• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

خبر كوتاه

مولاوردي: منعي براي ثبت نام زنان در انتخابات رياست‌جمهوري وجود ندارد
ايرنا| معاون امور زنان و خانواده رياست‌جمهوري گفت: تاكنون هيچ منعي براي حضور زنان در انتخابات رياست‌جمهوري نبوده و آنان مي‌توانستند براي اين انتخابات ثبت نام كنند.  شهيندخت مولاوردي در اين خصوص اظهاركرد: سخنگوي شوراي نگهبان اعلام كرد كه زنان مي‌توانند براي انتخابات رياست‌جمهوري ثبت نام كنند. در دوره‌هايي كه زنان براي انتخابات رياست‌جمهوري ثبت نام كردند، حتي اگر ردصلاحيت مي‌شدند به خاطر زن بودن آنها نبوده است اما مهم اين است كه بايد ببينيم كه در مراحل بررسي‌ها چه اتفاقي رخ خواهد داد.  وي با بيان اينكه انتقادهايي هم درباره انتصاب نشدن فرمانداران زن وجود دارد افزود: سياست عدم انتصاب فرماندار يك سياست نانوشته است. اما اكنون به اين شيوه نيست و اخيرا در يكي از استان‌هاي كشور يك زن به انتصاب فرمانداري درآمد و اميدواريم رياست‌جمهوري همچنان در اين انتصاب‌ها به حوزه زنان توجه داشته باشند.


رييس كل دادگستري استان تهران:
از دستگيري فله‌اي افراد در قالب طرح جلوگيري شود

رييس كل دادگستري استان تهران با بيان اينكه در تمامي فرآيند دادرسي، حفظ حقوق شهروندي افراد حتي متهمان ضروري است، مطرح كرد: دستگاه قضايي به موجب موازين شرعي و قانوني خود را مكلف به رعايت حقوق شهروندي مي‌داند. غلامحسين اسماعيلي در يكصد و هشتمين جلسه هيات نظارت و بازرسي حفظ حقوق شهروندي دادگستري كل استان تهران كه با موضوع بررسي وضعيت متهمان بازداشتي در بازداشتگاه آگاهي تهران بزرگ در محل مجتمع قضايي امام خميني(ره) برگزار شد، گفت:  سعي شود دستگيري‌ها حتي‌الامكان توام با دلايل و قراين و امارات كافي همراه باشد و در اين رابطه از دستگيري فله‌اي افراد در قالب طرح جلوگيري شود. اطلاع‌رساني به خانواده متهم جز در مواردي كه بيم تباني وجود دارد، انجام شود. از اعمال رفتار نامناسب با متهم چه در مرحله قضايي و چه در مرحله بازجويي در مرجع انتظامي اجتناب شود. همچنين از تعميم و تحميل اضافي جرم به متهم آن هم به غير واقع كه در نتيجه منجر به عدم دستگيري ساير متهمان اصلي مي‌شود، پرهيز شود، نوع اتهام، نوع قرار تامين و همچنين حقوق متهم به وي تفهيم شود. اسماعيلي با بيان اينكه علت اعزام فرد به آگاهي و تعيين مدت زمان انجام تحقيقات از سوي قضات دادسرا مشخص شود، متذكر شد: ديدار مستمر متهم با قاضي پرونده انجام شود كه به طور قطع آثار رواني ارزشمندي به دنبال خواهد داشت.

 

دانشگاه‌هاي معتبر در زمينه پارازيت‌ها سكوت كرده‌اند

ايلنا| علي گوراني، رييس اداره بهداشت پرتوهاي وزارت بهداشت گفت: «اينكه وزارت بهداشت هنوز نتوانسته در خصوص پارازيت‌ها واكنش قاطعي نشان دهد به اين دليل است كه مستند علمي و معتبري در دست ندارد. برابر استاندارد ايران انرژي پرتوها هيچگاه نبايد بيش از 61 ولت به مردم برسد. اكنون همه سيستم‌هاي راديويي ما در محدوده قانوني قرار دارد و پارازيت‌ها در ايران در محدوده استاندارد قرار گرفته است. اگر بخواهيم در زمينه آسيب‌هاي پرتوها نظر حقوقي و قانوني بدهيم، بايد بر اساس مستندات علمي و معتبر باشد. وزارت بهداشت پيگير موضوع پارازيت‌ها است و براي آگاهي در اين مورد تقاضا هم وجود دارد. هر شخصيتي در هر رده علمي اگر اطلاعاتي در خصوص پرتوها در دست دارد به ما منتقل كند تا ما نيز آن را براي آگاهي شهروندان اطلاع‌رساني كنيم. مراكز دانشگاهي مانند صنعتي شريف، اميركبير، علم و صنعت كه دانشكده‌هاي تخصصي مخابرات و الكترونيك دارند، اگر اطلاعاتي دارند در اختيار ما قرار دهند. دانشگاهي مانند صنعتي‌شريف چرا در اين خصوص سكوت كرده است؟ مگر دانشكده‌هاي برق و الكترونيك ندارد كه بتواند به ما در اين زمينه كمك كند؟ چرا در خصوص پرتوها اظهارنظر نمي‌كند؟ علوم پزشكي در اين مورد مصرف‌كننده اطلاعات دانشگاه‌ها است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون