• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3678 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲ آذر

سردار شريف:

انتساب مواضع و رفتار سپاه به یک دولت خاص مغرضانه است


گروه سياسي| سخنگوي سپاه تاكيد كرد: اين اقدامي مغرضانه است كه كساني تلاش كنند، موضع‌گيري‌ها و رفتار سپاه را منصوب به يك دولت خاص بدانند. به گزارش ايلنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات سردار رمضان شريف به شرح زير است:
  امريكايي‌ها تلاش مي‌كنند موضوعي را در سطح رسانه‌ها مطرح كنند و نوعي دوگانگي بين رفتار نيروهاي مسلح ايران به ويژه نيروي دريايي سپاه و رفتار وزارت خارجه كشورمان صورت بدهند. اما اين مساله در كشور ما هيچ موضوعيتي ندارد و بارها از دوستان‌مان در وزارت خارجه هم شنيديم كه از رفتار نيروهاي مسلح به ويژه در منطقه حساس خليج فارس نه‌تنها گله‌اي ندارند، بلكه همواره ما را حمايت كرده‌اند. ضمن اينكه دليل هم ندارد كه آنها از نيروهاي مسلح حمايت نكنند.
  سپاه متناسب با ماموريت‌ها و مسووليت‌هاي ذاتي كه دارد، ضمن اينكه حمايت از دولت‌ها را همواره وظيفه خود مي‌داند، در مواردي هم كه لازم باشد و احساس شود نياز است تذكري داده شود يا يادآوري صورت گيرد، به عنوان يك نهاد انقلابي برآمده از نظام جمهوري اسلامي ايران وظيفه خود را در اين حوزه انجام مي‌دهد و اين هم مربوط به اين دولت و آن دولت نيست. اين اقدامي مغرضانه است كه كساني تلاش كنند، موضع‌گيري‌ها و رفتار سپاه را منصوب به يك دولت خاص بدانند.
  اينكه دشمن تلاش كند، دوقطبي‌سازي را بين دولت و سپاه سازماندهي كند، مساله روشني است اما در مورد اينكه چقدر اين مساله واقعيت دارد، بايد بگويم كه در حقيقت ما نه تنها چنين حسي را در مجموعه سپاه به عنوان مقابله و رويارويي با دولت شاهد نيستيم بلكه در بخش‌هاي مختلف هم سپاه به دولت كمك مي‌كند.
  بخش عمده پروژه‌هاي دولت كه وزراي محترم در هفته دولت افتتاح كردند، محصول زحمات قرارگاه سازندگي سپاه بوده است كه البته با پشتيباني و مساعدت دولت صورت گرفته است. بنابراين حساسيت خاصي در اين مورد وجود ندارد. رييس‌جمهور هم در همايش فرماندهان با صراحت از پشتيباني سپاه از دولت به ويژه در زمينه سازندگي تقدير كرد. در زمينه امنيت و نظامي هم كمك به دولت جزو وظايف مصرح و روشن سپاه است. حتي در وظايف مربوط به سازندگي هم رييس‌جمهور علاوه بر فعاليت‌هاي قبلي تقاضاها و مطالبات جديدي را هم از سپاه داشتند.
  خدماتي كه سپاه در حوزه سازندگي و محروميت‌زدايي انجام داده است، كمتر از خدمتي نيست كه در دفاع مقدس صورت گرفته اما به جهت همين شائبه‌ها و ايجاد شك و ترديد، اين مسائل مطرح مي‌شود كه سپاه بدون مناقصه فعاليت اقتصادي انجام مي‌دهد.
  يك مشت آدم قالتاق در حوزه پيمانكاري كشور فعاليت مي‌كنند، تا اواسط دولت احمدي‌نژاد بخش عمده‌اي از پروژه‌هاي اقتصادي و پول ساز كشور در حوزه خودروسازي در اختيار نهضت آزادي بوده است. مستندات اين هم موجود است. الان شركت‌هاي مادر تغيير وضعيت دادند. رقيب ستاد اجرايي فرمان امام و بنياد تعاون سپاه كه بخش عمده‌اي از مخابرات را خريدند و اين همه هم عليه سپاه جوسازي كردند، متعلق به كدام جريان سياسي بود؟
  الان اگر به مردم بگوييم، سپاه بمب اتم مي‌سازد، مردم مي‌گويند خدا پدرشان را بيامرزد. اين به امنيت آنها ربط دارد. اما اگر به آنها بگوييد سد گتوند را سپاه ساخته است، در اينجا تصورشان اين است كه اين كار زحمتي ندارد و پول ميلياردي به اينها مي‌دهند.
  ۹۰ درصد پيمانكاران خرد آرزو و التماس مي‌كنند كه بيايند با قرارگاه سازندگي سپاه كار كنند. دليل اول اين است كه مي‌دانند مجموعه سپاه خوش‌حساب است، دليل دوم هم اين است كه مي‌گويند اينها اعتبار دارند. الان بيشترين بدهكاري دولت در حوزه سازندگي، به قرارگاه سازندگي سپاه است. مگر دولت مي‌تواند به بخش خصوصي اينقدر بدهكار باشد؟ در اين‌صورت آنها هر روز اعتصاب مي‌كنند، اما اينجا از اين خبرها نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون