• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3723 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي

بهروز نعمتي:

ناطق نوري، حسن خميني و لاريجاني مي‌توانند جاي خالي آيت‌الله هاشمي را پر كنند

گروه سياسي| يك درگذشت ناگهاني و جاي خالي‌اي كه هرگز پر نخواهد شد. همه چهره‌هاي سياسي بر اين باورند كه هيچ كس نمي‌تواند جاي خالي آيت‌الله هاشمي را پر كند.
مردي كه در طول سه دهه عمر جمهوري اسلامي در حساس‌ترين پست‌هاي آن قرار داشته و در تمام پيچ‌هاي تاريخي نقش پررنگي را ايفا كرده است. شايد بهترين تعبير كه ناطق نوري در مراسم هفتمين روز درگذشت آيت‌الله هاشمي در مورد او به كار گرفت، زماني بود كه با بغض گفت: ديگر كجا مانند هاشمي خواهيم داشت‌؟ در اين ميان اما برخي جريان‌هاي ميانه‌رو اميدوارند كه اين نقش را گروهي متشكل از چند چهره سياسي بتوانند ايفا كنند. بهروز نعمتي، عضو هيات رييسه مجلس، چهره اصولگرايي كه به اعتدال شهره است و در انتخابات هفتم اسفند هم با مدد حضور در ليست اصلاح‌طلبان شانس حضور در بهارستان را پيدا كرد، جزو كساني است كه اميد دارد جاي خالي هاشمي پر شود. او درمورد جايگزين آيت‌الله هاشمي درجريان اعتدال گفت: جريان اعتدال به راه خود ادامه مي‌دهد، گرچه ما معتقديم كسي نمي‌تواند جاي آقاي هاشمي را چه درجايگاه سياسي كشور و چه در جايگاه اعتدالي كه بالانس‌كننده فعاليت همه گروه‌ها و جريان‌ها است بگيرد. به گزارش عصر ايران عضو فراكسيون مستقلين ولايي اظهار داشت: با وجود ثلمه‌ عظيمي كه درنبود آقاي هاشمي به ما وارد شده است اما جريان اعتدال تلاش مي‌كند مسير و راه خود را ادامه دهد. نماينده مردم تهران در مورد اينكه تا چه اندازه آقايان ناطق نوري، حسن روحاني، حسن خميني و حتي علي لاريجاني مي‌توانند جايگزيني براي آيت‌الله هاشمي در جريان اعتدال باشند، گفت: از نظر شخصيت‌سازي هر كدام از اين آقايان داراي پتانسيل خوبي هستند و مي‌توانند بخشي از فقدان آيت‌الله هاشمي را جبران كنند.
وي ادامه داد: البته ما معتقديم كه يك گروه كه متشكل از آقايان ناطق، روحاني، حسن خميني و لاريجاني است مي‌توانند جاي آيت‌الله هاشمي را پركنند و اينكه انتظار داشته باشيم كه هر كدام از اين آقايان به تنهايي اين جايگاه را پر كنند، سخت است. نعمتي تصريح كرد: در واقع گروه شيخوخيت مي‌تواند بسياري از مسائل را حل كند و آقايان در قالب همان گروه شيخوخيت بايد جريان اعتدالي را هدايت كرده و به جلو ببرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون