• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3686 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

روايت خاتمي از برگزاري دومين جلسه دادگاه هفت عضو مشاركت

ايرادات شكلي زيادي در پرونده وجود دارد

گروه سياسي| ديروز شعبه 26 دادگاه انقلاب ميزبان هفت عضو جبهه مشاركت بود. اعضايي كه اتهام مشترك‌شان عضويت در اين جبهه و فعاليت‌هاي تبليغي عليه نظام عنوان مي‌شود، در دومين جلسه رسيدگي به اتهامات خود و در دو نوبت صبح و بعدازظهر به رياست قاضي احمدزاده، شركت كرده و نيمي از آنان به ايرادات شكلي كيفرخواست خود اعتراض كردند. محمدرضا خاتمي كه ايرادات شكلي زيادي را بر كيفرخواست خود و سه تن ديگر از اعضاي جبهه مشاركت وارد مي‌داند، در گفت‌وگو با جماران نتايجي از دومين جلسه رسيدگي را اعلام كرد. وي در گفت‌وگو با جماران، اظهار كرد: در اين جلسه بعد از قرائت كيفرخواست توسط نماينده دادستان، وقتي قاضي قصد داشت وارد پرونده شود ايرادات شكلي زيادي به پرونده مطرح شد؛ زيرا اين پرونده به لحاظ شكلي داراي ايرادات و نواقص فراواني است كه وقتي دوستان آنها را برشمردند قاضي هم دقت و توجه كرد و در اين مورد حق را به ما دادند و معتقد بودند تا اين ايرادهاي شكلي برطرف نشود پرونده قابل رسيدگي نيست. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب افزود: البته در مورد سه نفر از دوستان كه اين ايرادات نبود در حد تحقيقات اوليه سوال و جواب‌هايي از آنها شد، اما در مورد چهار نفر كه پرونده اين ايرادها را داشت، دادگاه وارد رسيدگي و دفاع ماهوي نشد و علي الظاهر اين پرونده بايد به دادسرا برگردد.
ايراد دادگاه، برگزاري غيرعلني آن است
خاتمي با بيان اينكه قاضي پرونده بسيار دقت و توجه داشته و با متانت، صبر و روي گشاده به اين پرونده رسيدگي مي‌كردند، گفت: به نظر من در مجموع با توجهي كه كردند و با قبول ايراداتي كه بود بايد منتظر باشيم كه روند كار چطور خواهد شد. وي با تاكيد بر اينكه اگر بخواهم يك ايراد به اين دادگاه بگيرم اين است كه دادگاه غير علني بود، اظهار كرد: درست است كه اين تصميم از اختيارات رييس دادگاه است كه دادگاه را علني يا غير علني كند، ولي واقعا پرونده ما هيچ موردي كه مخل امنيت ملي و برهم‌زننده نظام باشد ندارد و محتويات آن امور آشكار و علني است و ما هم بايد دفاع آشكاري داشته باشيم؛ اگر دادگاه علني شود من مطمئن هستم كه همه حكم تبرئه خواهند گرفت. خاتمي ادامه داد: به نظرم اين نقصي است كه شايد بيشتر به قانون برگردد كه خيلي مبهم اين اختيار را به رييس دادگاه داده است كه بتواند دادگاه را علني يا غيرعلني كند، اما غير از اين مورد، من از روند رسيدگي تا به اينجا راضي هستم و اميدوارم با همين دقت ادامه پيدا كند. خاتمي تصريح كرد: پرونده من، آقاي صفايي فراهاني، آقاي نعيمي‌پور و خانم منصوري داراي ايرادات شكلي است كه بايد برگردد؛ اما پرونده آقايان جلايي‌پور، شكوري‌راد و كاشفي اين ايرادها را ندارد. البته چون پرونده همه ما مشترك است به نظر من مي‌رسد تا وقتي كه كل پرونده كامل نشود امكان رسيدگي به اتهامات بقيه افراد هم وجود ندارد. به هر حال وقتي قرار بر رسيدگي شد ما خيلي مستدل و متقن دفاعيات خودمان را خواهيم گفت.
وي در مورد اتهامات درج شده در اين پرونده نيز اظهار كرد: موارد اتهامي در افراد مختلف فرق دارد؛ در عده‌اي عضويت در گروه غيرقانوني، براي عده‌اي تبليغ عليه نظام و براي عده‌اي اجتماع تباني است. البته قاضي به صراحت بيان كرد كه معلوم نيست ما همه اين عنوان‌هاي اتهامي را بپذيريم و بر اساس پرونده تصميم مي‌گيريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون