• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3719 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۵ دي

يونايتد مقابل ليورپول به روايت گريم سانس

بزرگ‌ترين بازي تاريخ انگليس

 وقتي در اين بازي حضور داري فكر مي‌كني اين بزرگ‌ترين بازي انگليس است، اخيرا من در اين بازي نبوده‌ام، اما هنوز هم به اين موضوع ايمان دارم. هميشه انگيزه‌هاي زيادي براي هر بازيكني كه در اين بازي حضور دارد، وجود دارد. هواداران هر دو تيم هم جوي بي‌نظير مي‌سازند. دليلش هم قابل درك است، چون اين دو تيم، موفق‌ترين تيم‌هاي تاريخ انگليس هستند، همچنين همسايه‌هايي نزديك به هم هستند.
البته كه داربي شهر ليورپول بازي با اورتون است اما بازي بزرگ هميشه مقابل منچستريونايتد است. آن زمان كه خود من بازي مي‌كردم ما معمولا در اين بازي برنده بوديم و در واقع قدرتمندتر بوديم. آن زمان من يونايتد معمولا در ميانه جدول بود و گاهي هم سوم يا چهارم. اما باز هم اين بازي هميشه بزرگ‌ترين بازي بود.
من‌يونايتد هميشه تيمي فوق‌العاده داشت، هميشه تيمي بود كه توجهات را به خود جلب مي‌كرد، حتي وقتي نمي‌برد. زماني كه ما از آنها قوي‌تر بوديم و آنها دو يا سه بازي را مي‌بردند همه مي‌گفتند آنها تيم آينده‌داري هستند. كسي كه يك هت تريك مي‌كرد جورج بست يا بابي چارلتون جديد بود و اين مشكلي بود كه يونايتد داشت و دارد.
در يكي از نخستين بازي‌هايي كه من در آن حضور داشتم ما در آنفيلد 3 بر يك به برتري رسيديم و من نخستين گل براي ليورپول را زدم. در آن زمان به عنوان يك بازيكن ليورپول، مي‌فهميدي كه هواداران براي اين باشگاه چقدر مهم هستند، همچنين هم‌تيمي‌هايي كه در كنارشان بازي مي‌كني.  هيچ‌وقت مهم نبود يونايتد در جدول رده‌بندي كجا قرار دارد، بلكه هميشه بازي مقابل اين تيم بازي سختي بود. در آخرين بازي اين فصل ليورپول كه مقابل ساندرلند بود، اين تيم عالي نبود، شايد مي‌شد نتيجه بدتر هم باشد و ليورپول از آن فرار كرد. آنها اصلا خطرناك بازي نكردند و در بيشتر مواقع توپ را به منطقه‌هايي كه نبايد، مي‌فرستادند. مطمئنا براي بازي مقابل يونايتد كلوپ از بازيكنانش انتظار خيلي بيشتر از اين را دارد.
من انتظار دارم بازي خوبي را شاهد باشيم. اين بازي از آن بازي‌هايي است كه هميشه در آنها مربي بايد به خوبي از تيمش مراقبت كند. لازم نيست براي اين بازي‌ها دستورالعمل‌هاي زيادي به بازيكنانت بدهي، خود آنها خيلي زود اهميت اين بازي را مي‌فهمند و مي‌دانند برد در اين بازي براي كل شهر، هواداران و همه چه مفهومي دارد.
ليورپول در اين بازي بايد مقابل يونايتدي بازي كند كه بدون ارايه عملكردهاي خيره‌كننده نتايج مورد قبول كسب مي‌كند. يونايتد خيلي اوقات اين طور بوده است، هيچ‌وقت تو را روي صندلي ميخكوب نمي‌كند و اين طور نيست كه با خود فكر كني اين يكي از بهترين بازي‌هايي است كه ديده‌ام، اما نتيجه مورد قبول را مي‌گيرد. در اين يونايتد هم نكته مهم اين است كه روحيه برنده بودن دوباره به آن بازگشته است، اين خيلي مهم است، اعتماد به نفس همان نكته‌اي است كه باعث بردن بازي‌ها مي‌شود.
ليورپول هم همه لازمه‌هاي رسيدن به پيروزي در بازي روز يكشنبه را دارد. فكر مي‌كنم يونايتد در بازي مقابل هال سيتي عالي نبود، فقط نتيجه گرفت. براي اين بازي به نظر من يونايتد شانس خيلي كم بيشتري دارد. چون اين تيم انگيزه و روحيه خوبي دارد و بازي هم در خانه‌اش برگزار مي‌شود، اما نبايد ليورپول را ناديده بگيرد. اين تيم زيبا بازي مي‌كند و خيلي اوقات نتيجه هم مي‌گيرد، براي اين تيم هم‌زمانش رسيده كه در دهان شير بازي كند و آنجا نشان دهد كه يكي از مدعيان اصلي قهرماني در اين فصل است.
در حال حاضر به عنوان يك هوادار ليورپول، دوست دارم تيمم جزو 4 تيم بالاي جدول كارش را به پايان ببرد، اما فكر مي‌كنم اگر در بازي با يونايتد آنها برنده باشند شانس خيلي خوبي حتي براي قهرماني دارند. آن زمان انگيزه تيم هم خيلي خيلي بهتر مي‌شود و هر اتفاقي ممكن است بيفتد.
براي اين بازي بازيكنان فوق‌العاده زيادي در زمين حضور خواهند داشت. مطمئنا يونايتد آن طور كه پيش از اين در آنفيلد بازي كرده بازي نمي‌كند و فقط برد مي‌خواهد. ليورپول هم فقط با يك روش بازي مي‌كند، سعي مي‌كند تهاجمي باشد و با اين روش مانع گل زدن يونايتد هم بشود، پس من انتظار دارم در اين بازي شاهد گل‌هاي زيادي باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون