• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3723 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۲۹ دي

عددنوشت

پرداخت غيرحضوري قبوض برق

معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع تهران بزرگ گفت: بيش از ۹۸درصد از قبوض برق مشتركان پايتخت غيرحضوري پرداخت مي‌شود. حميدرضا ملكي‌وش با اشاره به اينكه پرداخت‌هاي غيرحضوري، سرعت و سهولت در پرداخت، كاهش مراجعات به بانك‌ها و اتلاف وقت، افزايش ضريب اطمينان و قابليت رهگيري پرداخت مشتركان را فراهم مي‌سازد، اظهار داشت: اطلاع‌رساني و تبليغات شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ براي ترويج فرهنگ پرداخت غيرحضوري قبوض برق در بين شهروندان تهراني از طريق رسانه‌ها موجب استقبال مشتركان برق شده است به گونه‌اي كه از ابتداي سال جاري كمتر از ۲ درصد از مشتركان با مراجعه به شعب بانك و به صورت حضوري نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفي خود اقدام كرده‌اند. وي افزود: سامانه پرداخت تلفني «۱۵۲۱» يكي از درگاه‌هاي مربوط به اين موضوع است كه مشتركين مي‌توانند با شماره‌گيري عدد ۱۵۲۱ از طريق تلفن ثابت از مبلغ بدهي بهاي برق خود آگاه شده و نسبت به پرداخت آن از طريق كارت‌هاي بانكي عضو شتاب اقدام كنند. مشتركان كافي است با ثبت شناسه قبض كه بر روي قبوض بهاي برق مصرفي درج شده ضمن شنيدن مبلغ بدهي با وارد كردن شماره كارت و رمز دوم بدهي خود را پرداخت كنند.

 

بازرسي فيزيكي از محموله‌هاي وارداتي
سرپرست دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات گمرك ايران تاكيد كرد كه در حال حاضر ۴۰ درصد از محموله‌هاي وارداتي به كشور بازرسي فيزيكي مي‌شوند. خيالي با اشاره به بحث تسهيل تجارت اظهاركرد: هم‌اكنون، دنيا به سمتي مي‌رود كه با بحث مديريت ريسك، تسهيل تجارت را مدنظر قرار مي‌دهد و در اين راستا گمرك ايران در حال حاضر ۴۰ درصد از محموله‌هاي ورودي به ايران را به صورت فيزيكي بازرسي مي‌كند. وي با اشاره به تازه‌ترين تحليل داده‌ها و اطلاعات به روز شده‌ از وضعيت كنترل‌هاي گمركي در گمركات سراسر كشور، ادامه داد: سامانه‌هاي گمرك و پنجره واحد تجارت فرامرزي با هدف مكانيزاسيون تمامي رويه‌هاي ‌گمركي شكل گرفته ‌است، به طوري كه تبادل اطلاعات الكترونيك و تعامل با ساير سازمان‌ها را پوشش مي‌دهد.

 

تعداد پوزهاي داخل مغازه‌ها
رييس سازمان فناوري اطلاعات به انتقاد از نظام بانكي كشور پرداخت و گفت: اكنون در يك بقالي كوچك گاهي ديده مي‌شود كه پنج تا شش دستگاه پوز وجود دارد كه اين موضوع هزينه‌هاي زيادي را براي كشور ايجاد مي‌كند. نصرالله جهانگرد گفت: در كشور بيش از 2/1 ميليون مغازه وجود دارد كه اين نرخ در مقايسه با دنيا رقم بالايي را در بر مي‌گيرد. اكنون در دنيا به ازاي هر ۱۰۰۰ نفر، هفت مغازه وجود دارد اما اين آمار در ايران به ۳۰ مغازه مي‌رسد. حال در اين ميان شما در نظر بگيريد اين تعداد واسطه تا چه اندازه هزينه‌ها را بالا مي‌برد. وي با بيان اينكه اكنون بيش از ۳۰ ميليون دستگاه پوز بانكي در مغازه‌هاي كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد، ادامه داد: اين رقم بالا به خاطر آن است كه از هوشمندسازي بهره كافي گرفته نشده است و اين مساله هزينه‌هاي بسياري به كشور تحميل مي‌كند.

 

سطح زير كشت گلخانه‌ها

معاون امور باغباني وزير جهاد كشاورزي اظهار كرد: توسعه كشت‌هاي گلخانه‌اي يكي از مهم‌ترين سياست‌هاي وزارت جهاد كشاورزي در برنامه ششم و هفتم توسعه است كه با هدف افزايش بهره وري آب و افزايش توليد و درآمد كشاورزان و توسعه صادرات انجام خواهد شد. محمدعلي طهماسبي تصريح كرد: با اجراي اين طرح، طي ۱۰ سال سطح كشت‌هاي گلخانه‌اي كشور از ۹۶۰۰ هكتار فعلي به بيش از ۴۸۰۰۰ هكتار افزايش خواهد يافت و سهم استان گلستان ۱۵۰۰ هكتار از اين سطح است. وي ايجاد گلخانه‌ها و استفاده از سيستم‌هاي نوين آبياري را گامي مهم در صرفه‌جويي و افزايش
بهره‌وري آب عنوان كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون