• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3725 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲ بهمن

خادم در حاشيه برگزاري جام تختي در مشهد مقدس:

در جام جهاني كار سختي داريم

سي و هفتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي جام تختي در سالن شهيد بهشتي شهر مشهد مقدس برگزار شد. رسول خادم رييس فدراسيون كشتي، عليرضا حيدري رييس فدراسيون جهاني كشتي پهلواني، حميد بني تميم نايب‌رييس فدراسيون كشتي، حسين ملاقاسمي، رحيم علي‌آبادي و بهرام مشتاقي اعضاي شوراي فني كشتي فرنگي، حسن بابك مدير فني تيم‌هاي پايه كشتي فرنگي، ابراهيم جوادي و مجيد خدايي اعضاي شوراي فني كشتي آزاد، محمد خادم، محمد ابراهيم سيف‌پور، محمدرضا نوايي و علي‌اكبر حيدري به همراه ساير پيشكسوتان كشتي با حضور در سالن از نزديك نظاره‌گر مسابقات بودند. در اين دوره از رقابت‌ها كه براي نخستين‌بار به صورت تيم به تيم برگزار مي‌شود ۷ تيم خارجي به همراه ۵ تيم از ايران در ۴ گروه ۳ تيمي رقابت‌هاي كشتي فرنگي را برگزار كردند و در كشتي آزاد نيز ۵ تيم از ايران به همراه ۱۱ تيم خارجي در ۴ گروه ۴ تيمي به رقابت با يكديگر پرداختند. رقابت‌هاي كشتي پهلواني نيز با حضور ۳ تيم از ايران و ۷ تيم خارجي در ۲ گروه ۵ تيمي برگزار شد. تيم‌هاي ايران الف و گرجستان به ديدار فينال رقابت‌هاي كشتي فرنگي جام تختي راه يافتند.
كشتي فرنگي قهرمان شد
‎در رقابت‌هاي نيمه نهايي مسابقات كشتي فرنگي تيم ايران الف با نتيجه 6 بر 2 از سد تيم ايران ب گذشت و تيم گرجستان نيز با همين نتيجه تيم تركيه را شكست داد. در پايان رقابت فينال تيم ايران موفق شد با نتيجه هفت به يك به برتري برسد و جام قهرماني اين رقابت‌ها را بالاي سر ببرد. هدايت تيم ايران را علي اشكاني، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بر عهده داشت. درخشش يزداني
در كشتي آزاد تيم ايران الف مقابل تيم امريكاي لاتين 8 بر صفر به پيروزي رسيد و تيم جوانان ايران نيز 6 بر 2 از سد تيم بلاروس گذشت. تيم ايران الف با اين پيروزي صدرنشين گروه اول اين مسابقات و راهي ديدار نيمه نهايي شد. در ادامه رقابت‌ها و در دور سوم تيم‌هاي خراسان‌رضوي و ارمنستان به مصاف هم رفته‌اند تا برنده اين ديدار راهي نيمه نهايي شود. حسن يزداني، نماينده وزن ۸۶ كيلوگرم تيم خراسان‌رضوي در اين ديدار مقابل واهه تمرازيان به روي تشك رفت و موفق شد با ارايه يك نمايش زيبا و تماشاگر‌پسند حريف خود را با نتيجه 11 بر صفر از پيش‌رو بردارد تا با اين پيروزي تيم خود را ۳ بر ۲ پيش بيندازد. به محض ورود يزداني به سالن، تماشاگران پرشمار سالن شهيد بهشتي مشهد مقدس همانند مبارزات قبلي اين كشتي گير شروع به تشويق شديد وي كردند. يزداني نيز همانند مبارزات قبلي با يك پشتك وارد تشك كشتي شد كه اين كار او به‌شدت مورد تشويق قرار گرفت. يزداني بر خلاف دو مبارزه قبلي اين‌بار نتوانست كار حريف را در همان ۲ دقيقه نخست مبارزه تمام كند اما اجازه عرض اندام به حريف را نداد و توانست تايم نخست را ۷ بر صفر پيروز شود. در حالي كه يك دقيقه و 37 ثانيه از تايم دوم گذشته بود، يزداني ۴ امتياز ديگر هم گرفت تا در نهايت و در مدت زمان ۴ دقيقه و ۳۷ ثانيه ۱۱ بر صفر پيروز شود. البته تيم خراسان رضوي در نهايت 4 بر 4 و به دليل داشتن امتياز فني كمتر، مغلوب ارمنستان شد. ارمنستان و قزاقستان در نيمه نهايي برابر هم قرار مي‌گيرند و ايران الف با ايران ب ديگر مسابقه نيمه نهايي را برگزار مي‌كنند.
‎دارنده مدال طلاي المپيك ۲۰۱۶ ريو در نخستين مبارزه خود در وزن ۸۶ كيلوگرم مقابل باسانساگت اولزيسايخان از مغولستان با نتيجه ۱۱ بر صفر پيروز شده بود. حسن در دومين مبارزه مقابل عزيز بيك سوليف از ازبكستان در مدت زمان ۸۰ ثانيه با نتيجه ۱۲ بر صفر به برتري رسيده بود.
روس‌ها كمترين تعامل را با ما دارند
‎خادم در پاسخ به سوال درباره سطح بالاي تورنمنت ياريگين در روسيه و اينكه چرا روس‌ها علاقه‌اي به حضور در تورنمنت‌هاي بين‌المللي ايران از خود نشان نمي‌دهند، گفت: سال گذشته در جام ياريگين فقط 4 تا 5 كشور حضور داشتند. روسيه استراتژي فني در قبال ما در پيش گرفته و در رده بزرگسالان با كمترين تعامل با ما حركت مي‌كنند. به هر حال اين يك تفكر فني است كه شايد برخي مواقع نيز منطقي باشد اما با اين وجود ما پيگير حضور تيم‌هاي كشتي بزرگسالان روسيه در تورنمنت‌هاي ايران هستيم البته در جوانان و رده‌هاي ديگر حضور خوبي دارند اما در رده بزرگسالان با احتياط زيادي كار مي‌كنند.
با توجه به تركيب امريكا و روسيه كار سختي در جام جهاني پيش‌رو داريم
‎عضو هيات رييسه اتحاديه جهاني كشتي خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم با توجه به سابقه استقبال بسيار خوب مردم ايران از اين رقابت‌ها، يك خاطره به ياد ماندني در ميزباني كرمانشاه از جام‌جهاني كشتي آزاد به يادگار بماند. البته با توجه به وضعيتي تيم ملي كشتي آزاد به‌دليل آسيب‌ديدگي كشتي‌گيران‌مان در يكي دو وزن و جابه‌جايي‌هاي صورت گرفته و همچنين تركيب تيم‌هاي امريكا، روسيه و گرجستان و كشورهاي ديگر كار بسيار سختي را در جام جهاني در پيش خواهيم داشت. با همه اين اوصاف بسيار خوشبينم و از اينكه اين رقابت‌ها در كرمانشاه برگزار مي‌شود، احساس خوبي دارم.
در حال بررسي هستيم تا ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي را مشخص كنيم
خادم در ادامه اين گفت‌وگو در پاسخ به اين سوال كه كدام يك از شهرهاي ايران ميزبان جام جهاني كشتي فرنگي ۲۰۱۷ كه اواخر اسفندماه سال جاري برگزار مي‌شود خواهد بود، گفت: اين موضوع قطعي نشده و در حال بررسي آن هستيم.
محمدي بايد نواقصش را برطرف كند
‎سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد درباره دست خالي كادر فني تيم ملي در وزن ۹۷ كيلوگرم پس از آسيب‌ديدگي شديد رضا يزداني و اينكه آيا مي‌شود در مسابقات جهاني فرانسه روي مهره‌هايي چون امير محمدي تكيه داشت يا خير، گفت: او و ساير كشتي‌گيران اين وزن فرصت كافي در اختيار دارند تا خود را نشان بدهند. اميدوارم كه محمدي نيز بتواند خودش را نشان بدهد و به سمت جلو حركت كند.  
به دنبال ميزباني مشاركتي مسابقات جهاني ۲۰۱۹ هستيم
‎رييس فدراسيون كشتي درباره طرح مشاركتي فدراسيون كشتي ايران به اتحاديه جهاني و امكان ميزباني رقابت‌هاي جهاني سال 2019 توسط ايران خاطرنشان كرد: به دنبال اين موضوع هستيم اما براي ما مهم است كه كدام كشور در اين راه با ما مشاركت خواهد كرد. بايد بتوانيم شرايطي را فراهم كنيم كه ميزباني رقابت‌هاي جهاني كشتي آزاد و فرنگي به ايران واگذار شود و كشتي زنان نيز توسط كشوري ديگر ميزباني شود.
توسعه كشتي در جهان به نفع ايران خواهد بود
‎ وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگاران درباره جايگاه خود در هيات رييسه اتحاديه جهاني و اينكه چرا اغلب پيشنهاداتش مورد قبول اعضاي هيات رييسه قرار مي‌گيرد، گفت: نه به اين‌گونه نيست. در پيشنهادهاي ايران دو موضوع لحاظ مي‌شود؛ يكي توسعه كشتي در سطح جهان و اينكه سعي كنيم فقط به خودمان فكر نكنيم چرا كه اگر كشتي ايران بخواهد در دنيا جايگاه داشته باشد ابتدا بايد كشتي در دنيا بماند و ميزان حضور كشورها در كشتي هرچه بيشتر شود چرا كه اين موضوع در نهايت به نفع كشتي ايران نيز خواهد بود. دومين نكته در اين باره اين است كه به كيفيت هر چه بهتر در كشتي جهان نيز دقت مي‌كنيم. ما رقبايي داريم كه مناسبات خيلي پيچيده‌تر و قديمي‌تر از ما در اتحاديه جهاني دارند و آنها هم با نهايت توان تلاش مي‌كنند كه منافع خودشان را دنبال كنند كه اين موضوع نيز بخشي از انرژي مجموعه مديريتي فدراسيون را به خودش مشغول كرده تا هر چه بيشتر از منافع كشتي ايران در جهان حمايت كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون