• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3700 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲ دي

خبر

دستگيري ضارب مامور آباداني
 مهر| رييس دادگستري آبادان از دستگيري ضارب مامور راهنمايي و رانندگي در اين شهر خبر داد. سيروس محمدي‌زاده با اشاره به اينكه در ۲۵ مهرماه امسال فردي در منطقه ميدان ثامن الائمه شهر آبادان به يك مامور راهنمايي و رانندگي توهين كرده و خودروي او را تخريب مي‌كند گفت: « فرد ضارب پس از مضروب كردن مامور راهنمايي و رانندگي اقدام به فرار از محل كرد. پس از اين اتفاق پرونده‌اي قضايي در دادگستري آبادان تشكيل شد و متعاقب آن هفت نفر توسط ناجا دستگير و مورد بازجويي قرار گرفتند. در طول اين مدت پرونده در شعبه دوم دادياري دادگستري شهرستان آبادان مورد رسيدگي گسترده قرارگرفت.» وي افزود: «بالاخره متهم اصلي پرونده به نام (ع-ب) دستگير شد.»


مرگ غيرطبيعي روزانه 15 تهراني
ايسنا| مديركل پزشكي قانوني استان تهران گفت: تا نيمه نخست امسال در استان تهران 2797 نفر به دليل مرگ‌هاي غيرطبيعي جان خود را از دست داده‌اند. دكتر مسعود قادي‌پاشا افزود: مرگ غيرطبيعي به مرگ‌هايي گفته مي‌شود كه در پي وقوع حوادث ناشي از تصادف‌، سوءمصرف مواد مخدر، سقوط از بلندي، سوختگي، مصرف مواد روانگردان، مسموميت دارويي، سلاح سرد، مصرف الكل و... رخ مي‌دهد. بر اين اساس بيشترين علت مرگ ساكنان استان تهران در نيمه نخست سال 95 تصادف‌ها بوده است به طوري كه طي اين مدت 756 نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست داده‌اند. پس از تصادف، سوءمصرف موادمخدر با 208 مورد فوتي در رتبه بعدي قرار دارد و مواردي همچون سوختگي با 124 مورد فوتي، سقوط از بلندي و... در رتبه‌هاي بعدي قرار دارد. بررسي آمار مرگ‌هاي غيرطبيعي در استان تهران نشان مي‌دهد كه به طور ميانگين در شش ماهه نخست امسال روزانه 15 نفر به دليل مرگ‌هاي غيرطبيعي جان خود را از دست داده‌اند. اين در حالي است كه طبق گزارش پزشكي قانوني در طول سال 94 تهراني ها 5173 مورد مرگ غيرطبيعي داشته اند كه 1295 مورد آن مربوط به تصادفات رانندگي است.

 

فقط بيماران اورژانسي را ويزيت مي‌كنيم

فارس| جمعي از پزشكان بيمارستان دولتي امام علي(ع) چابهار طي نامه‌اي اعلام كردند: «در صورتي كه تا دهم دي ماه امسال حداقل كارانه ۶ ماه را دريافت نكنند، با وجود ميل باطني، فقط بيماران اورژانسي را ويزيت مي‌كنند.»اين پزشكان در نامه خود خطاب به رياست دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و استاندار سيستان و بلوچستان خواستار پرداخت كارانه‌هاي عقب‌افتاده از بهمن 1394 شده و نوشته‌اند: «از پايان بهمن ماه 94 هيچ گونه كارانه‌اي دريافت نكرده‌ايم. هزينه‌هاي بالاي زندگي و عدم رسيدگي به معيشت پزشكان، ما را بر آن داشته كه در نامه كتبي اعلام كنيم كه تا 10 دي‌ماه 95 انتظار داريم، حداقل كارانه 6 ماه را دريافت كنيم و درصورت ادامه عدم رسيدگي به مشكلات‌مان، با وجود ميل باطني، مجبور خواهيم بود فقط بيماران اورژانسي را ويزيت كنيم.» همچنين جمعي از پزشكان و پرستاران بيمارستان شهيد رجايي گچساران هم در اعتراض به كارانه معوق خود، روز گذشته تجمع كردند. به گفته عبدالرحيم رحيمي، فرماندار اين شهرستان، تاخير در پرداخت كارانه اين بيمارستان، به دليل تامين نشدن  بخشي از اعتبارات بيمارستان است، مطالبات بيمارستان از بيمه طرف قرارداد از چند ماه گذشته تاكنون، وصول نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون