• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3159 -
  • ۱۳۹۳ دوشنبه ۲۹ دي

حضور پرشور مجازي هواداران تيم ملي در استراليا

تماشاگراني براي شبكه‌هاي اجتماعي

   سهيل سراييان /  هواداران تيم ملي در استراليا غيرقابل پخش هستند، گزارشگراني كه براي پوشش بازي‌هاي تيم ملي به استراليا رفته‌اند از استقبال بي‌نظير ايرانيان از تيم ملي خبر مي‌دهند. معمولا در همين لحظات است كه شبكه‌هاي اجتماعي تبديل به جايي مي‌شوند كه عكس‌ها و ساير اخبار حاشيه‌اي از استراليا منتشر شود. امروز سومين بازي تيم ملي در برابر امارات انجام مي‌شود و حدودا بيش از يك هفته از آغاز اين مسابقات گذشته است. پس از بازي اول تيم ملي در مقابل بحرين رسانه‌هاي استراليايي از تعداد هواداران ايراني تيم ملي كه 20 هزار نفر بودند، شگفت‌زده شدند و تيتر روزنامه‌هاي خودشان را به اين موضوع اختصاص دادند. صفحه هواداران تيم ملي در شبكه اجتماعي اينستاگرام بيش از 4 هزار فالوئر دارد كه هرروز تعداد آنها بيشتر هم مي‌شود. اين در حالي است كه عكس‌هاي سلفي هواداران تيم ملي با بازيكنان براي چند روز تبديل به جنجال بزرگي براي تيم ملي شد. كارلوس كي‌روش به تعدادي از هواداران تيم ملي اجازه داد وارد اتوبوس تيم ملي شوند و با بازيكنان عكس بگيرند. دليل انجام اين حركت سرمربي تيم ملي اين بود كه كي‌روش بعد از تمرين از بازيكنان خواست كه به ميان هواداران بروند و با آنها عكس يادگاري بگيرند. او در شرايطي اين درخواست را از بازيكنان داشت كه آنها سوار اتوبوس شده و سر جايشان نشسته بودند. بازيكنان هم خسته بودند و توجهي به حرف كي‌روش نكردند. كي‌روش هم رو به بازيكنان كرد و گفت: «مي رويد با آنها عكس بگيريد يا بگويم بيايند داخل اتوبوس؟» بازيكنان كه فكر مي‌كردند كي‌روش اجازه نخواهد داد هيچ هواداري وارد اتوبوس تيم ملي شود، به او گفتند: «بگوييد هواداران بيايند داخل اتوبوس.» كي‌روش هم اجازه مي‌دهد هواداران وارد اتوبوس تيم ملي شوند و با بازيكنان عكس بگيرند. عكس سلفي معروف هواداران ايراني در اتوبوس تيم ملي بيش از هشت هزار مرتبه باز نشر شد و اكثر رسانه‌هاي دنيا از اين عكس براي گزارش‌هاي خودشان استفاده كردند. اين عكس بعدا با واكنش كميته اخلاق فدراسيون فوتبال هم مواجه شد. در ديگر شبكه‌هاي اجتماعي مثل توييتر هم هشتگ‌هاي حمايت از تيم ملي زير عكس‌هاي هواداران گذاشته مي‌شود.
 صفحه‌هاي زيادي براي اين هواداران در شبكه‌هاي اجتماعي درست شده و عكس‌هاي آنها به سرعت به دست مردم مي‌رسد، در بازي ايران با قطر كه در سيدني برگزار شد تمامي 25 هزار بليتي كه مربوط به ايراني‌ها مي‌شد فروش رفت. جواناني كه به هر دليلي در استراليا يا نقاط ديگر زندگي مي‌كنند و حالا براي حمايت از تيم كشورشان به ورزشگاه آمده‌اند.
هشتگ‌هايي كه در توييتر و ديگر شبكه‌هاي اجتماعي درباره حمايت از تيم ملي است با عنوان «تيم ملي» در توييتر و فيس‌بوك درحال چرخيدن است كه نزديك به چهار هزار توييت درباره حضور تيم ملي در استراليا تا امروز گذاشته شده است. به نظر مي‌رسد كه عكس‌هاي هواداران و اخبار متفاوت‌تري از آنها به گوش خواهد رسيد، تا امروز نزديك به هزار عكس از تماشاگران ايراني منتشر شده است.

 

كامنت‌هاي منتخب

مردم، هواداران تيم ملي را در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌بينند و آنها رادنبال مي‌كنند، اينها سرمايه‌هاي تيم ملي هستند كه آنجا نمي‌گذارند تيم احساس غريبي كند، بايد به آنها افتخار كنيم.
به راحتي مي‌توان ديد كه هواداران مي‌توانند كنار همديگر فوتبال ببينند. ما بايد از هواداران تيم ملي در استراليا تشكر كنيم، همه تيم‌هاي دنيا دوست دارند هواداراني مثل ايراني‌ها داشته باشند.

تيم ملي هرجاي دنيا كه بازي مي‌كند تعداد زيادي ايراني به ديدن مسابقات آنها مي‌روند و حمايت‌شان مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون