• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3728 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

بعد از 47 سال سند ورزشگاه آزادي را براي دولت به ثبت رسانديم

مدبر: خطر ريزش استاديوم آزادي وجود ندارد

مصطفي مدبر، مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي ضمن عرض تسليت به خاطر حادثه ساختمان معروف پلاسكو، اظهار كرد: اتفاق ناخوشايندي بود. اميدواريم شاهد بروز چنين حادثه‌هاي مشابهي در اماكن ورزشي كشور نباشيم.
وي درباره مهم‌ترين اقدامات انجام شده شركت در سال 95، خاطرنشان كرد: صندلي‌گذاري آزادي و بهره‌برداري ورزشگاه نقش جهان پس از دهه‌ها بلاتكليفي به سرانجام رسيد كه اكنون صندلي‌هاي ورزشگاه نقش جهان و نور افكن‌ها نصب شده و سرويس بهداشتي در ضلع غربي و شرقي پايان يافته است و در حال‌ حاضر براي نصب چادرهاي اين ورزشگاه عمليات ايمن‌سازي مجدد در حال انجام است. مقاوم‌سازي سازه‌هاي بالايي ورزشگاه نقش جهان جزو اولويت اساسي است، زيرا چادرها در محل بادخيز قرار گرفته و سعي داريم با آخرين تكنولوژي و با محاسبات دقيق، كار ايمن‌سازي چادرها را به طور مضاعف به اتمام برسانيم. 10 هزار متر چادر موجود است و 10هزار متر ديگر هم وارد شده و در حال‌ دوخت است. ماه ديگر هم 10 هزار متر ديگر وارد كشور مي‌شود. نصب چادر تا سال آينده پايان مي‌يابد. اميدواريم بازي‌هاي ملي در آنجا برگزار شود زيرا اين ظرفيت را دارد.
مدبر همچنين در ادامه درباره مجهز شدن زمين چمن ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز گفت: چمن مجموعه ورزشي به سيستم گرمايش از كف با مدرن‌ترين امكانات روز دنيا مجهز شده كه حرارت آن بين 18 تا 5/22 درجه است و اين مساله باعث رشد خوب چمن‌ها شده است و مشكلي براي انجام ديدار‌ها ندارد. ما از سوي تراكتورسازي تبريز درخواست واگذاري ورزشگاه يادگار امام (ره) به آنها را داشتيم كه در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان انجام خواهد شد. در اين ورزشگاه علاوه بر تجهيز سيستم گرمايش از كف زمين چمن، 10 هزار صندلي هم به عنوان هديه از سوي اين شركت براي علاقه‌مندان به فوتبال اين استان، نصب شده است. ورزشگاه يادگار امام‌(ره) آماده برگزاري تمامي رقابت‌هاي ليگ برتري و ملي است.
وي درباره اقدامات اين شركت براي آكادمي فوتبال، گفت‌: اين آكادمي در اختيار فدراسيون فوتبال است و به فدراسيون اعلام كرديم كه اگر نيازي به كمك داشته باشد حمايت مي‌كنيم. تيم ملي هر كجا بخواهد مي‌تواند تمرينات خود را انجام دهد. حتي زمين شماره دو كه در اختيار تيم‌هاي سرخابي است را در اختيار تيم‌ ‌ملي قرار خواهيم داد و هيچ محدوديتي وجود ندارد.
مدبر در ادامه از افتتاح چند طرح ورزشي در كشور در دهه مبارك فجر خبر داد و خاطرنشان كرد: ما وارث طرح‌هاي نيمه تمام گذشته هستيم و فشارهاي زيادي براي اتمام اين پروژه‌ها روي شركت توسعه از سوي دولت، مردم و به ويژه نمايندگان است، براي، ورزشگاه 15 هزار نفري بيرجند و بجنورد و سالن ورزشي بانوان بهمن‌مير بابلسر در دهه فجر افتتاح مي‌شود و تا پايان سال ورزشگاه پنج هزار نفري قوچان، 15 هزار نفري بوشهر، سالن‌هاي ورزشي دووميداني بروجن، 500 نفري سيوند فارس، استخر هاشمي نژاد خراسان رضوي، سالن ورزشي قره قشلاق آذربايجان غربي و سالن دژكرد فارس و همچنين فاز اول ورزشگاه پنج هزار نفري پاكدشت، ورزشگاه سه هزار و 500 نفري بعثت فوتبال تهران، مرحله اول ورزشگاه فوتبال گرمسار، زمين چمن فوتبال ديهيم در نظام‌آباد تهران هم افتتاح مي‌شود.
وي درباره بودجه سال 95 نيز اظهار كرد: 470 ميليارد تومان اعتبار تعلق گرفت كه 53 درصد اوراق تخصيص داده شده كه حدود 256 ميليارد تومان است و تقريبا بدهي‌هاي پيمانكاران را در اين حوزه به صفر رسانديم. ولي اين اوراق براي مطالبات پيمانكاران پرداخت شده و ما براي ادامه طرح‌ها با مشكل روبه‌رو هستيم.
مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور درباره تكميل چهارمين ورزشگاه ملي ايران، گفت‌: ورزشگاه 50 هزار نفري ميانرود شيراز اكنون در حال‌ مرحله كاشت چمن است كه بر اين اساس اين چهارمين ورزشگاه ملي مجهز به سيستم گرمايش از كف است. اميدواريم كه تا سه ماه نخست سال96 پايان يابد.
او در مورد مقاوم‌سازي ورزشگاه آزادي نيز توضيح داد: از عمر سازه اين ورزشگاه 50 سال مي‌گذرد و سازه عظيم بتوني به اين شكل قطعا نشست دارد. مقاوم‌سازي نياز به هزينه كلاني دارد و طبيعي است كه در اين مدل سازه‌ها نشست عمودي داشته باشند. از نظر ما اين ورزشگاه خطر ريزش ندارد؛ اما نياز به مقاوم‌سازي دارد. ما حتي در نصب صندلي‌ها، اول مقاوم‌سازي بتن را انجام داديم. سال 93 موتورخانه سيستم گرمايش از كف اين ورزشگاه را از زير گرادن‌ها خارج كرديم تا مشكلي ايجاد نشود. ما پيشنهاد مقاوم‌سازي را به وزارت ورزش و دولت داديم و قرار بود دولت در سال نخست 80 ميليارد تومان تخصيص دهد تا مقاوم‌سازي را شروع كنيم. در بازديدي كه وزير ورزش از اين ورزشگاه داشت قرار شد به طور بخش بخش كار مقاوم‌سازي را در سطح و ريزش آب‌ها و تزريق بتون در جاهايي كه ريزش دارد انجام دهيم كه اين اقدام صورت گرفت.
مدبر ضمن اينكه از تخفيف 22درصدي امكانات مجموعه ورزشي انقلاب تهران در دهه فجر براي توسعه ورزش همگاني خبر داد، درباره معارضين مجموعه ورزشي آزادي گفت: بعد از 47 سال سند را براي دولت جمهوري اسلامي به ثبت رسانديم. در مورد حدود 800 پلاك، 47 شكايت انجام شده كه چهار مورد به مراحل قضايي رسيده است. دنبال اسناد اين مدعيان در وزارت راه و شهرسازي هستيم تا بتوانيم اسناد را به ما بدهند. از اين چهار مورد مبلغ هم يك نفر معارض 4 ميليارد تومان بوده و مابقي برآورد نشده است.
مدبر درباره اداره استاندارد تجهيزات و امكانات تخصصي ورزش گفت: در اين اداره 5 مورد آزمايش در خصوص پيست كفپوش تارتان و صندلي ورزشگاه انجام مي‌شود و در بازديدي كه نمايندگان فيفا از اين آزمايشگاه داشتند از راه‌اندازي اين مركز استقبال كردند.
وي درباره تست توپ‌ها در اين مركز گفت: فدراسيون فوتبال از اين مركز براي استاندارد‌سازي توپ‌ها و زمين چمن با قوانين و مقررات بين‌المللي مي‌تواند استفاده كند كه هنوز استفاده نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون