• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

پرسش‌هاي « اعتماد» از صادقي

  در حال حاضر آنچه كه به خصوص در رسانه‌هاي اصولگرا بر آن تاكيد مي‌شود وجود چند شاكي خصوصي است. به شما در اين باره هيچ اطلاع‌رساني نشده است؟
اولا كه تاكنون هيچ شكايتي به طور رسمي و از مجراي قانوني خودش به من ابلاغ نشده است. تنها شكايتي كه به من ابلاغ شد همان چيزي بود كه ديشب به آن شكل غيرمتعارف به صورت جلب به من ابلاغ شد آن هم بدون اينكه مشخص كنند شاكي من چه كسي است. فقط در مورد بورسيه‌ها به طور غيررسمي به من اعلام شده بود كه بروم و از خودم دفاع كنم. خودشان هم گفتند به صورت غيررسمي اين دفاع را مي‌گيرند. رفتم و توضيحاتم را ارايه دادم. آنجا گفتم اظهارات من درباره بورسيه‌هاي غيرقانوني متوجه آحاد بورسيه‌ها نيست. اينها افرادي هستند كه خيلي‌هاي‌شان اطلاع نداشته‌اند اين روند غيرقانوني بوده است. بحث من در مورد تخلفاتي بوده است كه مسوولان وزارت علوم مرتكب شده‌اند و بنابراين مربوط به اشخاص نمي‌شود. بعد از اظهارات من بازپرس به من گفت خوب است و جلوي من كاغذ صورتجلسه و بازجويي گذاشت و گفت اينها را مكتوب و امضا كن. من هم گفتم اين كار را نمي‌كنم. چون شما هنوز چيزي را به شخص خودم ابلاغ نكرده‌ايد، چيزي را امضا نمي‌كنم. چون شخصيت حقوقي من اهميت دارد و من نماينده مجلس هستم و بايد روند قانوني آن طي شود.
  اين توضيحات شما به بازپرس مربوط به چه تاريخي بوده است؟
حدود تيرماه بود. بنا شد اين موضوع را به من ابلاغ كنند. اما از همان تاريخ تا الان از طريق مجلس به من چنين شكايتي ابلاغ نشده است. آنچه در حكم جلب سيار به من اعلام شد نشر اكاذيب و اهانت به قصد تشويش اذهان عمومي بود. و معلوم هم نكردند مربوط به چه موضوعي است. اگر هم شاكي خصوصي وجود داشته باشد به من اعلام نشده است. به علاوه اگر اين شكايت‌ها مربوط به شاكي خصوصي هم باشد آيا ماهيت اين شكايت‌ها اقتضا مي‌كرد كه جلب سيار بدهند؟ آن هم نيمه‌شب؟ در مورد نماينده مجلس؟ جلب سيار مربوط به جرايم سنگين و جرم‌هاي جنايي است.
  از شب گذشته تا الان چه كساني تماس گرفته‌اند؟
گروه‌هاي مختلفي از ديروز صبح به منزل ما آمده‌اند. تعدادي از وكلاي دادگستري به نمايندگي از بيش از 400 وكيل آمده‌اند. همان شب حاج سيدحسن آقا تماس داشتند. آقاي حضرتي هم كه مسافرت بودند ديروز به منزل ما آمدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون