• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

سپاهان 1- استقلال 1

منصوريان بالاخره يك تصميم درست گرفت

تراكتورسازي در ورزشگاه تختي با دو گل نفت تهران را شكست داد

گروه ورزش

تقابل سپاهان و استقلال هميشه از جذابيت‌هاي بسيار زيادي برخوردار بوده است. اما اتفاق ويژه بازي ديروز بدون ترديد در نيمكت‌نشيني سيدمهدي رحمتي خلاصه مي‌شود. رحمتي كه يكي از بهترين دروازه‌بان‌هاي ايران در تمام سال‌هاي گذشته بوده اين‌بار به دلايلي غيرفني با تصميم كادر فني استقلال نيمكت‌نشين شد تا حسيني در يكي از حساس‌ترين بازي‌هاي اين فصل استقلال درون دروازه بايستد؛ اتفاقي كه در 5 سال گذشته در ليگ برتر يك بار هم نيفتاده بود و فقط مصدوميت و محروميت مانع حضور او در تركيب اصلي تيم‌هايش مي‌شد. البته خبر احتمال نيمكت‌نشيني رحمتي در بازي با سپاهان از دو سه روز قبل شنيده شده بود و در نهايت منصوريان اين ريسك بزرگ را انجام داد و بعد از خط زدن بختيار رحماني، ستاره ميلياردي‌اش از فهرست 18 نفره و نبردن او به اصفهان، رحمتي هم روي نيمكت رفت. آن هم درمسابقه‌اي كه با وجود اعلام حمايت وزارت ورزش و باشگاه از سرمربي، گفته مي‌شد اگر استقلال بازنده آن باشد با اخراج منصوريان همراه خواهد شد.
اين مربي در چنين شرايطي ريسكي بزرگ انجام داد و براي بازي با سپاهان به جوان‌هاي استقلال ميدان داد و از اين اعتماد به جوان‌ها هم جواب مثبتي گرفت.
 
سيدحسين حسيني، لئوناردو پادوواني، مجيد حسيني، هراير مگويان، ميلاد زكي‌پور، اميد ابراهيمي، فرشيد اسماعيلي، بهنام برزاي، مجتبي حق‌دوست، جابر انصاري و كاوه رضايي 11 بازيكني بودند كه درنيمه اول با تلاش و دوندگي بسيار اين حق را داشتند كه حداقل يك گل به سپاهان بزنند اما حملات خوب آنها به گل ختم نشد.
نكته حاشيه‌اي مهم درباره اتفاقات ديروز اين بود كه با حضور مهدي رحمتي روي نيمكت در مجموع مبلغ قرارداد هفت بازيكن نيمكت‌نشين آبي‌ها (رحمتي، افشين، حيدري، قرباني، رابسون و كريمي در كنار نورافكن جوان) به پنج ميليارد و 400 ميليون تومان مي‌رسيد تا عكس يادگاري امروز نيمكت استقلال، بتواند گران‌ترين عكس يادگاري پيش از شروع بازي در اين فصل لقب بگيرد. البته اوضاع استقلال روي سكو، بدتر بود. 6 ميليارد و 600 ميليون تومان، رقم بازيكناني است كه ديروز نه در زمين بودند و نه روي نيمكت نشستند. دو نفر از آنها يعني كنعاني‌زادگان و چشمي، به خاطر مصدوميت از ليست خارج شدند و خريدهايي مثل بختيار رحماني، فرشيد باقري و البته چهره ويژه‌اي مثل حاج‌محمدي جايي در ليست منصوريان نداشتند. بدون احتساب بازيكنان جواني مثل محسن كريمي هم رقم مجموعه قرارداد سكونشين‌هاي گرانقيمت استقلال بيشتر از 6 ميليارد تومان بود.
روز گذشته رقم قرارداد 15 بازيكن ذخيره و سكونشين و غايب استقلال، 12 ميليارد تومان بود. در حالي كه 11 بازيكن اصلي منصوريان كه بدون شك بهترين بازي فصل اين تيم را به نمايش گذاشتند، دقيقا 7 ميليارد تومان با اين باشگاه قرارداد داشتند.
 
سه تير، چند تك به تك و موقعيت. همان‌طور كه نوشته شد، اين بهترين نمايش اين فصل استقلال بود. استقلال بازي را پيش از سوت داور برد. زماني كه ليست داده شد. همان موقع كه اعلام شد حسيني به جاي رحمتي درون دروازه حضور دارد يا حتي حضور زكي‌پور به‌جاي يعقوب پر از ايراد. بازي ندادن به خسرو حيدري و حضور مجتبي حق‌دوست و حضور بهنام برزاي از ابتداي مسابقه. اينها همگي تصميمات درست عليرضا منصوريان پيش از شروع مسابقه بود. به قولي بالاخره منصوريان فرصت كرد كه از دل‌مشغولي‌هاي خارج زمينش كم كند و فوتبال تيمش را ببيند. منصوريان فوتبال استقلال
را ديد و تصميمات درست را بالاخره لحاظ كرد. اين آخرين تير علي‌منصور براي فرار از بحران و نگه‌داشتن نيمكت استقلال بود.
نيمه اول بازي استقلال با سپاهان درست است كه گل نداشت، ‌اما استقلال اين حق را داشت كه يك يا دوگل به ثمر برساند. در نيمه دوم هم با حضور رسول نويدكيا قدرت سپاهان در میانه ميدان افزايش يافت و اين تيم روي ضدحملات بارها دروازه‌ استقلال را با خطر مواجه كرد و در نهايت در دقيقه 70 توسط جلال‌الدين علي‌محمدي به گل رسيد. آبي‌پوشان بعد از اين گل تمركز خود را از دست دادند و سپاهان دو حمله خطرناك ديگر روي دروازه آنها انجام داد. اما با چند تغيير بالاخره دوباره استقلال به حمله كردن روي آورد و بعد از چند موقعيت خطرناك در دقيقه 2+90 بود كه بهنام برزاي سانتر زيباي كاوه رضايي را به گل تبديل كرد تا استقلال با عليرضا منصوريان در روزي كه اصلا مستحق باخت نبود، ‌حداقل يك امتياز از بازي سخت و تماشاگرپسند مقابل سپاهان دشت كند.
حالا منصوريان به خوبي فهميده است كه براي حضور پرقدرت در نيم‌فصل دوم بايد به جوان‌تر‌ها ميدان بدهد. او بالاخره بعد از پايان نيم‌فصل به تركيب واقعي استقلال رسيد. البته در صورت حل مشكلات به وجود آمده براي مهدي رحمتي و بازگشت بختيار رحماني به اوج و حضور دوباره روزبه چشمي قدرت استقلال از اين بيشتر خواهد شد. شايد براي همين است كه منصوريان بعد از بازي اين صحبت‌ها را مطرح كرد و گفت: « در نيم‌فصل بين سه يا چهار خريد خواهيم داشت. بايد جايگاه جوانان را تضمين كنيم و لازم نيست كه خريدهاي زيادي انجام دهيم. ما به سه بازيكن نياز داريم و اگر سه بازيكن با تجربه به تيم ما اضافه شود، تيمي غيرقابل مهار خواهيم شد.» او درباره بازي هم گفت: «متاسفانه تير دروازه مدافع سرسختي بود. اعتقاد به بدشانسي ندارم و معتقدم بايد زحمت كشيد و به ميزان زحمت شانس به ما رو مي‌كند. بعد از اين زحمات بود كه به گل رسيديم و اگر اين گل را زودتر مي‌زديم، برنده از زمين بيرون مي‌آمديم. البته اين را هم بگويم اگر در اين بازي جوانان ما بازي كردند، به اين دليل بود كه سه كاپيتان ما كه بيرون زمين بودند از آنها حمايت كردند. اينكه رحمتي، حسيني را به داخل زمين هدايت مي‌كند و حيدري مانند يك دستيار به ما كمك مي‌كند، موضوعي است كه بايد به آن افتخار كرد. بزرگ‌ترهاي تيم ما به بازيكنان ما كمك مي‌كنند. ما دو دروازه‌بان باصلابت داريم.»
 
يكي ديگر از بازي‌هاي حساس ليگ برتر روز گذشته بين نفت تهران و تراكتورسازي تبريز برگزار شد كه حساسيت‌هاي زيادي هم داشت. شاگردان امير قلعه‌نويي البته توانستند در اين بازي با دو گل مهدي شريفي و محمد نوري، نفت تهران يكي از بهترين تيم‌هاي نيم‌فصل اول را در خانه‌اش شكست دهند و با سي امتياز در پايان نيم‌فصل همچنان جدي‌ترین رقيب پرسپوليس براي كسب عنوان قهرماني باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون