• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3681 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۶ آذر

عددنوشت

جمعيت ساكن در مناطق ايمن

محمد سعيد ايزدي، ‌معاون وزير راه و شهرسازي اعلام كرد: بيش از ۳۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعيت كشور در محل‌هايي است كه از ايمني و به‌طور كل لازمه زندگي شهري برخوردار نيستند. وي به محدوده ۴۸۳ هكتاري تاريخي استان كرمان اشاره و اظهار كرد: محله‌هاي تاريخي در سال‌هاي اخير مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند كه در سياست توانمندسازي و بهسازي بايد مورد توجه مسوولان قرار گيرند. معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به ساير محله‌هايي كه از سطح كيفيت زندگي لازم برخوردار نيستند، تصريح كرد: همچنين محدوده‌هايي بستر تاريخي ندارند و غير رسمي نيز نيستند اما نياز به بازسازي دارند و حاشيه‌نشيني كه در اطراف شهرهاي بررگ ايجاد شده به‌طور مثال در كرمان ۸۱۷ هكتار سكونتگاه‌هاي رسمي است نيز از سطح كيفيت لازم برخوردار نيستند. وي افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته در چند سال اخير به اين نتيجه رسيديم كه يك بعدي به اين موضوع نبايد نگاه كرد، بلكه به تمامي ابعاد بايد توجه كرد تا يك راه‌حل جامع ارايه دهيم.


تعداد برف‌خور در جاده‌ها

مديركل دفتر تجهيز ماشين‌آلات و راهدارخانه‌هاي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از استقرار ۱۲۰۰ اكيپ راهداري متشكل از ۱۲ هزار راهدار و ۹۰۰۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداري و ۷۷۰ راهدارخانه تا ۱۵ فروردين سال آينده در سطح جاده‌هاي كشور خبر داد. علي‌ناوي با اشاره به تمهيدات اين سازمان براي عمليات راهداري زمستاني سال جاري اظهار كرد: از اوايل آذرماه اكيپ‌هاي راهداري زمستاني در گردنه‌ها و كوهستان‌ها مستقر مي‌شوند و تا فروردين سال آينده ادامه دارد. با توجه به پيش‌بيني‌ها مبني بر زمستان سرد و زودرس نسبت به سال گذشته از يك هفته پيش اكيپ‌هاي راهداري در ۶۰۲ گردنه از راه‌هاي شرياني و اصلي مستقرشده‌اند. مديركل دفتر تجهيز ماشين‌آلات و راهدارخانه‌ها از شروع يا افزايش شدت بارش برف در ۱۴ استان كشور خبر داد و گفت: با وجود افزايش سرعت و شدت بارش برف تمام جاده‌هاي اصلي و محورهاي شرياني باز هستند.

 

گردش مالي صندوق فروشگاهي

رييس اتاق اصناف ايران گفته: در صورتي كه براي نصب صندوق مكانيزه فروشگاهي در 29 رسته صنفي به توافق برسيم، نيازمند 500 هزار دستگاه صندوق هستيم، اما برخي آقايان به اشتباه سه ميليون صندوق را در پيش‌‌بيني‌هاي خود لحاظ مي‌كنند. علي فاضلي با اشاره به اعلام آمادگي نظام بانكي كشور و همچنين 27 شركت خصوصي براي تجهيز واحدهاي صنفي به صندوق مكانيزه فروش گفت: گردش مالي 15 هزار ميلياردي صندوق‌هاي مكانيزه فروش، مشام برخي را تيز كرد كه براي انعقاد به سراغ شركت‌هاي چيني، ژاپني و تايواني رفتند. در سال 94 يك شركت با وعده تامين رايگان صندوق مكانيزه فروش از محل توليد داخلي به سراغ ما آمد و ما به اين شركت ماموريت داديم كه ظرف چهار ماه صندوق‌هاي مكانيزه فروش را براي اصناف تامين كند كه بعد از چند ماه اين شركت بنا به دلايلي از عهده‌ تعهدات در زمان مربوطه برنيامد و ماموريت شركت در بهمن ماه سال 94 تمام شد.

 

درآمدهاي گمرك ۱۴ هزار ميليارد تومان

درآمدهاي گمركي كشور پس از راه‌اندازي سامانه جامع گمركي از ۷۰۰۰ ميليارد تومان به ۱۴۰۰۰ ميليارد تومان افزايش يافته است. مركز پايش سرعت و تسهيل فرآيندهاي گمركي به دنبال برخي اعتراض‌ها به وجود معطلي‌هاي موردي در سامانه جامع و در مواردي كندي روند كارشناسي اظهارنامه‌هاي گمركي، به دستور مسعود كرباسيان، رييس‌كل گمرك ايران تشكيل شد تا از طريق اين مركز، به اعتراض‌هاي به حقي كه نسبت به وجود برخي معطلي‌ها در گمرك صورت مي‌گرفت، فورا رسيدگي و مشكل سريعا رفع شود. اين مركز ابتدا با تشكيل گروهي با نام «پيگيري اظهارنامه‌هاي معطل در كارشناسي» شروع به كار كرد و روند پيگيري خود را با بررسي سريال اظهارنامه‌هاي اعلام شده در گروه و پيدا كردن كارشناس اين اظهارنامه‌ها و همچنين تذكر به اين افراد آغاز كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون