• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3698 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۰ آذر

عددنوشت

تعرفه واردات برنج

در حالي كه طي ماه‌هاي گذشته واردات برنج در فصل برداشت اين محصول ممنوع شده بود، معاون برنامه‌ريزي اقتصادي وزير كشاورزي اعلام كرد كه واردات برنج با تعرفه و عوارض سابق مجددا آزاد شده است. عبدالمهدي بخشنده، اظهار كرد: طي چهار ماه گذشته واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شده بود اما مجددا واردات اين محصول با تعرفه ۴۰ درصدي و عوارض مابه‌التفاوت ۵۰۰ توماني آزاد شده است و تاجران مي‌توانند براي واردات برنج اقدام كنند. البته براساس آخرين آمار رسمي منتشر شده در ماه‌هاي مرداد، شهريور، مهر و آبان واردات برنج صورت نگرفته و طي چهار ماهه نخست امسال ۳۲۵ هزار و ۷۳۷ تن برنج به ارزش ۲۷۳ ميليون و ۹۷۸ هزار و ۹۳۹ دلار از كشورهاي امارات، پاكستان و هند به ايران وارد شده است كه 54/29 درصد از نظر وزني و 76/41درصد از نظر ارزشي نسبت به هشت ماهه پارسال كاهش داشته است.

شناسايي تبعه‌هاي غيرمجاز
بازرسان كار موفق شدند در سال گذشته بيش از ۵۱هزار تبعه خارجي غيرمجاز را در كشور شناسايي و ۱۰ هزار كارفرماي متخلف را به مراجع قضايي معرفي كنند. بر اساس آمارهاي مركز آمار و اطلاعات راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در سال گذشته ۳۶۳ هزار و ۸۷۶ كارت كار موقت براي اتباع خارجي صادر شده كه از اين تعداد، ۲۱۸ هزار و ۹۲۷ كار تمديد شده است. همچنين براي ۵۶۸۸ تبعه خارجي در سال گذشته پروانه كار صادر شد و ۶۶۵۶ تبعه خارجي هم پروانه كارشان را تمديد كردند. استان صادركننده و تمديد‌كننده بيشترين كارت كار موقت اتباع خارجي، تهران با مجموع ۸۲ هزار و ۷۱۹ كارت بوده و پس از آن اصفهان با ۵۵ هزار و ۹۷۸ كارت، خراسان رضوي ۵۰ هزار و ۸۲۹ كارت، ‌البرز ۳۷ هزار و ۸۰۵ كارت و قم با ۳۳ هزار و ۳۹۴ كارت كار موقت قرار دارند. كمترين ميزان كارت اشتغال موقت صادره مربوط به استان‌هاي آذربايجان غربي، اردبيل، خوزستان و كردستان بوده است.

زيان راه‌آهن
رييس هيات‌مديره شركت حمل و نقل ريلي رجا با بيان اينكه نمي‌توانيم خدمات‌رساني در شان مردم ارايه دهيم، گفت: زيان رجا از محل خدمات تكليفي ۵۰۰ ميليارد تومان است. سيد محمد راشدي با بيان اينكه كيفيت را فداي كميت نمي‌كنيم، اظهار كرد: در راستاي مديريت مباحث مالي شركت، شايد خيلي از هزينه‌ها را كاهش دهيم ولي نوسازي را در صورت حمايت دولت به جد پيگيري خواهيم كرد. وي با يادآوري اينكه رجا از سال 88 و پس از واگذاري هيچ يارانه‌اي از بابت خدمات تكليفي دولت دريافت نكرده است، خاطرنشان كرد: با وجود اين مساله، رجا همچنان خدمات تكليفي را از بابت قطارهاي محلي و حومه‌اي و برخي مسيرهاي ديگر انجام مي‌دهد كه منجر به زيان شركت مي‌شود. وي ميزان زيان رجا از بابت خدمات تكليفي و... طي ساليان اخير را بالغ بر 500 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: با وجود توقعات دست‌اندركاران و مطالبات هموطنان، در بخش نوسازي ناوگان هنوز هيچ‌گونه كمكي به شركت رجا نشده است.

اتمام پروژه‌هاي نيمه تمام كشور

مديرعامل شركت ساخت و توسعه با اشاره به اينكه يكي از معضلات ما پروژه‌هاي نيمه تمام است، گفت: براي اتمام پروژه‌هاي شروع شده ۱۴۰ هزار ميليارد تومان منابع مالي نياز داريم كه با منابع كنوني دولتي ۳۵ سال براي اتمام اين پروژه‌ها زمان نياز است. خيرالله خادمي مبني بر اينكه هم‌اكنون چه تعداد پروژه نيمه تمام و متوقف شده در كشور داريم، اظهار كرد: اكثر تعهدات توسعه‌اي ما در بخش ريلي، آزادراهي و بزرگراهي در شركت ساخت است و وظيفه ما اين است كه ساخت و ساز را انجام داده و آن را در اختيار بهره‌بردار قرار دهد. وي بيان كرد: پس از اجراي پروژه طي مراحل قانوني پروژه‌ها تحويل بهره‌بردار مي‌شود كه هدف اصلي ما است. سالانه حدود 4000 ميليارد تومان پروژه اجرا مي‌شود، سال گذشته به‌طور متوسط از منابع مختلف حدود 4000 ميليارد تومان در شركت ساخت هزينه شده و عدد بالايي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون