• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3680 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ آذر

نامه جواد لاريجاني به موگريني درباره منافقين:

از فعاليت آزادانه منافقين در اروپا، جلوگيري كنيد

گروه سياسي| محمدجواد لاريجاني، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضاييه در نامه‌اي به فدريكا موگريني نوشت: «با توجه به مصونيت اعطايي از سوي كشورهاي غربي به اين گروهك و پهن كردن فرش قرمز براي حضور در جلسات و نشست‌هاي دولت و پارلمان و حتي حمايت مادي و معنوي از آنان، در كمال تاسف چند وقتي است شاهد آن هستيم كه سران اين نهاد جاني و خطرناك، چهره حقوق بشري به خود گرفته و خود را حامي حقوق بشر معرفي مي‌نمايند.» به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني ستاد حقوق بشر قوه قضاييه، جمله‌هاي كليدي نامه ارسالي محمدجواد لاريجاني خطاب به خانم فدريكا موگريني، نماينده عالي اتحاديه اروپا به شرح زير است:
   ‌ جمهوري اسلامي ايران از بعد از انقلاب شكوهمند اسلامي در سال 1357 تا به امروز، يكي از بزرگ‌ترين قربانيان تروريسم و جولانگاه گروه‌هاي تروريستي داخلي و خارجي بوده و در اين مدت، ده‌ها هزار انسان بي‌گناه به دست آنان شهيد يا به‌شدت مجروح شده‌اند. گروه‌هاي تروريستي تمامي اقشار جامعه را از زن و مرد، كودك، پير و دانشمندان هدف قرار داده‌اند.
   ‌ ‌ در اين ميان، بيشترين ترورها كه مصداق جنايت عليه بشريت است، توسط گروهك تروريستي منافقين در ايران انجام شده است. اين گروهك از همان آغاز انقلاب اسلامي با انجام انفجار در مراكز شلوغ شهرها، ترور مسوولان كشور، حمله به افراد با اسلحه و چاقو، آدم ربايي و شكنجه مردم و خيانت به كشور از طريق جاسوسي براي رژيم بعث صدام، به نوعي شروع به انتقام از مردم بي‌گناه كرد؛ به‌طوري كه از 17 هزار شهيد ترور در ايران، 12000 نفر توسط عوامل اين گروهك به شهادت رسيده‌اند.
   ‌‌ در معرفي منافقين همين بس كه مهم‌ترين اولويت و مبناي اصلي عملكرد آن، ترور و قتل افرادي است كه با آنان هم نظر نبوده و آنان را منكر مي‌شدند. اين مساله را مي‌توان به‌طور مشهود، در اسناد و بيانيه‌هاي منتشره توسط آنان مشاهده كرد. حال آنكه قتل و كشتن افراد بي‌گناه آن هم به شيوه‌هاي ناجوانمردانه، مانند بمب‌گذاري در مراكز تجمع غيرنظاميان، آشكارترين و فاحش‌ترين نقض حقوق بشر است. بر همين اساس، عوامل اين گروهك در سال 1360 دست به ترور و كشتار مسوولان كشور از جمله رييس‌جمهور، نخست‌وزير، رييس قوه قضاييه، وزرا، نمايندگان مجلس، روحانيون برجسته كشور و شهروندان ايراني در مقياس گسترده‌اي نمودند. منافقين پس از ترور شخصيت‌هاي كشور در سال 1360، روي به سمت كشتار مردم بي‌گناه آورده و تنها بين سال‌هاي 1361 تا 1367 بيش از 12 هزار نفر از مردم را به شهادت رساندند كه اسامي و اسناد آنها موجود است. از ديگر جرايم اين گروهك، خيانت به كشور و جاسوسي براي دولت‌هاي متخاصم است. اين گروهك در جريان تجاوز رژيم بعث عراق به ايران، اطلاعات مختلفي از جمله محل تجمع شهروندان را براي موشك‌باران به اين رژيم منتقل مي‌نمود.
   ‌ ‌ مردم بي‌گناه ديگر كشورهاي منطقه از جمله عراق و سوريه نيزشاهد جنايت‌هاي اين گروه بوده‌اند. نيروهاي منافقين، پس از استقرار در عراق و در همكاري با رژيم صدام، جنايات گسترده‌اي عليه اقوام مختلف اين كشور از جمله شيعيان و اكراد مرتكب شدند. تنهادر يكي از جنايت‌ها كه به «انفال كردها» مشهور است و از فوريه تا سپتامبر 1988 در استان‌هاي كركوك، دياله، نينوا و صلاح‌‌الدين اجراء شد، بيش از 3000 روستا نابود و بيش از 182 هزار جمعيت بي‌دفاع با همكاري نيروهاي منافقين به طرق فجيعي از جمله زنده به گور كردن، بريدن سر، تيرباران‌هاي جمعي و سوزاندن به قتل رسيدند، اتفاقي كه به عنوان نسل كشي در بسياري از كشورها پذيرفته شده و عليه آن قطعنامه صادر شد. اين گروهك، همچنين پس از آغاز فعاليت گروه‌هاي تروريستي در سوريه و عراق از سال 2011، همراه با تروريست‌ها در سوريه، در سال‌هاي 2011 و 2012 دست به كشتار گسترده مردم سوريه به ويژه در منطقه «درعا» زده و ضمن آموزش نيروهاي تروريستي، جنايات گسترده‌اي را در اين منطقه انجام دادند.
   ‌ ‌ شاهد آن بوده و هستيم كه اين نهاد تروريستي با چنين كارنامه سياهي، از همان ابتدا در برخي كشورهاي اروپايي تشكيلات اداري داشته و عوامل آن با وجود درخواست‌هاي بي‌شمار و مستند جمهوري اسلامي، بدون هيچ محدوديت و پيگرد قضايي، آزادانه در كشورهاي اروپايي تردد نموده و برخي از اين كشورها تبديل به مكاني امن براي آنان شده‌اند.
   ‌ ‌ با نگاهي به اسناد رسمي منتشره از سوي نهادهاي دولتي و امنيتي وابسته به كشورهاي غربي، بارها به ماهيت تروريستي بودن گروهك منافقين اذعان شده و از سوي اين نهادها تحريم شده‌اند. به عنوان مثال، در گزارش منتشره از سوي اداره تحقيقات فدرال امريكا در سال 2004، ضمن اشاره به اينكه اين نهاد در فهرست گروه‌هاي تروريستي قرار دارد، آمده است كه شوراي ملي مقاومت (منافقين)، تروريسم را به عنوان ابزاري جهت مقابله با حكومت ايران مي‌داند.  
   ‌ ‌ پس از خروج مشكوك، تاسف‌بار و سياسي نام اين گروهك از فهرست گروه‌هاي تروريستي، متاسفانه مشاهده مي‌شود برخي از نمايندگان پارلمان اروپايي و همچنين مقامات دولتي و نمايندگان پارلمان كشورهاي اروپايي، ضمن ناديده گرفتن دروغ‌پردازي‌هاي آشكار اين گروهك در مساله حقوق بشر و همچنين جنايات ارتكابي، با موضع‌گيري و صدور بيانيه از اين نهاد تروريستي حمايت مي‌كنند؛ كه از آن جمله مي‌توان به برگزاري اجتماع اين گروهك در پاريس در 9 جولاي 2016 و حضور برخي از نمايندگان پارلمان‌هاي كشورهاي اروپايي اشاره نمود.
   ‌ ‌ از سركارعالي و ديگر مقامات ذي صلاح اروپايي مي‌خواهم تا با درنظر گرفتن جنايت‌هاي گسترده ارتكابي توسط گروهك تروريستي منافقين، ضمن اقدام جدي براي جلوگيري از فعاليت آزادانه عناصر اين نهاد تروريستي در اروپا، سران و عوامل جنايتكار آن را به پاي ميز محاكمه كشانده و پاسخگو نماييد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون