• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3729 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۶ بهمن

عددنوشت

تمايل براي دريافت مجوز  اپراتور پستي

حسين مهري، مديرعامل شركت ملي پست از صحبت‌هاي خود به بحث اپراتورهاي خصوصي خود اشاره كرد و گفت: اكنون ۲۶ شركت اسنادي را براي دريافت مجوز فعاليت به عنوان اپراتور پستي ارايه كرده‌اند. از سوي ديگر بر اساس آنچه ابلاغ شده وزارت ارتباطات مكلف شده تا مرداد ماه سال آتي حداقل دو اپراتور خصوصي در بخش پست را معرفي و به آنها مجوزهاي لازم را ابلاغ كند. وي درباره ترانزيت محصولات از مسير ايران هم توضيحاتي ارايه و اظهار كرد: در گذشته ايران تنها با يك ايرلاين ارتباط داشت و بر همين اساس مي‌توانست كالاها را به ۵۸ مسير مختلف ترانزيت كند اما اكنون تعداد قرارداد ما با ايرلاين‌ها به پنج عدد رسيده و بدين‌ترتيب مقاصد ما به ۱۰۳ مسير افزايش پيدا كرده است. بر همين اساس با توجه به تعرفه‌هايي كه وجود دارد، كشورهاي مختلف منطقه اعلام آمادگي كرده‌اند كه ترانزيت خود را از مسير ايران انجام دهند.


واردات سيگار
در حالي كه دولت بايد تا پايان امسال واردات سيگار را به صفر برساند، واردات مواد اوليه توليد اين ماده دخاني مشمول پنج نوع عوارض مي‌شود. برنامه پنجم توسعه دولت را مكلف كرده است كه تا پايان اين برنامه ميزان واردات سيگار را به صفر برساند، هرچند كه اين اقدام بايد در سال گذشته انجام مي‌شد، اما با توجه به تمديد زمان برنامه پنجم توسعه تا پايان سال ۱۳۹۶، دولت نيز براي قطع واردات سيگار يك سال زمان پيدا كرد. اما با توجه به ميزان واردات سيگار در سال جاري به نظر نمي‌رسد كه پايان يافتن ورود سيگار به ايران تا پايان سال جاري محقق شود، حال آنكه حداقل براي نزديك شدن اين امر به مرحله اجرا بايد زيرساخت‌هاي آن را فراهم و توليد مقدار جايگزين در كشور را تسهيل كرد. بر اساس آمار گمرك ايران از واردات ۹ ماهه سال جاري، حدود ۳۸۰۰ تن سيگار حاوي توتون و سيگار برگ به ارزش ۲۷ ميليون و ۷۰۰ هزار دلار به كشور وارد شده است.
صادرات محصولات لبني
ركني، ‌معاون بهبود توليدات دامي وزير جهاد كشاورزي گفت: در حوزه انواع محصولات لبني ايران با ۳۰ كشور دنيا در ارتباط بوده و از ابتداي سال تا پايان آذرماه سال جاري بيش از ۵۸۰ هزار تن محصولات لبني به اين كشورها صادر شده است. كشور در زمينه محصولات لبني از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است به طوري كه سالانه بيش از 6/9 هزار تن شير در دامداري‌هاي كشور توليد مي‌شود. وي با بيان اينكه استان قزوين در زمينه توليد مرغ و تخم‌مرغ از استان‌هاي برتر به شمار مي‌رود، تصريح كرد: براساس آمارها بيش از ۱۰ هزار تُن تخم‌مرغ از استان قزوين به ساير استان‌هاي كشور و همچنين كشورهاي خارجي صادر شده كه اين امر نشان‌دهنده ظرفيت مطلوب استان در حوزه طيور است. وي با اشاره به تشكيل جلسات مشترك با شركت‌هاي بزرگ دنيا خاطرنشان كرد: درصدد هستيم با كمك شركت‌هاي اروپايي محصولات جديدي توليد كنيم.

بودجه تامين مسكن مهر
مهرآبادي، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ ميليارد تومان براي تامين خدمات زيربنايي، روبنايي، آماده‌سازي معابر، پرداخت عوارض ساختماني و ديگر موارد مورد نياز براي مسكن مهر كشور اختصاص يافته است. وي با اشاره به وضعيت ساخت مسكن مهر در اين شهرستان گفت: مسكن مهر اين شهرستان به صورت سه‌جانبه يك هزار و ۱۹۶ واحد بود كه تاكنون ۴۷۶ واحد آن افتتاح و همه آنها تحويل متقاضيان شده است. ۷۲۰ واحد باقيمانده كه در دهه فجر امسال ۴۰ واحد ديگر آن به بهره‌برداري خواهد رسيد. وي همچنين به واحدهاي مسكن مهر خودمالك شهرستان تالش اشاره كرد و ادامه داد: از ۳ هزار و ۴۱ واحد مسكن مهر خودمالك در شهرستان تالش ۳هزار و ۳۸ واحد آن به اتمام رسيده است. امسال مبلغ ۲۰۰ ميليارد تومان براي تامين خدمات زيربنايي، روبنايي، آماده‌سازي معابر، پرداخت عوارض ساختماني و ديگر موارد مورد نياز براي مسكن مهر كشور اختصاص يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون