• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3691 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۱ آذر

اظهارنظر حدادعادل در مورد صندوق ذخيره فرهنگيان:

تحقيق و تفحص شود

گروه سياسي| صندوق ذخيره فرهنگيان به خاطر رقم‌هاي كلان تخلف و فساد در آن همچنان در مركز توجه است. در آخرين اظهارنظرها درباره تخلفات اين صندوق غلامعلي حداد عادل با تاكيد بر اينكه ابهامات بسياري در صندوق ذخيره فرهنگيان وجود دارد، گفته است: دولت توضيح داده است كه وجوه مطرح شده معوقه است و فكر مي‌كنم تحقيق و تفحص مي‌تواند حقيقت ماجرا را روشن كند.
حداد كه پيش از اين در دوره‌هاي ششم تا نهم نماينده مجلس بود به فارس گفته است يكي از ابهامات اين است كه بايد معلوم شود اگر بانك سرمايه از صندوق ذخيره فرهنگيان پولي دريافت كرده است، آن را با چه سودي گرفته است و اگر خودش اين را به ديگران داده است با چه سودي داده است و اين تفاوت كجا رفته است كه در واقع آيا از جيب و كيسه فرهنگيان است؟
حداد عادل در حالي بر موضوع تحقيق و تفحص از اين صندوق و رفع ابهامات در آن تاكيد مي‌كند كه طرح تحقيق و تفحص از صندوق فرهنگيان از زمان مجلس اصولگراي هشتم مطرح شده بود. اما آن‌طور كه جبار كوچكي نژاد پيش از اين گفته بود نمايندگان نتوانستند آن را به سرانجام برسانند و در مجلس اصولگراي نهم هم با وجود آنكه دوباره نمايندگان به دنبال تحقيق و تفحص بودند اما در نهايت به يك گزارش مختصر بسنده كردند.
آن‌طور كه كوچكي نژاد گفته بود عوامل مختلفي فشار آوردند و همين امر موجب تاخير در رسيدگي به تحقيق و تفحص شده است. ظاهرا لابي‌ها آنقدر قوي بود كه توانسته بود اين تحقيق و تفحص را 8 سال به تاخير بيندازد.
با اين حال تحقيق و تفحص از اين صندوق در همين ابتداي مجلس دهم با بيش از 200 راي كليد خورد تا يك بار براي هميشه مسائل پرحاشيه اقتصادي و مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان پيش چشم نظارتي نمايندگان
قرار بگيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون