• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3696 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۸ آذر

خبر

مرگ مادر لرستاني بعد از سزارين
ركنا|  مادري 26 روز بعد از اينكه عمل سزارينش را در يكي از بيمارستان‌هاي خرم‌آباد انجام داد، فوت كرد. بستگان اين زن گفته‌اند كه او در كمال سلامت و با مجوز پزشك تحت نظرش باردار شده بود، پس از عمل سزارين و به دنيا آوردن پسري به نام كيان بعد از دو روز با مشكل انسداد مجاري تنفسي مواجه شده و به كما مي‌رود. خانواده اين زن اعتقاد دارند سهل‌انگاري عوامل بيمارستان باعث وقوع اين اتفاق تلخ شده است، در حالي كه مسوولان بيمارستان مي‌گويند مادر خرم‌آبادي به دليل بيماري قبلي و اثرات آن داروها دچار اين عارضه شده است. هوشنگ كارگر، برادر متوفي مي‌گويد: «خواهر من سال‌هاي قبل با يك بيماري سخت درگير بود. اما بارداري او بعد از بهبودي كاملش انجام شده بود. ٌ
حتي دكتري كه عمل سزارين را انجام داده و خواهرم از مدت‌ها قبل تحت نظرش بوده كاملا در جريان همه‌چيز بوده، اگر ايشان خطري احساس مي‌كردند يا اجازه بارداري نمي‌دادند يا در جريان بارداري ختم بارداري را اعلام مي‌كردند. ما اعتقاد داريم كه خواهر من به خاطر سهل‌انگاري و بي‌احتياطي كادر درماني يكي از بيمارستان‌هاي خصوصي خرم‌آباد، دچار اين حادثه شده و مسوولان بيمارستان براي تبرئه خودشان، نبايد بهانه‌تراشي كنند.» كارگر تاكيد مي‌كند تا آخر پيگير پرونده خواهيم بود و به‌سادگي از مرگ عزيزمان نخواهيم گذشت.
در گزارشي كه روز سوم آذرماه با موضوع به كما رفتن يك بيمار در رسانه‌ها منتشر شده بود، آمده است: «يك مادر خرم‌آبادي با شرايط عادي جهت انجام عمل سزارين و به دنيا آوردن نخستين فرزندش به يكي از بيمارستان‌هاي خرم‌آباد مراجعه مي‌كند، عمل انجام و نوزاد در كمال سلامت متولد مي‌شود، همه شرايط عادي است تا اينكه بعد از دو روز حال مادر بد شده و مجددا به بيمارستان منتقل مي‌شود. براساس شواهد موجود عفونت ريه، انسداد مجاري تنفسي از جمله آثار بيهوشي به شمار مي‌رفت تا اينكه مادر خرم‌آبادي به كما رفت.» بعد از انتشار اين خبر روابط عمومي بيمارستان با ارسال جوابيه‌ هرگونه سهل‌انگاري را رد كرده و اعلام كرد: «علت وخامت حال اين زن، بيماري زمينه‌اي و درمان‌هاي پر عارضه مكرر در زمان قبل از بارداري بوده است و هيچ قصوري در درمان بيمار صورت نگرفته است.» به دنبال انتشار اين خبر، معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي لرستان نيز از عزم جزم دانشگاه براي پيگيري موضوع خبر داد و گفت: «پرونده قصور احتمالي پزشكي در يك بيمارستان خصوصي خرم‌آباد كه منجر به كما رفتن يك مادر 34 ساله بعد از سزارين شد براي بررسي به سازمان نظام پزشكي ارسال شده است. حال با مرگ اين مادر خرم‌آبادي بايد منتظر ماند تا ببينيم سرنوشت اين پرونده به كجا خواهد انجاميد و آيا قصور پزشكي، حادثه‌اي را رقم زده يا بيمار به دلايل ديگري فوت كرده است.»


پنج سارق به عنف در پيشوا دستگير شدند

ايرنا| فرمانده انتظامي شهرستان پيشوا از دستگيري پنج سارق به عنف در اين شهرستان خبر داد. سرهنگ مصطفي عليزاده با اشاره به اظهارات مالباخته گفت: « در يكي از ميدان‌هاي فرعي پيشوا سارقان با ضرب و شتم راننده خودرو نيسان اقدام به سرقت خودرو كردند. » عليزاده افزود: « با اعلام مشخصات خودروي مسروقه به واحدهاي گشت زني، ماموران پليس اين خودرو را پيدا و بلافاصله اقدام به دستگيري سارق كردند.»
فرمانده انتظامي شهرستان پيشوا بيان كرد: «با دستگيري و انتقال متهم به كلانتري، او به سرقت به عنف خودروي نيسان همراه با 4 نفر ديگر از همدستانش اعتراف كرد كه با هماهنگي مقام قضايي طي عمليات جداگانه، همدستان متهم نيز دستگير شدند.»
وي با بيان اينكه متهمان در تحقيقات تكميلي و مواجهه با مالباخته، اختلافات شخصي را علت اين سرقت اعلام كردند، افزود: «متهمان براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع داده شدند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون