• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3708 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ دي

تراكتورسازي با پيروزي 3-2 مقابل ذوب‌آهن، حريف نفت تهران در فينال جام حذفي شد

فوتبال هيجان‌انگيز

گروه ورزش

در حالي كه ذوبي‌ها با تك گل پهلوان، خود را براي سومين سال متوالي در فينال جام حذفي مي‌ديدند، اين تراكتورسازي بود در دقيقه 90 بعد از فشارهاي بسيار روي دروازه حريف كه به يكباره توانست در واپسين لحظات ورق را برگرداند و بازي را به گل فرزاد حاتمي به تساوي بكشاند. در همان دقايق آغازين نيمه اول وقت‌ اضافه سرخپوشان تبريزي با سوپرگل محمد ابراهيمي از ذوب‌آهن پيش افتادند. آنها در دقيقه 117 در موقعيت تك به تك با رشيد مظاهري اين فرصت را داشتند كه با زدن گل سوم كار را يكسره كنند اما اشتباه عجيب در زدن ضربه آخر يك شانس دوباره به ميزبان داد. ذوب‌آهن دوباره به دروازه‌ تراكتورسازي حمله كرد. در دقيقه 120 فشارها جواب داد و آنها با اعلام پنالتي از سوي داور توسط جري بنگسون گل تساوي را به ثمر رساندند. همه خودشان را آماده ضربات پنالتي كرده بودند كه در دقيقه 122 محمد نوري با يك سوپر گل ديگر باز هم تراكتورسازي را از ذوب‌آهن پيش انداخت؛ گلي كه جواز صعود آنها به فينال جام حذفي را صادر كرد تا مسابقات اين فصل همچنان رويايي براي تيم محبوب تبريز ادامه پيدا كند. اين اتفاقات به خوبي نشان مي‌دهد كه ديروز در فولادشهر چه فوتبال جذاب و پرهيجان و زيبايي برگزار شد.
حالا با صعود تراكتورسازي به فينال، اين مسابقه در تاريخ 21 ارديبهشت‌ماه در ورزشگاه اروند خرمشهر برگزار خواهد شد تا مشخص شود قهرمان امسال اين رقابت‌ها نفت تهران علي دايي خواهد بود يا تراكتورسازي قلعه‌‌نويي.
   
تيم‌هاي فوتبال ذوب آهن و تراكتورسازي دو تيم آماده و خوب اين روزهاي فوتبال ايران از ساعت 14:30 روز گذشته در مرحله نيمه نهايي جام حذفي فوتبال در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند. بازي از سوي تيم ذوب آهن هجومي آغاز شد و در همان دقيقه 2 بازي شوت احسان پهلوان به تيرك دروازه تراكتورسازي برخورد كرد. در حالي كه در شروع بازي شاهد سرعت بالاي بازي بوديم اما در ادامه بازي كاملا افت كرد و دو تيم با احتياط كامل بازي كرد. در دقيقه 18 مرتضي تبريزي، دروازه تراكتورسازي را باز كرد اما داور قبل از آن اعلام آفسايد كرده بود. در دقيقه 23 ارسال ايران پوريان با ضربه سر كرار جاسم همراه بود كه توپ با فاصله از كنار دروازه ذوب آهن به بيرون رفت. در دقيقه 43 تيم ذوب آهن مزد بازي بهترش را در نيمه اول گرفت و به وسيله شوت زيباي احسان پهلوان به گل اول رسيد تا نيمه اول با برتري 1-0 ذوب آهن همراه شود.
   
نيمه دوم بازي با حملات تيم تراكتورسازي آغاز شد، در همان دقايق اول بازي شوت محمد ابراهيمي را رشيد مظاهري راهي كرنر كرد. در دقيقه 59 محمد رضا حسيني با اخباري تك به تك شد و در حالي كه مي‌توانست دروازه را باز كند مدافع تراكتور از راه رسيد و مانع باز شدن دروازه تراكتور شد. در دقيقه 65 محمد ابراهيمي در شرايط بسيار خوبي براي گلزني قرار گرفت كه شوت اين بازيكن را مظاهري مهار كرد. در دقيقه 71 در حالي كه مرتضي تبريزي يك كارت زرد داشت ضربه را به محمد ايران پوريان وارد كرد و همين موضوع باعث شد تا داور دست به جيب شود و كارت دوم را به مرتضي تبريزي بدهد. در ادامه در دقايق 83 و 84 دو موقعيت جدي براي تراكتور خلق شد كه هر دو توپ را به زيبايي مظاهري دفع كرد. در دقيقه 90 بازي و در شرايطي كه ذوب‌آهني‌ها خودشان را آماده حضور در فينال مسابقات جام حذفي براي سومين بار متوالي مي‌كردند، بالاخره تراكتورسازي با ضربه سر فرزاد حاتمي به گل رسيد و بازي 1-1 به تساوي رسيد. با سوت داور مشخص شد كه تيم‌هاي بايد در دو وقت اضافه 15 دقيقه‌اي ديگر به اين فوتبال جذاب ادامه بدهند.
   
در دقايق ابتدايي وقت‌هاي اضافه بود كه محمد ابراهيمي بازيكن تراكتورسازي با يك حركت زيبا و يك ضربه محكم بعد از دريبل زدن مدافع ذوب‌آهن گل دوم را براي تيمش به ثمر رساند تا امير قلعه نويي به خواسته‌اش در اين مسابقه برسد. در دقيقه 104 بازي جري بنسون دروازه تراكتورسازي را باز كرد اما داور قبل از آن اعلام آفسايد كرده بود و به همين دليل در ادامه اين تيم ذوب آهن بود كه با وجود يك بازيكن كمتر باز هم حملات زيادي را براي برگرداندن نتيجه روي دروازه حريف انجام داد. در دقيقه 112 جاسم كرار باز هم با بازيكنان ذوب‌آهن درگير شد و پس از تعويض هم به خاطر رفتارهاي تند و اعتراض‌هايي كه داشت از داور كارت قرمز دريافت كرد. در نيمه دوم هم هر دو تيم تلاش زيادي داشتند تا به گل برسند. دقايق پاياني وقت‌هاي اضافه دوم اما از جذاب‌ترين دقايق فوتبال ايران در تمام سال‌هاي گذشته بود. در حالي كه تراكتورسازي مي‌توانست در دقيقه ۱۱۸ گل سوم را در يك موقعيت دو به تك با دروازه‌بان ذوب‌آهن به ثمر برساند، موقعيت هدر رفت و در برگشت، تيم ذوب آهن صاحب يك پنالتي شد. جري بنگستون در دقيقه ۱۲۰ اين پنالتي را به گل تبديل كرد. ديگر همه آماده شده بودند تا تكليف دومين تيم صعود‌كننده به فينال جام حذفي با ضربات پنالتي مشخص شود كه يك دقيقه بعد شوت سنگين و زيباي محمد نوري از پشت محوطه جريمه، گل سوم تراكتورسازي را در پي داشت تا به اين ترتيب تراكتورسازي در اين مسابقه جذاب و هيجان‌انگير برنده شود.
   
امير قلعه‌نويي پس از پيروزي 3 بر 2 تيمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان در مرحله نيمه‌نهايي جام حذفي گفت: «سواي از نتيجه بايد به فوتبال ايران تبريك بگويم. اين بازي ساليان سال در ذهن هواداران مي‌ماند. در اين چند سال يك بار در بازي استقلال و پرسپوليس و يك بار هم در اين بازي مردم از ديدن بازي فوتبال لذت بردند. با اين نتيجه هيچ چيز از شايستگي ذوب‌آهن و مربي خوبش كم نمي‌شود، اما كار ما نبايد به اينجا مي‌كشيد. ما با دو اشتباه بچگانه گل خورديم و اصلا نبايد كار به اينجا مي‌كشيد. ما بايد گل سوم را هم قبل از پنالتي حريف به ثمر مي‌رسانديم. فوتبال ايران كيفيت بالايي دارد و فقط بايد زمين چمن مناسبي در اختيار تيم‌ها قرار بگيرد. امروز همه يك فوتبال زيبا ديدند، در حالي كه شايد چمن ورزشگاه فولادشهر هم آنقدر كيفيت نداشت. من حال زياد خوبي هم ندارم و زياد نمي‌توانم صحبت كنم. ضمن ستايش بازيكنانم بايد از مردم خوب تبريز و هواداران تراكتورسازي تشكر كنم. همچنين بايد بگويم باشگاه ذوب‌آهن يكي ديگر از سرمايه مربيگري ايران يعني مجتبي حسيني را معرفي كرد.»
امير قلعه‌نويي همچنين گفت: «از طرفي بايد بگويم كه با كرار جاسم برخورد خواهيم كرد و حتي ممكن است عذر او را بخواهيم. به مجتبي حسيني هم تبريك مي‌گويم كه با بازيكنان جوان، خوب كار مي‌كند. واقعا خدا كمك كرد كه بازي را برديم. جو استاديوم هم خوب بود. اميدوارم در فوتبال‌مان چنين فضايي تكرار شود. قشنگي فوتبال به اين چيزهاست و از تماشاگران حاضر در ورزشگاه تشكر مي‌كنيم. بازيكنانم را ستايش مي‌كنم، اما فكر كنم در اين شرايط دريافت گل از روي نقطه پنالتي و بازگشت به بازي لطف خدا بود. «هر بار كه وقت آزاد پيدا مي‌كردم بازي‌هاي ذوب‌آهن با يحيي گل‌محمدي را مي‌ديدم و اين‌بار هم ديدارهاي ذوب‌آهن با هدايت حسيني را مي‌بينم.»
   
سرمربي تيم فوتبال ذوب‌آهن در پاسخ به اين سوال كه چرا تيمش نتوانست براي سومين سال پياپي فيناليست جام حذفي شود و آيا نيم‌فصل بازيكني به خدمت مي‌گيرد يا نه، گفت: «اگر اتفاقات عجيب و غريب در اين بازي رخ نمي‌داد و بازيكن ما بي‌جهت دو كارت زرد نمي‌گرفت، اين فصل هم مستحق رسيدن به فينال بوديم. به هر حال فوتبال همين است. ما بازي خوبي انجام داديم، اما به آنچه مستحقش بوديم، نرسيديم. در مورد نيم‌فصل هم بايد بگويم بازيكنان جوان خوبي در اختيار داريم و نهايتا شايد يك بازيكن به خدمت بگيريم»
اين جملات صحبت‌هاي مجتبي حسيني در كنفرانس خبري بعد از اين بازي جذاب است. او درادامه هم تاكيد كرد: «شناخت خوبي از تراكتورسازي داشتيم و مي‌دانستيم حريف‌مان دنبال بازي خوب است. تيم ما با انجام پرسينگ سعي مي‌كرد حريف را كنترل كند و ما امروز اصل پرسينگ را به بهترين شكل ارايه كرديم و در كل نمايش خوبي داشتيم. ما حتي مي‌توانستيم وقتي يك بر صفر از حريف پيش بوديم، گل دوم را هم به ثمر برسانيم، اما اين اتفاق رخ نداد. به هر حال من از بازيكنانم تشكر مي‌كنم، چون آنها زحمت خودشان را كشيدند و جا دارد به همه آنها خسته نباشيد بگويم. ان‌شاءالله بتوانيم در ادامه فصل موفق ظاهر شويم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون