيز مهمي نيست چرا كه جايگاه نايب‌رييسي براي من مهم نيست، براي من مهم بيان كردن حرف حق و درست است.

تعيين شعبه رسيدگي‌كننده به پرونده «علي مطهري» در دادسراي نظامي شيراز
وكيل‌مدافع علي مطهري از تعيين شعبه چهارم دادسراي نظامي شيراز براي رسيدگي به پرونده موكلش خبر داد. به گزارش ايسنا، مصطفي ترك همداني گفت: پس از آنكه دادسراي نظامي شيراز خود را صالح رسيدگي به پرونده متهمان آمران حمله به علي مطهري ندانست، اين پرونده براي رسيدگي به دادسراي انقلاب شيراز فرستاده شد و دادسراي عمومي و انقلاب شيراز نيز با توجه به اينكه هويت تمامي متهمان نظامي بود، خود را شايسته به رسيدگي ندانست و پرونده را براي تعيين تكليف به ديوان‌عالي كشور ارسال
كرده بود.
وي افزود: اين پرونده در شعبه يازدهم ديوان‌عالي كشور مطرح و در حال رسيدگي بود كه قضات ديوان‌عالي نظرشان را اعلام كردند و نظر قضات اين ديوان به صالح دانستن دادسراي نظامي شيراز در رسيدگي به پرونده حمله به علي مطهري است؛ زيرا متهمان اين پرونده، همگي نظامي بودند. ترك‌همداني خاطرنشان كرد: در نهايت ديوان‌عالي كشور اين پرونده را براي رسيدگي به دادسراي نظامي شيراز ارسال كرد. اخيرا مطلع شدم كه شعبه چهارم بازپرسي دادسراي نظامي شيراز براي رسيدگي به اين پرونده تعيين شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون