• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3690 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۰ آذر

قلعه‌نويي جنگ استقلال-تراكتور را از منصوريان برد

گروه ورزش

هفته سيزدهم ليگ برتر در روزهاي پنجشنبه و جمعه با برگزاري هفت ديدار برگزار شد. نكته قابل توجه درباره بازي اين هفته آن بود كه تمام بازي‌ها گل داشت و تنها بازي تيم‌هاي نفت تهران و گسترش فولاد تبريز با نتيجه مساوي به پايان رسيد. همان‌طور كه در هفته گذشته در تمام رسانه‌ها عنوان شده بود، ‌تمام نگاه‌ها در بازي‌هاي هفته سيزدهم به تقابل جذاب تيم‌هاي استقلال و تراكتورسازي اختصاص داشت. بازي كه براي نخستين بار با قضاوت تيم داوري شش نفره برگزار شد و تراكتوري‌ها در اين مسابقه در نهايت توانستند دو بر يك ميزبان خود را شكست دهند تا موقتا به صدر جدول برسند. چرا كه بازي ديروز پرسپوليس در مشهد لغو و به امروز موكول شد. تصميم مشترك عجيب پديده و پرسپوليس و انتقال بازي از پنجشنبه به جمعه، در نهايت براي آنها دردسرساز شد. روز پنجشنبه هواي مشهد خوب و آفتابي بود اما برف شديد در مشهد بازي اين دو تيم در روز گذشته (جمعه) كه قرار بود ساعت 14:10 دقيقه برگزار شود را لغو كرد.

ماشين‌سازي 1-ذوب‌آهن 2
ذوب‌آهن با هدايت مجتبي حسيني از هفته هشتم جان دوباره‌اي گرفته و در بازي روز پنجشنبه خود مقابل تيم قعرجدولي و بحران‌زده و بدون سرمربي ماشين‌سازي تبريز هم توانست به چهارمين برد متوالي خود در ليگ برتر دست پيدا كند. ذوب‌آهن طي اين چهار برد 10 گل به‌ثمر رسانده و تنها يك گل خورده است. آمارهاي فوق‌العاده‌اي كه شاگردان حسيني را هفته به‌هفته به صدر جدول نزديك‌تر مي‌كند و از حالا مي‌توان گفت اگر آنها بتوانند به اين روند ادامه بدهند در پايان فصل يكي از تيم‌هاي مدعي كسب عنوان قهرماني خواهند بود. ذوب‌آهن روز پنجشنبه در بازي كه در ورزشگاه اختصاصي تراكتورسازي برگزار شد، توانست با گل‌هاي مرتضي تبريزي و علي حمام در مقابل تك گل حامد پاكدل با نتيجه دو بر يك به پيروزي برسد و نهمين شكست متوالي ماشين‌سازي را به اين تيم تحميل كند.

صنعت‌نفت آبادان صفر -سايپا1
انگار استعفاي حسين فركي با شوك مثبت به بازيكنان اين تيم همراه شده است. سايپا هم روز پنجشنبه در ورزشگاه تختي آبادان توانست براي دومين بار در اين فصل طعم برد را تجربه كند. آنها با تك گل علي زينالي از روي نقطه پنالتي در دقيقه 11 اين مسابقه توانستند به برتري برسند و اين سه امتياز حياتي را كسب كنند. نخستين و آخرين برد سايپايي‌ها در هفته سوم برابر سياه‌جامگان بود كه در آن بازي شاگردان فركي 2-0 مشهدي‌ها را بردند و حالا باز هم خارج از خانه به پيروزي رسيدند، بعد از 125 روز بدون پيروزي. صنعت نفت آبادان هم با اينكه تا به اينجاي فصل نتايج قابل قبولي كسب كرده است، اما بازي با سايپا بهترين فرصت براي آنها بود تا خودشان را بين تيم‌هاي نيمه بالاي جدول حفظ كنند تا اختلاف‌شان با صدر بيشتر نشود. اما آنها در بدترين زمان در خانه شكست خوردند.

نفت‌تهران 1-گسترش فولاد تبريز 1
نفت‌تهران تيم سوم جدول رده‌بندي بعد از اينكه در بازي ‌هفته قبل خود مقابل فولاد در خانه اين تيم با شكست سنگين چهار بر دو بدرقه شد، ‌براي اينكه از كورس صدر جدولي‌ها عقب نمانند، ‌اميد زيادي داشتند تا در بازي خانگي اين هفته مقابل گسترش فولاد به برتري برسند. منتهي اين اتفاق رخ نداد و تيم علي دايي روز پنجشنبه مقابل گسترش فولاد از يك شكست خانگي گريخت. شاگردان فراز كمالوند در دقيقه 33 با گل سيدمحسن حسيني از ميزبان خود در ورزشگاه تختي پيش افتادند. آنها مي‌توانستند با مديريت بازي به يك سه امتياز خارج از خانه دست پيدا كنند، اما فشار نفت تهران در نيمه دوم باعث شد تا شاگردان دايي در دقيقه 74 توسط رضا اسدي به گل تساوي دست پيدا كنند. تلاش‌ تيم‌ها در ادامه مسابقه هم نتيجه‌اي نداشت تا اين بازي با نتيجه يك بر يك به پايان برسد تا نفت تهران رتبه سوم جدول را به ذوب‌آهن آماده واگذار كند.
استقلال خوزستان صفر-فولاد خوزستان1
دربي خوزستان مثل تمام بازي‌هاي چند هفته گذشته فولاد، بازي ساسان انصاري بود. حتي نحسي برنامه 90 هم نتوانست روي مهاجم گلزن فولادي‌ها اثر كند تا او نگذارد كه صدرنشيني مرتضي تبريزي در جدول گلزنان بيش از 24ساعت دوام بياورد. فولاد در ادامه درخشش خود در ليگ برتر با عملكرد خيره‌كننده ساسان انصاري، ديروز در ورزشگاه خالي از تماشاگر غدير اهواز به مصاف استقلال خوزستان تيم خوب و مدافع عنوان قهرماني ليگ كه البته با مشكلات مالي و مديريتي بسيار زيادي روبه‌رو است رفت. با اينكه دو تيم شانس‌هاي زيادي براي گلزني داشتند. اما نكته قابل تامل اين است كه فولاد با تك گل سه امتيازي ساسان انصاري در دقيقه 45 توانست در اين ديدار به برتري برسد. ساسان انصاري با اين گل ده گله شد تا هم‌چنان بهترين بازيكن ليگ برتر باشد و آقاي گلي را هم در اختيار داشته باشد. استقلال خوزستان با ادامه اين  روند قطعا با مشكلات بزرگ‌تري روبه‌رو خواهد شد و بايد ديد آيا مسوولان استان و باشگاه فكري به حال اين تيم كه نماينده ايران در آسيا است خواهند كرد يا خير. آن هم در شرايطي كه بسياري از ستاره‌هاي استقلال خوزستان تهديد كرده‌اند در تعطيلات نيم‌فصل از اين تيم جدا خواهند شد.

سپاهان اصفهان 4-صباي قم 1
پنجمين پيروزي سپاهان در هفته سيزدهم ليگ برتر در شرايطي به دست آمد كه اصفهاني‌ها همانند هفته‌هاي گذشته استقبال خوبي از مسابقه تيم‌شان به عمل نياورده بودند. تصور مي‌شد انتقال مسابقه‌هاي سپاهان از فولادشهر كوچك به نقش‌جهان بزرگ، تعداد تماشاگران تيم اصفهاني را متحول كند اما اين اتفاق هنوز هم رخ نداده است. شاگردان عبدالله ويسي كه در هفته‌هاي اخير نتوانسته‌‌اند انتظارات هواداران اين تيم را برآورده كنند روز گذشته در نقش جهان مقابل صباي قم قرار گرفتند و توانستند با پيروزي پرگل چهار بر يك به يك سه امتياز مهم خانگي دست پيدا كنند تا شايد اين سه امتياز پايان بحران در اصفهان باشد و آغاز بحران در قم. مهرداد محمدي ابتدا در دقيقه 29 گل اول سپاهان را به ثمر رساند. جلال‌الدين علي‌محمدي در دقيقه 35 گل دوم بازي را به نفع ميزبان به ثمر رساند. مهرداد محمدي اما در دقيقه 63 دومين گل خود و سومين گل سپاهان را وارد دروازه‌ صباي‌قم كرد. البته قاسم دهنوي در دقيقه 90+1 يكي از گل‌هاي خورده را از روي نقطه پنالتي براي صبا جبران كرد، اما حسين پاپي در دقيقه 90+3 سپاهان را براي چهارمين باز در اين بازي به گل رساند. سپاهان در پايان بازي‌هاي اين هفته با 18 امتياز در رده هشتم و صبا با 9 امتياز در رده 15 جدول قرار گرفتند.

پيكان 1-سياه جامگان صفر
جدال خداداد عزيزي و مجيد جلالي، شاگرد و استاد سابق كه روابط پرفراز و نشيبي داشتند از نبرد تيم‌هاي سياه جامگان و پيكان در ورزشگاه شهداي شهر قدس جذاب‌تر بود. در نهايت اما در پايان نود دقيقه يك مساوي صفر- صفر پايان اين نبرد روي نيمكت‌ها و داخل زمين بود اما در دقيقه 90+5 و ثانيه‌هاي پاياني توانست به يك گل سه امتيازي حساس دست پيدا كند. آن هم در يك بازي جنجالي كه سياه جامگان بعد از انجام سه تعويض خود با اخراج قديمي پور دروازه‌بانش در دقيقه 91 ده نفره شد و محمد خانزاده مدافع اين تيم در دقايق آخر درون دروازه‌ ايستاد و در ثانيه‌هاي پاياني يك گل دريافت كرد و اين بازي جنجالي را واگذار كرد.

استقلال1-تراكتورسازي 2
حضور حدود 50 هزار تماشاگر استقلال در ورزشگاه آزادي، بزرگ‌ترين استقبال آبي‌ها از بازي‌هاي تيم‌شان در اين فصل بود. بهانه اين حضور نسبتا پرشور در  هواي بسيار سرد تهران هم البته بازي حساس تيم محبوب‌شان مقابل تراكتورسازي تيم دوم جدول رده‌بندي بود كه اميرقلعه‌نويي هدايتش را بر‌عهده دارد. از هفته گذشته حواشي اين مسابقه، جذابيت‌هاي رويارويي قلعه‌نويي با استقلال و مصاف او با سيد مهدي رحمتي از سوي ديگر باعث شده بود توجهات به اين بازي بيشتر از ساير مسابقات باشد.
آبي‌پوشان در دقيقه 6 مسابقه با اشتباه عجيب محمدرضا اخباري دروازه‌بان تراكتورسازي كه به اشتباه توپ را به كاوه رضايي پاس داد تا بدون وجود مزاحم دروازه تراكتورسازي را باز كند به گل رسيدند. پس از آن سرخپوشان تبريزي بازي بهتري نسبت به استقلال انجام دادند و موقعيت‌‌هاي زيادي براي گلزني در نيمه اول داشتند اما با بي‌دقتي بازيكنان هيچ كدام از اين حملات به گل تبديل نشد. اتفاق حاشيه‌اي نيمه اول اما به دوگانگي شعارها درباره امير قلعه‌نويي بين طرفداران استقلال اختصاص داشت. هواداران استقلال بعد از آنكه در واكنش به اعتراضات امير قلعه‌نويي او را بي‌غيرت خطاب كردند، بازي شكل ديگري به خود گرفت. استقلالي‌ها كه در ابتداي بازي به‌شدت سرمربي پيشين خود را مورد تشويق قرارداده بودند، واكنش تندي به رفتارهاي قلعه‌نويي داشتند. بعد از اين اعتراض‌ها بود كه تعدادي از ليدرها و هواداران استقلال در واكنش به اين اتفاق با يكديگر درگير شدند تا اختلاف بر سر تشويق يا شعار عليه قلعه‌نويي باز هم آزادي را به حاشيه بكشد. اين درگيري اما با واكنش ماموران انتظامي به پايان رسيد. در نيمه دوم اما تراكتورسازي باز هم هجومي بازي را آغاز كرد. حملات اين تيم بالاخره در دقيقه 56 جواب داد و روي ارسال سروش رفيعي فرزاد حاتمي با يك ضربه سر گل تساوي را به ثمر رساند. اشتباهات خط دفاعي استقلال در دقايق بعدي بازي اما باعث شد در دقيقه 68 سه بازيكن تراكتورسازي با مهدي رحمتي تك به تك شوند و فرزاد حاتمي اين ‌بار با پاس محمد ابراهيمي دروازه خالي استقلال را باز كرد تا دومين گل خودش و تيمش را به ثمر برساند.
در ادامه اما تا پايان مسابقه موقعيت خاصي روي دروازه‌ها ايجاد نشد تا قلعه‌نويي با تيمش موقتا صدرنشين شوند. استقلال هم با قبول سومين شكست ليگ خود 18 امتيازي باقي ماند و به رده هفتم جدول سقوط كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون