• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3680 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۴ آذر

امروز ليگ برتر بعد از تعطيلي يك ماهه مجددا از سر گرفته مي‌شود

فوتبال داغ در هواي سرد

گروه ورزش

خبر، خبر جديدي نيست و بارها در طول ماه‌هاي گذشته در رسانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته شده است. درست است كه خبر تكراري و خسته‌كننده شده، اما ليگ برتر فوتبال دوباره از امروز آغاز خواهد شد. در اين ميان اگر اتفاق خاصي رخ ندهد اهالي فوتبال ايران مي‌توانند با توجه به تعطيلي مقطعي برنامه‌هاي تيم ملي، چند هفته پياپي از مسابقات ليگ را تماشا كنند. چهار بازي از مسابقات هفته يازدهم ليگ برتر امروز و چهار بازي ديگر فردا برگزار خواهند شد و هر تيم در تقابل با حريف خود اهداف خاص خودش را دنبال مي‌كند. فوتبال‌هاي داغ و جذاب و حساس در هواي سرد پاييزي كه قطعا تنور هيجان فوتبال داخلي را بين مردم دوباره داغ خواهد كرد.
استقلال خوزستان- سياه‌جامگان
فوتبال ايران با شرايط بحراني از نظر اقتصادي رو‌به رو است و مديران هيچ‌وقت نتوانسته‌اند براي حل اين مشكل راهكار اصولي و درستي را پيدا كنند. طبيعتا در چنين شرايطي بسياري از باشگاه‌ها هم با مشكلات عديده مالي و بي‌پولي مواجه هستند. امروز راس ساعت 17:45 در اهواز دو تيمي مقابل هم قرار خواهند گرفت كه در چندماه گذشته بدترين دوران مالي خود را سپري كرده‌اند و بازيكنان‌شان بارها و بارها حضور در تمرينات را تحريم كرده واخيرا هم اعلام كرده‌اند كه اگر به آنها در چندروز آينده پول نرسد در نقل و انتقالات نيم فصل از تيم‌شان جدا خواهند شد. استقلال خوزستان، مدافع عنوان قهرماني با مشكلات زيادي دست و پنجه نرم مي‌كند. مشكلات مالي باعث شده تا بازيكنان خارجي اين تيم به برزيل برگردند. ستاره‌هاي ايراني هم ساز جدايي كوك كرده‌اند و تهديد كردند اگر تا نيم‌فصل مطالبات‌شان پرداخت نشود در استقلال نمي‌مانند. به نظر مي‌رسد مدافع قهرماني حال و روز چندان خوشي ندارد. سياه‌جامگان همچنين وضعيتي مشابه داشته اما با تلاش‌هاي خداداد عزيزي، مديرفني اين تيم كه عملا سرمربي تيم هم هست بخشي از مطالبات بازيكنان پرداخت شد و آرامش به تيم مشهدي برگشته است.
سپاهان- فولاد خوزستان
سپاهان در هفته دهم، برد مقابل سايپا را در دقيقه پاياني از دست داد تا از رسيدن به رده چهارم جدول محروم شود. سپاهاني‌ها به خوبي مي‌دانند اگر در چند بازي ديگر هم اينگونه امتياز از دست دهند كاملا از قافله قهرماني عقب مي‌مانند. در روزهاي گذشته شايعاتي هم درباره نارضايتي مسوولان سپاهان از عملكرد ويسي به گوش رسيد كه موجب دلخوري ويسي هم شد و به همين علت برد در اين بازي اهميت بيشتري براي سرمربي سپاهان پيدا كرده است. سپاهان ساعت 14:30 امروز پس از سال‌ها دوباره در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ميزبان سايپا در يك بازي ليگ برتري است. سپاهان در اين مدت يك ماهه تعطيلي ليگ دوبازي در جام حذفي برابر تيم‌هاي دسته اولي داشت كه به زحمت هر دوبازي را برد و خود را به مرحله يك چهارم نهايي رساند. اين در حالي است كه حريف فردايش يعني فولاد به صورت ناباورانه‌اي مقابل تيم دسته دومي نفت و گاز گچساران حذف شد. فولاد خوزستان در ۵ هفته اخير به لطف درخشش ساسان انصاري روند رو به رشدي در ليگ برتر داشته است و مطمئنا عبدالله ويسي امروز كار راحتي برابر اين تيم ندارد. سپاهان با 14 امتياز در رده ششم جدول قرار دارد و فولاد هم با 10 امتياز در رده نهم جاي گرفته است. به همين ترتيب نزديكي امتيازات دو تيم هم حساسيت‌هاي بازي را بيشتر خواهد كرد.
پيكان- پرسپوليس
پرسپوليس كه به واسطه حضور نداشتن در جام حذفي تعطيلاتي ۲۷ روزه را پشت سر گذاشته است امروز دوباره بايد براي حفظ صدرنشيني به تلاش خود ادامه دهد. پيكان و پرسپوليس از جمله تيم‌هاي موفق اين فصل بوده‌اند و هر دو تيم در آخرين بازي خود در هفته دهم به پيروزي رسيده‌اند. پرسپوليس با گل دقايق پاياني‌اش نفت آبادان را شكست داد و صدر جدول را حفظ كرد، پيكان هم يك برد خيره‌كننده در تبريز را جشن گرفت. پيكان البته در اين مدت حذفي باورنكردني در جام حذفي را تجربه كرده است، دقيقا مثل پرسپوليس. به هر حال بازي امروز كه ساعت 15:15 در ورزشگاه شهداي شهر قدس انجام مي‌شود براي دو تيم اهميت زيادي دارد. پرسپوليس نفس تراكتورسازي را پشت سر خود حس مي‌كند و يك لغزش به معناي از دست دادن صدر جدول است. در سوي ديگر پيكان براي نخستين بار در اين فصل موفق شده خود را تا رده چهارم بالا بكشد و به دنبال حفظ اين جايگاه ارزشمند است. تقابل مجيد جلالي و برانكو هم از نكات جالب اين بازي است. جلالي زماني منتقد برانكو بود، جالب اينكه برانكو در اين يك سال و نيم نتوانسته جلالي را شكست دهد. پرسپوليس براي بازي امروز چند غايب هم دارد، عليرضا بيرانوند و اميد عاليشاه از ناحيه دست مصدومند و قطعا بازي نمي‌كنند. رامين رضاييان هم در روزهاي قبل با سرماخوردگي دسته و پنجه نرم مي‌كرده و احتمال بازي نكردنش وجود دارد. حال همه منتظر هستند تا مشخص شود در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي هفته نتيجه ديدار پرسپوليس و پيكان چه خواهد شد.
نفت تهران- سايپا
نفت و سايپا وضعيتي كاملا متفاوت در ليگ امسال داشته‌اند و امروز در ساعت 15:00 در ورزشگاه تختي به مصاف هم خواهند رفت. نفت نتايج بسيار خوبي گرفته و هم‌اكنون در رده سوم قرار دارد اما سايپا با حسين فركي اصلا انتظارات را برآورده نكرده و با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم يكي از تيم‌هاي پايين‌جدولي به حساب مي‌آيد. دو تيم البته در جام حذفي خوب كار كردند و خود را به يك‌چهارم نهايي رساندند، با اين وجود فركي مي‌داند كه مديران سايپا از او موفقيت در ليگ را مي‌خواهند. در حال حاضر فاصله تيم‌ها در جدول باهم خيلي زياد نيست و هر تيم با يكي، دو برد صعودي قابل توجه را تجربه خواهند كرد. تقابل علي دايي و حسين فركي هم از نكات قابل توجه اين بازي است. فراموش نشود دايي با سايپا قهرمان ليگ برتر شده است و حسين فركي هم با نفت خود را به عنوان يك سرمربي موفق در ليگ ايران مطرح كرد. حال دايي براي ادامه حضور تيمش در بالاي جدول به فكر گرفتن سه امتياز است. از طرفي فركي براي فرار از بحران مي‌خواهد تيمش هر طور كه شده اين سه امتياز را به دست بياورد.
پديده – ماشين‌سازي
پديده از ساعت ۱۴:30 روز جمعه در ورزشگاه ثامن مشهد ميزبان ماشين‌سازي تبريز خواهد بود. شاگردان مهاجري در حال حاضر با كسب ۱۱ امتياز در رتبه يازدهم جدول قرار دارند و اميد دارند در اين ديدار با كسب اين سه امتياز خود را به رتبه پنجم جدول برسانند. البته ماشين‌سازي تبريز وضعيت خوبي در جدول ندارد و با كسب ۶ امتياز در رتبه ۱۶ هستند. شاگردان رسول خطيبي اگر در اين ديدار نتوانند به پيروزي برسند وضعيت‌شان در جدول بدتر خواهد شد و شايد باخت در اين بازي پايان كار رسول خطيبي به عنوان سرمربي در ماشين‌سازي باشد.
تراكتورسازي – صباي قم
تراكتورسازي در ليگ امسال يكي از تيم‌هاي مدعي كسب عنوان قهرماني است. تيم دوم جدول رده‌بندي با 20 امتياز در تعقيب پرسپوليس است و مي‌تواند با اميد به شكست اين تيم مقابل پيكان، در بازي فردا جمعه خود مقابل صباي قم (تيم پانزدهم جدول) كه ساعت 14:30 با كسب پيروزي صدرنشين بازي‌ها شود. در هفته‌هاي گذشته البته امير قلعه‌نويي يكي از منتقدان اصلي تعطيلي مسابقات بوده است و از هر فرصتي بري اعتراض كردن به تعطيلي‌هاي پياپي نهايت استفاده را كرده است. در چنين شرايطي آنها مجبور هستند طبق برنامه مسابقات خود را انجام بدهند و براي كسب عنوان قهرماني با رقباي خود بجنگند. در مقابل صمد مرفاوي و شاگردانش در رتبه پانزدهم جدول قرار دارند و هفته‌هاست كه نتوانسته‌اند نتايج خوبي در ليگ بگيرند. آنها اگر در اين ديدار به پيروزي برسند، از انتهاي جدول فاصله گرفته و به رتبه هشتم يا نهم جدول مي‌رسند.
صنعت نفت آبادان – ذوب‌آهن
صنعت نفت آبادان روز جمعه از ساعت ۱۶:۱۵ از ذوب آهن ميزباني خواهد كرد. شاگردان نادر دست‌نشان كه با ۱۳ امتياز در رتبه هفتم جدول قرار دارند اميدوارند با پيروزي در اين ديدار خود را به رتبه چهارم يا حتي سوم برسانند. البته در مقابل شاگردان مجتبي حسيني كه اين روزها نتايج خوبي مي‌گيرند، با كسب ۱۲ امتياز در رتبه هشتم جدول قرار دارند و اگر بتوانند مقابل نماينده آبادان به پيروزي برسند، مي‌توانند به رتبه چهارم جدول برسند. ذوب‌آهن و صنعت‌نفت هر دو از تيم‌هاي خوب ليگ برتر فصل جاري به حساب مي‌آيند كه پيش بيني مي‌شود تقابل آنها از جذابيت‌هاي فوتبالي بسيار زيادي برخوردار باشد.
استقلال – گسترش فولاد تبريز
در حساس‌ترين بازي روز جمعه هفته يازدهم ليگ برتر هم استقلال در ورزشگاه آزادي تهران ميزبان گسترش فولاد بحران‌زده است. اين بازي از ساعت 16:20 آغاز خواهد شد. آبي‌پوشان تهراني بعد از ناكامي‌هاي ابتداي فصل در سه هفته آخر ليگ نتايج خوبي كسب كرده‌اند و توانستند با فاصله گرفتن از قعر جدول به رده پنجم تا پايان هفته دهم صعود كنند. رقيب استقلال اما گسترش فولادي است كه با هدايت فراز كمالوند امسال نتايج خوبي كسب نكرده و با 9 امتياز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به تيم‌هاي سايپا و صبا تيم سيزدهم جدول است. به همين ترتيب آنها به تهران مي‌آيند تا هر طور كه شده مقابل تيم عليرضا منصوريان بازنده نباشند. چرا كه باختن در اين ديدار مي‌تواند وضعيت‌شان را بحراني‌تر از قبل كند. استقلال اما اين شانس را دارد كه با پيروزي در اين ديدار فاصله خود را با سه تيم صدر جدول كمتر كند و كم‌كم خودش را به عنوان يك تيم مدعي در ليگ امسال به همه معرفي كند. اما نكته قابل تامل اين است كه اين تيم هنوز هم در فاز تهاجمي و دفاعي با مشكلات تاكتيكي روبه‌رو است و منصوريان به‌رغم گرفتن نتايج خوب در هفته‌هاي گذشته هنوز نتوانسته تيمش را از نظر تاكتيكي به يك آرامش و ثبات نسبي برساند. آبي‌هاي پايتخت البته در جام حذفي هم با برتري مقابل صباي قم در ضربات پنالتي توانستند به جمع هشت تيم برتر صعود كنند و به اين ترتيب با روحيه‌اي خوب مقابل حريف تبريزي صف آرايي خواهند كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون