• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3686 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۵ آذر

خبر كوتاه

صدور مجوز نمايش براي ۲ فيلم

شوراي پروانه نمايش مجوز نمايش ۲ فيلم با عنوان «دو لكه ابر» به تهيه‌كنندگي مجيد عباسي و كارگرداني و نويسندگي مهرشاد كارخاني در ژانر اجتماعي و «سهم من از زندگي» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي حجت‌الله سيفي در حوزه سينماي نوجوان را صادر كرد. همچنين شوراي صدور پروانه ساخت با پنج فيلمنامه «ضدقهرمان» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي رضا كريمي در ژانر اجتماعي، «سربازان گهواره» به تهيه‌كنندگي، كارگرداني و نويسندگي مجتبي فرآورده در ژانر انقلاب، «دايان» به تهيه‌كنندگي حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، كارگرداني و نويسندگي بهروز نوراني‌پور در ژانر اجتماعي،
«هت تريك» به تهيه‌كنندگي مجيد مطلبي، كارگرداني و نويسندگي رامتين لوافي در ژانر اجتماعي و «قطار آن شب» به تهيه‌كنندگي بهروز رشاد، كارگرداني حميدرضا قطبي و نويسندگي بهروز رشاد در ژانر كودك و نوجوان موافقت كرد.

 

نشست نقد و بررسي «جغرافياي اموات»

در چهلمين نشست از جلسات نقد چهارشنبه مجموعه داستان «جغرافياي اموات» نوشته محسن فرجي نقد مي‌شود. اين نشست روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه از ساعت 17:30 با حضور محسن فرجي نويسنده اثر، محمود قلي‌پور و پوريا فلاح در سالن همايش سراي محله داووديه واقع در بلوار ميرداماد، نرسيده به تقاطع پل مدرس، خيابان البرز، تقاطع تابان شرقي برگزار مي‌شود. چاپ دوم مجموعه داستان «جغرافياي اموات» به تازگي در نشر آموت منتشر شده است.

 

حضور ابراهيم حاتمي‌كيا در جشنواره فيلم بغداد

هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم بغداد با شركت 1750 فيلم از كشورهاي مختلف با نمايش فيلم سينمايي «باديگارد» شامگاه 13 آذرماه رسما كار خود را آغاز كرد. در اين مراسم كه با حضور نمايندگان سفارت‌هاي فرانسه، هلند، امريكا و تعدادي از هنرمندان و مسوولان تشكل‌هاي فرهنگي هنري كشور عراق در شهر بغداد برگزار شد، ابراهيم حاتمي‌كيا كه با همكاري رايزن فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق در اين مراسم حضور يافته بود، ضمن ابراز خوشحالي از حضور جديدترين ساخته‌اش در كشور عراق، گفت: «بسيار خرسندم از اينكه باديگارد به كشور عراق آمده. من تا به حال، 18 فيلم ساخته‌ام كه در جشنواره‌هاي مختلف داخلي و بين‌المللي حضور داشته‌اند، اكنون نيز دلم مي‌خواهد واكنش مردم عراق نسبت به «باديگارد» را ببينم و اميدوارم آنها از اين فيلم استقبال كنند.»

 

«فروشنده» فرهادي در فهرست نامزدهاي منتقدان واشنگتن

«فروشنده» ساخته اصغر فرهادي در فهرست نامزدهاي منتقدان واشنگتن دي‌سي جاي گرفت. انجمن منتقدان فيلم واشنگتن دي‌سي فهرست نامزدهاي خود را براي سال ۲۰۱۶ اعلام كرد و در ميان بهترين فيلم‌هاي خارجي «فروشنده» را به عنوان يكي از ۵ نامزد خود برگزيدند. «او»، «خوليتا»، «خدمتكار» و «توني اردمن» ديگر رقباي «فروشنده» در اين فهرست هستند. در فهرست بهترين فيلم‌هاي سال نيز «ورود»، «جهنم يا آب»، «لالالند»، «منچستر كنار دريا» و «مهتاب» به عنوان نامزدهاي اين انجمن‌ جاي گرفته‌اند. نامزدهاي بخش كارگرداني هم شامل دمين شازل براي «لالالند»، بري جنكينز براي «مهتاب»، كنت لونرگان براي «منچستر كنار دريا»، ديويد مكنزي براي «جهنم يا آب» و دنيس ويلنووا براي «ورود» هستند.
 كيسي افلك، جوئل ادگرتون، اندرو گارفيلد، رايان گاسلينگ و دنزل واشنگتن در بخش بهترين بازيگران مرد و ايمي ادامز، آنت بنينگ، روت نگا، ناتالي پورتمن و اما استون در بخش بهترين بازيگران زن نقش اصلي نامزد دريافت جايزه شده‌اند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون