• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3702 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ دي

خبر كوتاه

پوران فرخزاد در كماست

پوران فرخ‌زاد همچنان در كما و تحت مراقبت‌هاي ويژه است.  اين نويسنده، شاعر و پژوهشگر كه از چند روز پيش به كما رفته همچنان در بخش مراقبت‌هاي ويژه (ICU) بيمارستان بستري است. خانواده فرخ‌زاد علت به اغما رفتن او را عارضه تنفسي عنوان كرده‌اند.  پوران فرخ‌زاد متولد بهمن‌ماه سال ۱۳۱۲ است و از جمله آثار او به «زن از كتيبه تا تاريخ» (دانشنامه زنان فرهنگساز ايران و جهان در دو جلد)، «اوهام سرخ شقايق» (گزيده‌اي از اشعار زنان جهان)، «نيمه‌هاي ناتمام؛ سيري در شعر زنان از رابعه تا فروغ»، «زن شبانه موعود» (نشان زن در آثار سهراب سپهري)، «كسي كه مثل هيچ‌كس نيست» و... مي‌توان اشاره كرد. ايسنا


عاملان قاچاق دو فيلم دستگير شدند
عامل قاچاق و توزيع فيلم‌هاي سينمايي «ابد و يك روز» و «فروشنده» پس از وصول گزارشات، دستگير و به مقامات قضايي تحويل داده شد.  متهم كه سابقه كيفري دارد، فيلم‌هاي «ابد و يك روز» و «فروشنده» را براي عرضه در فروشگاه‌هاي اصفهان تكثير كرده است. در پي اين اقدام بيش از 10 هزار لوح فشرده فيلم و انيميشن غيرمجاز نيز از فروشگاه‌هاي استان اصفهان جمع‌آوري شده است. شناسايي و دستگيري متهم با هماهنگي حراست‌هاي سازمان سينمايي، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، ستاد صيانت از محصولات فرهنگي و اقدام موثر نيروي انتظامي و مراجع قضايي صورت گرفته است.


آغاز تور زمستاني كنسرت «ناگفته» از ٦ دي
تور زمستاني كنسرت «ناگفته» با حضور شهرام و حافظ ناظري از ششم دي‌ماه آغاز مي‌شود. اين تور ماه‌هاي دي، بهمن و اسفند در بوشهر، رشت، اراك، كرمانشاه، بندرعباس، خوزستان، كرج، سمنان و تهران برگزار مي‌شود. تور زمستاني «ناگفته» اثري از حافظ ناظري با همراهي شهرام ناظري كه بنا بر اعلام، در اجراي تابستاني خود با بيش از ۵۰هزار شركت‌كننده همراه بود نخستين اجراي فصل جديد خود را ششم دي‌ماه در شهر بوشهر آغاز خواهد كرد.


«سارا و آيدا» به صداگذاري رسيد

سيد محمد كشفي اين روزها مشغول صداگذاري «سارا و آيدا»، تازه‌ترين ساخته مازيار ميري است. احمد مرادپور به تازگي تدوين اين فيلم را به پايان رسانده است و سيد محمد كشفي صداگذاري اين فيلم را آغاز كرده تا براي حضور در جشنواره فجر آماده نمايش شود. در اين فيلم غزل شاكري، پگاه آهنگراني، مصطفي زماني، سعيد چنگيزيان، شيرين يزدان، احمد هاشميان بخش با حضور تينا پاكروان به ايفاي نقش مي‌پردازند. «سارا و آيدا» يك فيلم اجتماعي محسوب مي‌شود كه تمام فيلمبرداري آن در تهران انجام شد.

مسابقه داستان‌نويسي «عصر جمعه» برگزار مي‌شود

شهركتاب فرشته با هدف ترويج داستان‌نويسي و فرهنگ كتابخواني و فيلمسازي، سومين دوره مسابقه داستان كوتاه و فيلم كوتاه را با موضوع «عصر جمعه» برگزار مي‌كند. سومين دوره‌ اين جايزه از يكم دي ماه آغاز شد. فرهاد توحيدي‌، محمد چرمشير، اميرحسين خورشيدفر، پوريا عالمي، سيامك گلشيري، مهسا محبعلي و ‏فاطمه معتمدآريا اعضاي هيات انتخاب دوره سوم اين جايزه در بخش داستان كوتاه و احمد پوري، ليلي گلستان و فريبا وفي هيات داوران اين بخش خواهند بود. مهلت ارسال آثار از اول دي 95 تا نيمه فروردين 96 است. اختتاميه اين جايزه خرداد ۱۳۹۶ برگزار مي‌شود. ايلنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون