• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3728 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۵ بهمن

ريیس قوه قضايیه:

تمام دستگاه‌ها ایمن سازی بناها را دنبال کنند

رييس قوه قضاييه با ابراز تاسف شديد از شهادت جمعي از آتش‌نشانان در پي حادثه آتش‌سوزي و فروريختن ساختمان پلاسكو، بر لزوم عزم جدي همه دستگاه‌ها براي ايمن‌سازي بناهاي تجاري و مسكوني فرسوده با همكاري و بدون هر گونه فرافكني و سياسي كاري تاكيد كرد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسوولان عالي قضايي، با تسليت شهادت جمعي از آتش‌نشانان قهرمان در جريان حادثه پلاسكو تصريح كرد: ان‌شاءالله روح آتش‌نشاناني كه با مجاهدت و ايثار در اين حادثه به شهادت رسيدند با ارواح طيبه شهدا و ائمه اطهار (ع) محشور شود و براي بازماندگان آنان نيز از درگاه خداوند صبر جميل و اجر جزيل مسئلت مي‌كنيم. رييس دستگاه قضايي از قدرشناسي مردم نسبت به شهداي آتش‌نشان در حادثه اخير نيز تقدير كرد و با بيان اينكه وقوع اين حادثه درس بزرگي براي همه دستگاه‌ها است، افزود: تمامي نهادهاي حاكميتي، اعم از قضايي، اجرايي و تقنيني بايد به نحوي در جهت بهبود وضعيت ايمن‌سازي بناهاي تجاري و مسكوني همكاري كنند و در اين راستا همكاري مردم نيز از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه دستگاه قضايي صرفا در چارچوب قوانين و مقررات مي‌تواند عمل كند، اظهار كرد: اينكه برخي تصور مي‌كنند با پلمب يك ساختمان همه مشكلات حل مي‌شود، تصور اشتباهي است. قطعا راه‌حل معضل غير ايمن بودن ساختمان‌ها بستن راه كسب و كار مردم نيست. ايمن‌سازي، لوازم و راه‌هاي گوناگوني دارد و لازم است همه دستگاه‌ها با همكاري يكديگر و مردم و بدون فرافكني و سياسي‌كاري، اجرايي شدن برنامه‌هاي مربوط به ايمن‌سازي ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري را دنبال كنند.
در ارزيابي و قضاوت نسبت به آقاي ترامپ و دولتش نبايد تعجيل كرد
رييس قوه قضاييه با اشاره به دستور رييس‌جمهور در اين زمينه، بر لزوم هماهنگي دستگاه‌ها براي ايمن‌سازي بناها تاكيد و از تلاش‌هاي شبانه روزي همه دستگاه‌هاي دخيل در عمليات آواربرداري و امداد و نجات در ساختمان پلاسكو اعم از آتش‌نشاني، شهرداري و نيروهاي نظامي و انتظامي و اورژانس و نيز دادستان محترم تهران و عوامل دادستاني تقدير كرد. آيت‌الله آملي لاريجاني همچنين از دادستان‌هاي سراسر كشور خواست كه در چارچوب قوانين و مقررات، از ايمن‌سازي ساختمان‌هاي مسكوني و تجاري در كلانشهرها، شهرستان‌ها و حتي روستاها به صورت جدي حمايت و به اجرايي شدن مصوبات مراجع ذي‌ربط كمك كنند.
رييس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شروع كار دولت جديد امريكا از اول بهمن ماه، تصريح كرد: در ارزيابي و قضاوت نسبت به آقاي ترامپ و دولتش نبايد تعجيل كرد زيرا ابتدا بايد نحوه رفتار وي در داخل كشورش و در سطح بين‌المللي مشاهده شود، منتها اظهاراتي در همين ابتداي كار داشته است كه بايد به صورت جدي مورد توجه قرار گيرد. آيت‌الله آملي لاريجاني افزود: برخي از اظهارات آقاي ترامپ رنگ و بوي نژادپرستانه دارد و موجب جريحه‌دار شدن احساسات بسياري حتي در داخل امريكا شده است. از آن مهم‌تر، دامن زدن به «اسلام هراسي» است. گرچه هميشه تلاش مي‌كند كه ظاهرا نسبت به كل اسلام موضع‌گيري نكند اما همين به كار بردن عبارت «تروريسم اسلامي» نيز بسيار حائز اهميت است و به نوعي حاكي از اسلام هراسي است. رييس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: تروريسم اسلامي علاوه بر اينكه اصطلاح نامربوطي است، دقيقا زاييده و دست پرورده خود غرب است؛ چنانكه اين واقعيت را آقاي ترامپ در رقابت‌هاي انتخاباتي به رقيب خود مي‌گفت كه داعش را شما خلق كرديد.
سياست‌ها در امريكا با تغيير دولت‌ها دستخوش دگرگوني نمي‌شود
آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه داعش و سلفي‌گري افراطي هيچ ربطي به اسلام ندارد، به ترامپ توصيه كرد كه مراقب عوارض و عواقب اظهارات خود باشد زيرا سياست‌هاي اسلام هراسانه غرب و امريكا از سوي مسلمانان اين كشورها و ساير مسلمانان جهان بدون واكنش نخواهد ماند. رييس قوه قضاييه با بيان اينكه ملت عزيز ايران، مقتدر و عزتمند است و بي‌توجهي به كرامت انساني و اسلامي اين ملت، سرنوشت پيشينيان را متوجه سردمداران غرب خواهد كرد، افزود: جمهوري اسلامي عزت ملي و ديني خود را با هيچ چيز عوض نخواهد كرد. گاهي دولتمردان امريكا و ساير كشورهاي غربي تلقي اشتباهي از ملت ايران دارند و متاسفانه برخي افراد در داخل نيز خواسته يا ناخواسته، علايم اشتباهي براي آنان ارسال مي‌كنند! هيچ كس منكر وجود اختلاف سليقه در كشور نيست اما بدانند همه جريان‌ها در حراست از امنيت ملي و مقابله با دشمن، نه تنها هيچ گونه اختلافي ندارند بلكه با يكديگر متحد هستند. آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه هيچ گونه اختلافي در مورد منافع ملي در كشور وجود ندارد، به نزديكي ترامپ به رژيم صهيونيستي اشاره كرد وگفت: به نظر مي‌رسد كه نزديكي دولت‌هاي امريكا به رژيم صهيونيستي عامل مشترك همه روساي جمهور اين كشور است. اين نشان مي‌دهد كه گرچه اين روساي جمهور در دوران رقابت‌هاي انتخاباتي حرف‌هايي مي‌زنند اما پس از به قدرت رسيدن، به شكل ديگري عمل مي‌كنند و قدرت مانور چنداني ندارند. رييس قوه قضاييه تصريح كرد: رييس جديد دولت امريكا هنوز به قدرت نرسيده تماس با رژيم صهيونيستي و طرح تهديد منطقه‌اي ايران را دنبال مي‌كند كه البته اين امر قابل پيش‌بيني بود اما همه بايد بدانيم كه ظاهرا سياست‌ها در امريكا با تغيير دولت‌ها دستخوش دگرگوني نمي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون